WIFI snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arie64

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Berichten
369
Hallo ,

sinds kort heb ik een 10mb verbinding , ben toch maar overgestapt van de kabel naar adsl2
Echter met mijn laptoppie draadloos kom ik tot 850 Kb/s .
Nu heb ik net de beveiliging van mijn draadloos netwerk aangepast , en dat ook aangepast op de pc van mijn zoon .
Die pc staat boven , met een draadloos netwerk kaartje .
Als ik daar met een normale verbinding een testje doe zit hij met gemak op 950 - 1000 Kb/s

Dit kan pa natuurlijk niet hebben , van alles heb ik geprobeerd om mijn snelheid op te krikken , zal dat puur aan de netwerk kaart kunnen liggen?. Ik heb tweaks geprobeerd , dat resulteerde alleen maar in een nog langzamere verbinding .
Natuurlijk 850 Kb/s is snel genoeg maar het intrigeerd me dan waarom haal ik dat niet?.

Ik heb een toshiba qosmio F10 laptop met een intell wireles Pro 2200BG netwerk kaart.
 
een verbinding van 10mb is geen downloadsnelheid van 10mb!
 
Dat is me volkomen duidelijk , maar dat was ook niet mijn vraag:p
 
Bedoel je met normaal aangesloten via netwerkkabel ?
 
Je hebt het over dat je zoon er een draadloss netwerk kaartje in heeft zitten en je doet een testje met een normale verbinding.
Wat bedoel je daar mee?
Mijn Tosh heeft door z'n Centrino aan boord een 11 Mb/ps verbinding, een zgn. b klasse.
M'n draadloze verbinding kan makkelijk een 54 Mb/ps g klasse aan, maar dat zal door m'n Tossh dus niet gebeuren.
Mijn vermoeden is dan ook dat jouw laptop op een b draait en die kaart van je zoon een g is.
 
Ik heb ff getest op speedtest.nl

Zelf kom ik op 850 Kb/s , maar op de pc van mijn zoon haal ik 1000Kb/s

vroeg me dus af waar hem dat verschil in zit .
 
Waarschijnlijk is dat dus de netwerkkaart zoals ik al aangaf.
Maar WiFi verbindingen zijn natuurlijk sowieso van een hoop factoren afhankelijk.
 
Ok de standaard is 802.11 g dat houd in 54 Mb/s

Neem aan dat het dan gaat over megabits/s

Op speedtest.nl haal ik 850 Kb/s kilobytes/s
Dat is dus ongeveer 6600 kb/s kilobits/s

6600 kilobits/s is volgens mij 6.6 Mb/s megabit/s

Dan zou mijn netwerk kaartje dus met gemak 1000 Kb/s wat haalbaar moet zijn met adsl2
is ongeveer 8.8 Mb/s moeten kunnen halen toch?

of ligt het iets anders.:confused:
 
Klopt helemaal, maar toch is dat afhankelijk van hoever je van de router afzit.
Wat voor materialen er tussen je Tosh en de router in staan(betonnen plafonds, houte muren, pleister, electra kabels etc).
Zelfs zonnewinden zijn een factor waar je rekening mee moet houden. De temperatuur etc etc etc
Loopt ie op accu en ga maar door.
Allemaal van invloed.
 
Laatst bewerkt:
AJ ik zit ongeveer 1 meter van de router :cool:

mijn zoon zit boven met een redelijke verbinding , 2400 Mhz amd met een netwerk kaartje en dat ding is een stuk sneller .
 
Dan moet ik je de reden daarvan toch echt schuldig blijven.
Hebben allebei de PC's dezelfde firewall en Anti-virus?
 
Nou nee dat niet , ik heb Mcaffee erop staan , maar die heb ik ook ff uitgezet dat maakt volgens mij niets uit hoor.

ik heb trouwens Mcaffee security center gewoon ff afgesloten , het kan natuurlijk zijn dat er dan toch nog iets op de achtergrond meedraait .

Zal eens ff kijken of ik dat automatisch opstarten uit kan zetten .
En dan zien wat hij na een reboot doet .

wordt vervolgd
 
Laatst bewerkt:
Via taakbeheer kan je natuurlijk zelf bepalen wat er allemaal opstart wanneer je opstart.
Maar welk antivirus en firewall er draait is wel degelijk van belang voor de snelheid hoor.
 
A.J ....... dat was het dus .

ik heb active scan van mcafee uitgezet opnieuw gereboot en zie hier het resultaat.


Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 1025.1 KByte/sec
(=8201 kbps)

Daar zit hem dus het verschil in , tsjonge jonge hoe moeilijk kan een mens denken ha ha .

Hastikke bedankt ......... en het was zo simpel:thumb:

nu ik weet waar het aan ligt zet ik mcafee maar ff weer aan .:D
 
Mooi zo, zet je de vraag even op "opgelost"?

Aha, mooi zo, dat staat 'ie al
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan