WIFI in linux Ubuntu 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

brownmouse

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
497
beste lezers.
ik heb een vraag.

ik heb sinds gister linux ubuntu ( heb het al langer gebruikt )
maar zit nu dus met internet en wil wifi card instaleren.

maar dat gaat dus niet.

type: PQP-WP288P

maar kan geen driver voor linux vinden wie zou em kunnen helpen.

mvg Timo
 
Als ik het internet zo afstruin is het een kaartje van SMC of van ETECH gebaseerd op de am1772/1771 chipset van AMD.

en ik heb slecht nieuws voor je, die kaart is nauwelijks aan de praat te kijgen onder linux (ook niet met ndiswrapper). Maar als je toch een poging wil wagen:
let wel dat dit voor de 2.4 kernel was en jij op 2.6.xx zit dus pas de zaken aan naar je eigen kernel versie.
(vertaalt van uit het portugees naar het engels )
http://translate.google.com/transla...&prev=/search?q=Am1771.tar.bz2&hl=en&lr=&sa=G

en als je wil lachen de zelfde tekst vertaald naar het nederlands :))
http://translate.google.com/transla...&prev=/search?q=Am1771.tar.bz2&hl=en&lr=&sa=G
 
Laatst bewerkt:
Misschien heb je hier wat aan? :confused:
Maar het ziet er niet zo best uit. Je kunt beter een andere kaart halen... :eek:
 
hahahahahah. yes het is gelukt.

je moest de driver van win98 moest je .inf met en programma instaleren en dan doet hij het yes...

ik ben egt heeeeeeeeeeel blij.
toch bedankt voor juelie hulp:thumb:;):cool:
 
Fijn! :thumb:
En verder veel plezier met Ubuntu Linux. Is werkelijk top.
Zeker icm compiz geweldige effecten en in verhouding met Vista beter voor en met minder aan hardware!
Succes. :):D
 
Fijn! :thumb:
En verder veel plezier met Ubuntu Linux. Is werkelijk top.
Zeker icm compiz geweldige effecten en in verhouding met Vista beter voor en met minder aan hardware!
Succes. :):D

inderdaad.
ja ik werk er al half jaar mee maar nooit draadloos
 
ja ben ik weer.
nou ik ben het zat.

ik heb dus de kaart netje alles goed staan ik heb ook internet maar als ik de kaart erin heb loopt de laptopvast en doet dan gewoon niks meer hep nou al 3 x opnieuw geistaleert kan het aan de kaart liggen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan