Wie weet een gratis firewall voor Vista 64-bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
eigelijk heb je er helemaal geen nodig vista heeft een goede in windows zitten.
weet niet of je dit al wist.

en als je niet de firewall van vista wil gebruiken, kan je evt. ook zonealarm gebruiken.
ik weet alleen niet zeker of die volledig gratis is.

eigelijk heb je er helemaal geen nodig vista heeft een goede in windows zitten.
weet niet of je dit al wist.

De firewall van Windows is bagger. Deze controleert alleen inbound- en geen outbound traffic. Geen partij dus voor een goed stukje ad- of spyware.

Er zijn trouwens verschillende onderzoeken hierover online te vinden. De oplossing van New Kid lijkt mee een goede en veilige optie.

mcafee
norton
CA
Trent Micro
PC Tools

Ik heb voor MCafee gekozen omdat ik er persoonlijk superweg van ben qua opmaak, en gebruik en uiteindelijk de resultaten.

De firewall van Windows is bagger. Deze controleert alleen inbound- en geen outbound traffic. Geen partij dus voor een goed stukje ad- of spyware.

Ligt maar net aan de eisen die je stelt aan een firewall. Ik vind de Windows firewall voldoende dus de uitspraak "bagger" is nogal kort door de bocht.
Buitendat is de Windows Vista firewall sterk verbeterd ten opzichte van de XP Firewall en kan deze ook uitgaand verkeer blokkeren.

vista_firewall_f.jpg

Laatst bewerkt:
Mooi uitgelegd. Aangezien ik er ook geen tot weinig problemen mee heb gehad.
Als aanvulling wil ik zeggen: mocht je een slecht geupdate of gewoon slechte firewall in huis nemen, dan heb je eerder kans dat je een virus krijgt (trojans etc.), met name het voor mij onoplosbare virus Virtu Monde (trojan, adware, spyware, malware, BIGVIRUS) dan dat je je windows firewall gewoon laat aanstaan. Ik kreeg deze toen ik een slechte firewall installeerde. Kon alles weer opnieuw installeren, nadat ik er 2 dagen aan heb besteedt het weg te krijgen, dat dus niet gelukt is.

Volgens mij wil je niet te veel besteden aan het virus gedeelte, anders had je wel wat hoger gezocht. Iedereen wilt het altijd zo goedkoop mogelijk en toch het beste eruit halen. Daarom is je windows virusscanner en firewall gewoon goed. Het is irritant om UAC aan te laten wegens alle popups, maar het is bewezen dat het beter is als je het aan laat, je kan dan alles precies volgen van wat er gebeurd. Zowel op websites qua scripts als qua programma's op je pc die willen installeren.
Ikzelf heb gewoon gekozen om een legale betere virusscanner te nemen, namelijk dus McAfee 2008 Security Suite, zoveel opties, alles aan te passen, geen last van meldingen en toch beveiligd. Net als bij Norton wordt ook aangegeven welke websites er nou beter niet bezocht kunnen worden en welke gewoon bezocht kunnen worden. Is ook handig natuurlijk, voorkomt de virussen ipv dat je ze moet genezen.

Dus wat wil je nou precies bereiken? 'Zorgeloos' het internet op of blijven hopen dat dit keer het niet verkeerd gaat en je misschien hetzelfde krijgt als ik, ondanks dat alles op te lossen is.

Denk er maar over na voordat je waarschijnlijk een gratis B-firewall erop gaat zetten.

Dit is niet aanvallend bedoeld, maar wel serieus voor met name je persoonlijke bestanden op je pc.

En sorry dat ik het zeg, maar wat een reclame zeg.
hoogst gerankte staat meteen met BUY NOW erbij. Die andere niet eens.
Dat bewijst alweer dat het hier meer om marketing gaat dan om de klant zijn wensen.

Even wat andere uitkomsten en dan de vraag aan jouw, wie moet je geloven...
Internet is niet altijd betrouwbaar:

http://internet-security-suite-review.toptenreviews.com/

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2186661,00.asp

http://www.consumersearch.com/www/software/internet-security-software/

http://www.firewallguide.com/suites.htm

Heb wel een extraatje te vertellen, ik zag bij mijn oom de security suite Norton 360. Ik moest op het huis passen daar en gebruikte veel zijn pc. Van backups maken, websitescanning tot en met spyware en virusscanning realtime, alles zat erin. Die moet zekers ook prima zijn!

Comodo is trouwens kwalitatief niet slecht hoor.
Norton scoort, gemiddeld, lager dan Como.

Maar net als bij antivirus is het grootste gedeelte smaak hoor :).

Comodo is trouwens kwalitatief niet slecht hoor.
Norton scoort, gemiddeld, lager dan Como.

Maar net als bij antivirus is het grootste gedeelte smaak hoor :).

Klopt, en net als bij broeken zoals G-star. Het heeft het merkje met zich mee die ze promoten. Maar goed. Ik weet dat McAfee goed loopt qua verkoop en Norton ook.

Maar goed dat je zegt dat Comodo ook wel goed is, ga die even bekijken.
Thanks!

McAfee en Norton verkopen voornamelijk vanwege bekendheid en het "bijleveren" bij bestaande computers en producten.
Kwalitatief zijn ze niet slecht maar niet de nummers één en twee.

McAfee en Norton verkopen voornamelijk vanwege bekendheid en het "bijleveren" bij bestaande computers en producten.
Kwalitatief zijn ze niet slecht maar niet de nummers één en twee.

Okey, dat is nieuw. Wat is wel de nummer 1 dan? Ik dacht nu iets van Panda of AVG...
Weet niet zeker.

De nummer 1 wisselt per "merk" test en per verschillende test.

Er zijn een aantal firewall's écht goed maar ik zou me er niet op blind staren.

Allemaal bedankt voor jullie prima input. Ik ben heel wat wijzer geworden. Ik ben nog niet overtuigd van de kracht van Windows firewall, bovendien bevestigen onderzoeken online nog steeds dat de Windows Vista firewall geen outbound traffic controleerd.

Ik heb inmiddels Comodo draaien. Ik moet zeggen dat ik wel helemaal gek wordt van de pop-ups en waarschuwingen. Dit was bij Sygate veel doelgerichter en overzichterlijker.
Bovendien heb ik een prima firewall op mijn router, dus het gaat wel goed komen met de veiligheid op mijn PC...!!!

Over pop-ups gesproken, weet iemand hoe ik de waarschuwingsvensters van Vista kan tweaken, dus voortaan weg kan laten. Ik word gek van het bevestigen...!!!

Configuratiescherm > Gebruikersaccounts > Gebruikersaccountbeheer uitschakelen

Je zult nu waarschijnlijk 'veiligheidswaarchuwingen' krijgen. Die kun je zo verwijderen :

Configuratiescherm > Beveiligingscentrum > Waarschuwingen Beveiligingscentrum wijzigen > maak hier een keuze.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan