Werkt dit systeem? - Gamerscomputer 1000-1200 EUR

Status
Niet open voor verdere reacties.
dus je hoort het koop vooral geen goede processor en ga voor die videokaart:thumb:
 
Ik heb nog even wat rondgesnuffeld en heb een vrij leuk testje gevonden. Het beslaat 12 pagina's, maar met name de conclusies (pagina 12) zijn mogelijk wel interessant.
 
Laatst bewerkt:
ja klees het inderdaad. natuurlijk niet raar dat er veel van de videokaart afhangt maar zoveel?? oke thx voor het artikel
 
Ik ben niet supertechnisch maar kan de conclusies van het artikel met mijn lekenverstand van de techniek alleen maar proberen logisch te verklaren in het feit dat bij een high end videokaart nagenoeg álle taken door de hardware van die dure kaart worden verricht, zodat de pc processor kan 'rusten'.
Kijk, op het moment dat een videokaart 1 of 1,5 giga geheugen aan boord heeft, verslaat 'ie qua videogeheugen een paar honderdmiljoen computers uit het begin van deze eeuw v.w.b. het gewone werkgeheugen. (256 MB of 512 MB RAM was toen heel gangbaar en videogeheugen 'slechts' tot 128, 256 of 512 MB)
Tel daar vandaag de dag in die highend videokaart(en) dan nog eens een monster van een GPU bij op en de CPU kan (bij wijze van spreken) tijdens het gamen een ommetje gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben niet supertechnisch maar kan de conclusies van het artikel met mijn lekenverstand van de techniek alleen maar proberen logisch te verklaren in het feit dat bij een high end videokaart nagenoeg álle taken door de hardware van die dure kaart worden verricht, zodat de pc processor kan 'rusten'.
Kijk, op het moment dat een videokaart 1 of 1,5 giga geheugen aan boord heeft, verslaat 'ie qua videogeheugen een paar honderdmiljoen computers uit het begin van deze eeuw v.w.b. het gewone werkgeheugen. (256 MB of 512 MB RAM was toen heel gangbaar en videogeheugen 'slechts' tot 128, 256 of 512 MB)
Tel daar vandaag de dag in die highend videokaart(en) dan nog eens een monster van een GPU bij op en de CPU kan (bij wijze van spreken) tijdens het gamen een ommetje gaan maken.

Kan me voorstellen dat het raar overkomt voor sommigen, maar kan bovenstaande alleen maar bevestigen. De systemen van het Amerikaanse defensie-apparaat draaien bijvoorbeeld op een stuk op 90 aan elkaar geschakelde playstations, en die trekken een 10 maal zo dure supercomputer van IBM er met gemak uit. Om maar even aan te geven dat een dijk van een processor niet zaligmakend is...

De huidige grafische kaarten zijn zo sterk dat ze veel taken van de CPU over kunnen nemen, en dan valt inderdaad het belang van een heel sterke processor voor een deel weg, zoals al wordt bevestigd in de link naar Hardwaresecrets.com die hierboven gegeven wordt. Als je niet gaat videobewerken kun je met een AMD Phenom II X4 945 perfect uit de voeten en zul je geen verschil merken met een Intel Core i5-750. Ga je wel videobewerken of ben je veel bezig met .rar en .zip bestanden, is een i5-750 wel aan te raden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan