wifi 5G traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronhoo

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2007
Vandaag een tablet gekocht met 5G
Indien apps download via het 2.4 netwerk, is dit veel sneller als via mijn 5G netwerk.
Ik zit in beide gevallen 2 m van mijn router af (Netgear WNDR3700), ne beide netwerken heb ik op de maximale snelheid afgesteld.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn

Als je een tablet met 5g heeft betekent dat niet dat jouw internet sneller is, in Nederland ondersteunen wij geen 5g (in Korea en andere landen wel). Waarschijnlijk heeft jouw provider nog geen 5g/4g dus werk je op 3g en dat is echt minder snel...
Het kan ook zijn dat je op 4g loopt maar gewoon slecht bereik hebt, anders zou ik het ook niet weten...

Ik hoop dat je er iets aan hebt, #KNOLPOWERRRRR

Sorry, ik was niet geheel duidelijk.
Het betreft hier een wifi netwerk en een dualband router, waar van de 5GHz erg traag is

Wat de oorzaak is is vaak lastig te achterhalen maar een 5GHZ frequentie is niet per definitie sneller hè.

Naast de wifi wel sneller... maar door muren heen verzwakt 5 GHz meer..... dus kan het wel trager worden dan 2.4 GHz...
Enige voordeel: op de 5 GHz is meer ruimte voor kanalen.... dus als je een drukke buurt met wifi hebt zitten ze elkaar minder in de weg.... dus minder storingen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan