Wie kent gratis programma conversie .ost- naar.pst-bestanden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Wie kent er een écht gratis versie van een programma om .ost-bestanden naar.pst-bestanden te converteren? (Outlook)
Dus ook niet quasi-gratis software, waarbij je na downloaden en gebruik eerst moet registreren=betalen, wil je al je te converteren bestanden (e-mails) omzetten, of de conversie te completeren?
Ik heb al het e.e.a. geprobeerd en gezocht op internet, maar helaas.
Bij voorbaat mijn dank.:thumb:

moet het "offline" kunnen draaien? als het voor persoonlijk gebruik is kun je de OST file op de juiste locatie zetten, exchange opstarten in offline mode en de mail die dan zichtbaar wordt naar een PST slepen. (weet niet of dit werkt met alle office versies)

Hallo Wampier,

Bedankt voor jouw reactie.
Maar dit is voor mij nogal abacadabra.
Voordat ik mij rot ga zoeken op internet e.d., wat je hiermee bedoelt: zou je mij stapsgewijs uit kunnen leggen, hoe het moet?

Ik kan eens kijken of ik instructies kan vinden, welke windows en office versie heb je?

De ost hoort in:

c:\users\<jouw user>\appdata\local\microsoft\outlook

mocht hier al een ost file staan hernoem deze dan en houdt deze veilig.

plaats je OST file in deze dir en zorg dat je geen netwerk connectie hebt. Als het goed gaat heb je nu de items in je ost file.

Heb echter al gelezen dat deze truc niet algemeen toepasbaar is en alleen werkt als je al "eigenaar" van de betreffende folder bent.

Bedankt.

Ik begrijp het niet. Om misverstanden te voorkomen:
Ik heb oude ost-bestanden op een externe schijf staan, uit een andere pc geïmporteerd, ook van mij.
Met de bedoeling ze te importeren in de huidige pc, in outlook. Wat dus niet lukt, omdat het pst-bestanden moeten zijn.
Het gaat om diverse hotmail- en live-accounts.
Ik neem aan dat ik dan de eigenaar ben.

Wat bedoelt u met de zin: 'mocht hier al een ost file staan hernoem deze dan en houdt deze veilig'?
Er staan inderdaad weer ost-bestanden, van dezelfde accounts, in de huidige pc, op dezelfde plaats. Omdat ik in de huidige pc in Outlook van elk van hen een account heb aangemaakt. Waarom hernoemen? U bedoelt: naam wijzigen?

Wat mij bovendien opvalt is, dat als ik in Outlook zelf links in de mappenlijst op het plusje van zo'n account klik, ik eerst een schermpje krijg met 'Kan de map niet uitvouwen. Enz.'. één herhaalde klik levert wel een uitgevouwen account op (met postbus In, Uit enz.), maar staat er in het leesvenster: 'Kan de map niet weergeven. Microsoft Office Outlook kan geen toegang verkrijgen tot de opgegeven maplocatie'. Terwijl er inmiddels e-mails in postbus In zijn binnengekomen.
Ik kan ze dus niet weergeven. Dat had ik in de oude pc nooit.
Wat ik wel in de oude, maar nu ook weer in de huidige pc heb met al deze accounts, is schier eindeloze reeksen e-mails in de map 'Problemen met synchronisatie'.
Nooit ben ik er achter gekomen, waarom dat is. Misschien kan iemand daar tevens antwoord op geven? Of wie weet er verband is met deze problemen?
Ben benieuwd naar een antwoord van één van u.
.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan