Wie kan me een recovery cd voor windows 7 lenen of opsturen voor mijn packard bell?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben het nu aan het downloaden en daarna hopen dat de standaard software van mijn laptop dit wil branden :-)

branden is gelukt, maar de schijf doet niets als ik die in de laptop steek...het scherm blijft bootmgr is missing en afzetten en opzetten verandert niks.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is het resultaat met img burn :
W 13:26:13 Failed to Read Sectors 527840 - 527871 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
W 13:26:25 Failed to Read Sectors 528224 - 528255 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
W 13:26:32 Failed to Read Sector 528249 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
W 13:26:32 Sector 528249 maps to File: \sources\install.wim
E 13:26:39 Failed to Read Sector 528249 - Reason: L-EC Uncorrectable Error
E 13:26:39 Sector 528249 maps to File: \sources\install.wim
E 13:26:39 Failed to Verify Sectors!
I 13:26:40 Exporting Graph Data...
I 13:26:40 Export Successfully Completed!
E 13:26:40 Operation Failed! - Duration: 00:04:18
I 13:26:40 Average Verify Rate: 4*126 KiB/s (3.1x) - Maximum Verify Rate: 6*690 KiB/s (4.9x)

plus dat er een dame "oh no" zegt :-)

Ja maar ik denk dat de dvd niet gelukt is...hij staat stil op het scherm van setup is starting

Ben het nog eens aan het proberen, maar het gaat weer zo snel en als ik de dvd eerst formateer zegt die burner dat de disc al beschreven is, dus ik een nieuwe moet insteken...
Hij geeft ook meteen een probleem aan met de writespeed, die ik op 1x had gezet...
W 17:15:35 Write Speed Miscompare! - Wanted: 1*385 KB/s (1x), Got: 4*155 KB/s (3x)
W 17:15:35 The drive only supports writing these discs at 3x; 4x; 6x; 8x.

Misschien is het toch gelukt. De disc steekt nu in en het heeft even geduurd, maar nu geeft de laptop een menuutje waarop ik moet kiezen waarop ik het wil installeren...
Disk 0 partition 1: PQSERVICE (12.7GB)
Disk 0 partition 2: SYSTEM RESERVED (100 MB)
Disk 0 partition 3 (285.3GB)

Ik zou dan kiezen voor het laatste, maar ik mag niet, want hij schijnt vastgelopen op dit scherm en ik zie het lichtje van de harde schijf weer even niet branden

Laatst bewerkt:
Die optie ben ik wel ongeveer tegengekomen daarstraks. Het is kiezen tussen Upgrade doen van je windows of opnieuw installeren. Dan is het de eerste optie veronderstel ik?
Nu heb ik het eens opnieuw laten draaien, maar het duurt net als daarnet heel lang voor het van starting setup naar het scherm van de installatie springt. Daarna zal ik het eens proberen met die andere optie. Voorlopig gaat het nu goed, want het lichtje van de schijf brandt...eens het uit is, weet ik dat het weer fout zit. Ik pas dit berichtje wel eens in functie van de vooruitgang :-)

Ik heb de upgrade gedaan, maar dat doet ie enkel uit windows zelf, dan de repair, maar dan vindt ie weer geen windows installatie om te repairen...ik denk dat de harde schijf misschien echt niet meer goed is.

Laatst bewerkt:
Ik begin hier een nieuwe reactie omdat ik niet weet of er wel notificaties verstuurd worden voor aanpassen van reacties?
De installatie van windows is plots wel geslaagd. Met dezelfde dvd en ook niks anders gedaan dan de vorige keren. Maar plots begon hij er wel aan. Nu heb ik enkel nog het probleem dat ook alle andere hardware en software weg zijn, en er bijvoorbeeld geen drivers voor internet meer zijn...ben nog een het uitzoeken hoe dat verder gaat lukken. Maar toch alvast bedankt, ben heel blij dat de laptop nog bruikbaar is.

Ja, ik heb nu de nieuwe versie van Windows 7 US versie eropstaan...heb de foldertjes voor de kindjes al vertaald zodat zij er geen last van hebben. Ben ook via PB een wireless lan intel mapje aan het downloaden dat ik daarna hoop op een dvd te zetten. Intussen heb ik met al die downloads wel weer een balkvirus in huis gehaald op de goede laptop, zo'n delta search rommel, die ik al uit de programmalijst heb gehaald en in de browserinstellingen heb gewist op alle mogelijke punten en toch blijft elk extra tabblad delta search...heb er nu de spybot even opgezet...maar verder in blijde verwachting van de zipfile van PB en dan hopen dat alles werkt.

Ik heb ze gedownload, het zijn zipfiles. Ik zie enkel tekorten voor wireless internet en de grafische kaart. Ik heb deze succesvol geïnstalleerd, maar met de driver voor internet is nog een probleem, de laptop zegt dat windows geen driver kan vinden voor mijn network adapter... misschien toch de verkeerde versie genomen? Vermits ik een Intel Pentium heb, heb ik de intel versie gekozen.
Nog een vraagje over wat anders: ik heb voor de kinderen een dvd die ze kapotgespeeld hadden van internet gehaald (ik veronderstel legaal aangezien ik wel de copyright heb betaald voor het bezit van die film door de dvd te kopen), maar dat zijn vob files en nog wat anders...als ik die op dvd zet, dan is dat niet speelbaar. Wat doe ik fout?

Laatst bewerkt:
Legaal is het altijd omdat muziek en film gewoon gedownload mag worden.
Het is echter niet voldoende om een DVD Layout, dus de VOB bestanden e.d., 1 op 1 op een DVD schijfje te zetten.
Deze moet je branden als VIDEO DVD met bijvoorbeeld DVD Burner XP:
http://cdburnerxp.se/

Ja, die is ook voor WIndows 7 ;)

Laatst bewerkt:
Bedankt, ik ga die straks proberen. Bedankt voor al jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan