Wie kan me een recovery cd voor windows 7 lenen of opsturen voor mijn packard bell?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb startup repair gedaan, maar ik krijg na veel vijven en zessen de boodschap dat Windows deze computer niet automatisch kan repareren en dat als ik aparaten aan de computer heb gehangen, ik ze eraf moet halen. Als ik daarna system restore wil doen, krijg ik de boodschap dat ik moet zeggen welke windows installatie hersteld moet worden en daarvoor de computer terug moet opstarten en het operating system moet selecteren, maar dat ken ik dus niet...

Daar staat hetzelfde als wat ik net zeg...je moet een driver selecteren, maar in het voorbeeld uit je link staat die er ook en kan je die gewoon selecteren...bij mij staat er geen in het vakje... als je goed kijkt staat het niet uitgewerkt in het voorbeeld, maar staat er wel in het fotootje bij "if your driver is not listed, then click load drivers enz...dat heb ik gedaan, maar dan kom ik in een map van system 32 terecht en weet ik niet wat ik daar moet doen

Laatst bewerkt:
Kies dan in het menu voor Command prompt.
Als je daar dan bent gebruik je de volgende commando's om de boot manager te repareren:
bootrec /fixboot
bootrec /fixmbr
bootrec /rebuildbcd

Zodra de laptop klaar is met zoeken naar windows installations zal ik dat eens proberen :-)

Er gebeurt niets als ik die dingen type. De M komt ook op het scherm als ; dus dat kan ik niet typen. En verder laat hij mij daar typen wat ik wil, maar dan staat het er gewoon en gebeurt er niks. Als ik alleen bootrec ingeef, geeft hij wel een opsomming van toegelaten commando's...FixMbr en die andere zijn er ook bij, maar als ik die dan ingeef niks. mss doe ik het fout?
Ook staat er nu X:\windows\system32> en niet C: enz omdat ik de boot laat doen op de cd...misschien is het daarom?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je die bootrec commando's ingeeft met de switches zoals boven kan het best zijn dat je niets ziet gebeuren.
Ondertussen is het dan wel uitgevoerd en kun je testen of de laptop nu wil starten.

maar die mbr kan ik enkel ingeven als ;br ik weet niet waarom mijn m in dat kader plots een ; wordt...staat de m dan ook elders?

Ik denk dat je beter even een schermafdrukje kunt plaatsen van wat je ziet.
Of bedoel je dat je de letter m niet krijgt?

hoe doe je dat tussen twee computers? Ik zie dat de m als ik daarop druk uitkomt als ; en dan krijg ik dat niet getypt natuurlijk...misschien zit de m elders dan? Misschien heeft hij een ander toetsenbord in gedachten?

Heb het even uitgetest en hij denkt dat ik op qwerty typ, dus de m zat onder de komma...nu heb ik de commando's uitgevoerd zoals gevraagd en zal ik nog eens proberen

Laatst bewerkt:
Het lijkt er inderdaad op dat er een andere toetsenbord indeling actief is.
Probeer dan meerdere knopjes om uit te vinden waar de m zit. Lastig maar is even niet anders.
Ik weet zo niet hoe je dat zou moeten wijzigen maar die m zal ergens zitten.

Ja het zat onder de komma, ze dachten aan qwerty en ik heb azerty. Nu heb ik alle commando's uitgevoerd en herstart via de disc

Ok dan. Ik ben benieuwd of hij nu van z'n eigen schijf wil starten.

Nee het lichtje van de harde schijf brandt ook nog niet en hij mist nog altijd zijn bootmgr...misschien nog wat verder proberen met dezelfde dingen

@Marieken1975
Welkom op Helpmij :)

Gebruik de knop "Bericht aanpassen" (zolang er nog niemand gereageerd heeft) als je iets aan je bericht wilt toevoegen en maak er geen extra reactie van a.u.b.

Succes verder met je vraag :thumb:

Als dat na die drie commando's nog niet werkt weet ik het zo ook niet meer.

Je zei dat er niks belangrijks op de laptop stond, doe dan gewoon een clean install.
Mocht er iets belangrijks opstaan download dan een Linux live-cd en stel dat veilig via een usb-stick.

Windows 7 Home Prem OA, maar de bit versie zie ik er niet opstaan...neen ik heb zelf geen installatie dvd en Engels is geen probleem.

Merk Packard Bell, model MS2290 (een Easynote) LM85-ju-004be... verder geen enkele vermelding met x...

Ik ga het morgen uittesten en vandaag al downloaden. Ik ben het vorige berichtje even gaan bekijken maar ik wist niet juist op welke link ik nu moet klikken...die old en new, ik zou altijd meteen gaan voor new dan? Ik werk nu ook op een nieuwe laptop met enkel de fabriekstoepassingen en de Nero die op de andere laptop stond, staat hier niet op. Hopelijk lukt het ook met de gewone software die vanzelf aanwezig is. Bedankt alvast voor de hulp en leuk wolvenprentje heb je uitgekozen, zijn bij mijn favoriete onderwerpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan