Goedenavond!
even voorstellen: Ik ben Jan (en kan er niet zoveel van
).
Voor mijn vriendin wil ik graag een ledenbestand in een database opstarten. Ik heb nu iets in excel staan. Het werkt opzich wel, maar doordat er meer mensen mee werken en de helft niet goed oplet, sluipen er fouten in. Vandaar dat ik het nu in acces wil proberen om zodoende ook meldingen te genereren als er iets moet gebeuren.
voorkennis: mijn vriendin heeft een balletschool. Daar dansen inmiddels aardig wat mensen. Zij betalen per maand contributie. Belasting technisch zit er ook nog een puntje van aandacht bij...
Wat zou ik willen zien in mijn toekomstige "programma"?
- ledenlijst (naam, adres, telefoonnummer (2x), lesdag, lestijd, email, geb datum)
- als een lid is toegevoegd en ik roep hem later op, dan zou ik dit prettig vinden als dit in een venster naar voren komt waar ik enerzijds alle gegevens zie en anderzijds alle betaling van deze klant
- lijsten die automatisch gemaakt worden doormiddel van voorwaarden (bij invoeren van lesdag en lestijd wordt het lid toegevoegd aan de lijst). Deze lijsten vormen de les lijsten. Zo hebben we een overzicht wie in welke les zit.
- betaalstatus (indien de lopende maand de 15e passeert, dan worden leden als achterstallig aangemerkt)
- in de ledenlijst een scheiding (of duidelijk gekenmerkt) wie tot en met 21 jaar is en mensen die boven de 21 zijn (ja ja de belasting he...)
- Op een soort van home pagina (ik denk even in een website idee...) daar zou ik dan een buttons willen hebben; "nieuw lid", "zoek lid", button per les bv "maandag 16.00" en waarschijnlijk komt er nog wel iets bovenborrelen....
Heeft iemand een idee of hier een standaard format voor te krijgen is, welke doormiddel van hernoemen aangepast kan worden naar bovenstaand idee? Is er iemand misschien zo handig in acces dat ie het in jip en janneke taal kan uitleggen zodat ik kan gaan proberen?
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen!

bedankt alvast voor jullie reacties!
even voorstellen: Ik ben Jan (en kan er niet zoveel van

Voor mijn vriendin wil ik graag een ledenbestand in een database opstarten. Ik heb nu iets in excel staan. Het werkt opzich wel, maar doordat er meer mensen mee werken en de helft niet goed oplet, sluipen er fouten in. Vandaar dat ik het nu in acces wil proberen om zodoende ook meldingen te genereren als er iets moet gebeuren.
voorkennis: mijn vriendin heeft een balletschool. Daar dansen inmiddels aardig wat mensen. Zij betalen per maand contributie. Belasting technisch zit er ook nog een puntje van aandacht bij...
Wat zou ik willen zien in mijn toekomstige "programma"?
- ledenlijst (naam, adres, telefoonnummer (2x), lesdag, lestijd, email, geb datum)
- als een lid is toegevoegd en ik roep hem later op, dan zou ik dit prettig vinden als dit in een venster naar voren komt waar ik enerzijds alle gegevens zie en anderzijds alle betaling van deze klant
- lijsten die automatisch gemaakt worden doormiddel van voorwaarden (bij invoeren van lesdag en lestijd wordt het lid toegevoegd aan de lijst). Deze lijsten vormen de les lijsten. Zo hebben we een overzicht wie in welke les zit.
- betaalstatus (indien de lopende maand de 15e passeert, dan worden leden als achterstallig aangemerkt)
- in de ledenlijst een scheiding (of duidelijk gekenmerkt) wie tot en met 21 jaar is en mensen die boven de 21 zijn (ja ja de belasting he...)
- Op een soort van home pagina (ik denk even in een website idee...) daar zou ik dan een buttons willen hebben; "nieuw lid", "zoek lid", button per les bv "maandag 16.00" en waarschijnlijk komt er nog wel iets bovenborrelen....
Heeft iemand een idee of hier een standaard format voor te krijgen is, welke doormiddel van hernoemen aangepast kan worden naar bovenstaand idee? Is er iemand misschien zo handig in acces dat ie het in jip en janneke taal kan uitleggen zodat ik kan gaan proberen?
Ik hoop echt dat iemand me kan helpen!


bedankt alvast voor jullie reacties!