wie weet in welke woonplaats dit ipnummer zit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

meij2704

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2003
Ik kreeg een melding van norton dat toen ik mijn messenger opstartte, dat programmatje verbinding zocht met een dns-server. Ik heb toen gekozen voor deze toegang blokkeren omdat ik het niet vertrouwde aangezien ik het idee heb dat iemand verbinding maakt met mijn pc een hacker dus.
Ik zag dat er verbinding werd gemaakt vanaf het ip nummer: 192.168.16.2:53
die :53 hoort denk ik niet bij het ip. Dus 192.168.16.2
Kan iemand mij vertellen vanuit welke woonplaats deze ip nummer komt? als ik de woonplaats weet dan weet ik of het een bekende van mij is die ik verdenk.

Het is een private ipadres dat niet op het internet voorkomt

Ja maar dat kunnen er miljoenen zijn. Een ipadres uit de 192.168.x.x range wordt voor thuisgebruik gebruikt. Welk ipadres intern heb jij zelf? Wellicht heb je een indringer in je netwerk. Als je pingt naar dat ipadres wat is dan de uitkomst?

m@rio zei:
Ja maar dat kunnen er miljoenen zijn. Een ipadres uit de 192.168.x.x range wordt voor thuisgebruik gebruikt. Welk ipadres intern heb jij zelf? Wellicht heb je een indringer in je netwerk. Als je pingt naar dat ipadres wat is dan de uitkomst?

Ik weet mijn eiegen ip adres, maar dat is een andere dan ik noemde (81.204.105.134) en ik heb geen netwerk

Laatst bewerkt:
kan zijn van je router of modem

meestal een ip beginnend met 192.168.***.***

is net als wat mario typt prive netwerk verbinding kan gewoon niet anders
maar we gaan nog ff verder speuren

denk alleen dat ik niet verder kom dan wat mario typt

total_recall zei:
kan zijn van je router of modem

meestal een ip beginnend met 192.168.***.***

is net als wat mario typt prive netwerk verbinding kan gewoon niet anders
maar we gaan nog ff verder speuren

denk alleen dat ik niet verder kom dan wat mario typt

Probeerd U eens het ipnummer in google te typen en wat denkt U er dan van?
want dat ip nummer staat vaak weergegeven op google zag ik maar ik snap er niet veel van

ingevoerd op google :
192.168.16.2

resultaat:

Het Internet

Sorry, geen informatie beschikbaar voor de URL 192.168.16.2

* Als de URL geldig is, kunt u die webpagina proberen op te roepen door op volgende koppeling te klikken: 192.168.16.2
* iWebpagina’s zoeken binnen de site 192.168.16.2
* Zoek webpagina's met het woord "192.168.16.2"

ingevoerd op google :
192.168

resultaat:
Since the 192.168.0.0/24 range is the de facto default network on home networking
vertaling :

sinds dat 192.168.0.0/24 reeks als standaard fabrieks netwerk dat op thuisnetwerk is gebasseerd

2e resultaat :

De softwareconfiguratie van de netwerkkaart is erg eenvoudig. Het IP adres is "192.168.1.1" (dit adres is gereserveerd voor interne netwerken) en wordt toegekend aan de kaart.

en ga zo maar even 68 pagina's door :confused: :(

ip-nummer

Aangezien het een ip-nummer is dat alleen maar in een netwerk range wordt uitgegeven je het toch intern zoeken.

Je zegt dat je geen netwerk hebt.
Misschien heb je wel een router. In dat geval heb je wel een klein netwerkje.

Het zou dus best wel kunnen dat dat ip-nummer het ip-nummer is van je eigen computer.
Misschien wilde je MSN wel verbinding maken via een speciale poort die nog dicht stond en kreeg je daarom dit bericht.

Ga anders eens naar het oude dos scherm en type: ipconfig /all
Dan kan je meteen zien wat je eigen ip is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan