Wifi-netwerk kan geen verbinding meer maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mraddicted

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
Beste forumleden,

Ik zit met een probleem. De draadloze verbinding doet het niet meer. Deze deed het wel altijd maar in eens stopt deze er mee.
We hebben met de provider Zeelandnet gebeld, maar daar blijkt het probleem niet te zitten.
Op de smartphone en tablet doet de wifi het nog wel!
We hebben de PC en drivers geupdatet, de netwerkverbinding verwijderd en opnieuw ingesteld, maar de PC blijft aangeven dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Wel kunnen de wifi-netwerken gevonden worden. Ook met andere netwerken getest, maar daar kan ook geen verbinding mee gemaakt worden.
Nu zitten we aan een hardwarefout of defect te denken. Misschien dat jullie nog andere suggesties hebben?
En hoe kunnen we hardware checken of deze kapot is?

Hopelijk kunnen jullie ons helpen.

Gr. Johan

er zit geen schakelaar. Daarbij hield de wifi er van het één op het andere moment mee op. Verder niemand suggesties?

Ik heb dit probleem ook met een netbook en win7. Netwerkadapters zijn in orde, met een lan- kabel is er ook geen internet meer mogelijk. Bij wifi geeft hij aan dat het wachtwoord onjuist is maar dat is goed en andere apparaten werken wel op de router.... wat kan dat zijn wizzards?

Laatst bewerkt:
Probleem draadloos netwerk.

Ik zit met het zelfde probleem, pc met Windows 7 provider upc met een horizonbox.
De ene dag niks aan de hand, en de volgende dag alleen maar problemen met wifi.
Helpdesk zegt ook dat het een pc probleem is,na een reset via de helpdesk werkt het weer....voor een paar minuten,rood kruis door het wifi pictogram, maar heb wel wifi.
Adapter werkt goed maar heb ineens 4 wifi verbindingen...???Heel raar.Maar werkt heel niet optimaal.
Graag advies.
Mvg,Bert

We kunnen beter een nieuwe draad starten Bert want er wordt op deze oudere draad niet meer gereageerd door de heren wizards

reset je modem (sorry voor het late reactie)

Laatst bewerkt:
reset je modem (sorry voor het late reactie)

Er zijn verschillende apparaten die op het --nieuwe -- modem werken inloggen geen probleem.
Ik heb het netboek nu bij de reparateur en kan dus niet testen maar het is zo onwaarschijnlijk dat de fout bij het modem ligt.

Laatst bewerkt:
De reparateur kon ook geen muziek uit het ding krijgen...er is besloten win7 opnieuw te installeren..35 euro voor een netboekje van 100€ 3 jaar terug... wel het was niet makkelijker op te lossen

Allen die mij hebben geholpen bij dit probleem, het probleem heeft zich opgelost, vraag niet hoe of wat ik allemaal heb gedaan, maar heb de instellingen in mijn router via de helpdesk van UPC kunnen veranderen en heb twee draadloze verbindingen die ik weet niet waar vandaan zijn gekomen verwijderd en het werkt nu weer,
Nogmaals bedankt voor jullie advies en hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan