WIFI USB Adapter probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scary

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hallo,

Mijn thuisnetwerk bestaat uit dit:

Computer 1+2, Laptop 1 en Draadloze printer werken allemaal perfect.

Gisteren heb ik voor laptop 2 een 'Wireless network USB micro adapter 300N' van Sitecom gekocht. Om zo draadloos internet op de laptop te hebben. Alles geinstalleerd zonder enige problemen en verbinding gemaakt met het netwerk. (Beveiligd met WPA2/AES)

Als eerste meldde MSN zich aan zonder problemen, en kon ook gewoon berichtjes verzenden. Maar wat ik niet kon doen was het bezoeken van websites.

Ook later kreeg ik MSN niet meer aangemeld met de melding dat er een DNS probleem was.
Ik heb nog even rondgekeken op internet maar hier komen de vraagtekens bij me op. Ik snap er niks meer van.

Hier een screenshot van de router instellingen.

DNS 1 + 2 worden ook op laptop 2 weergeven bij de instellingen.
Ik heb nu geen idee meer wat ik moet doen en hoop dat iemand kan helpen.
Modem en router heb ik allebei al opnieuw opgestart.

m.v.g.
Robin

PS: Momenteel heeft de laptop wel verbinding d.m.v. WIFI hotspot van mijn mobiele telefoon. (dat werkt wel perfect)

zit er draadloos internet op de laptop zelf ... zonder de usb micro adapter ?
zo ja ... zet dat uit
heb je al een keer geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren
als je met je rechtmuisknop op de verbinding klikt onderin de taakbalk krijg je dan geen opties tot herstel deze verbinding of problemen oplossen
heb je een lan aansluiting op de laptop
zo ja ... kijk is of ie het daar wel normaal mee doet als je de laptop daarop aansluit

* zit er draadloos internet op de laptop zelf ... zonder de usb micro adapter ?
Ja die zit er op, maar die is kapot en staat uit.

* heb je al een keer geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren
Ja, ook gedaan, ook met de nieuwste driver van de sitecom website.

* heb je een lan aansluiting op de laptop
Ja, via de kabel werkt internet gewoon perfect.

* als je met je rechtmuisknop op de verbinding klikt onderin de taakbalk krijg je dan geen opties tot herstel deze verbinding of problemen oplossen.
Ja, en dan komt deze melding naar voren:

Er is mogelijk een probleem met de de DNS-configuratie (Domain Name Server)
De bekende host www.microsoft.com is niet gevonden via DNS. Mogelijk is de server niet actief.
-> Er is een probleem gevonden dat niet automatisch kan worden opgelost
Neem voor ondersteuning contact op met de internetprovider of de netwerkbeheerder of klik hier voor informatie over wat u kunt doen om het probleem op te lossen

Netwerkcontrole geopend en dan krijg ik dit:

Er kan geen verbinding met de externe host Primaire DNS-server (212.54.40.25) worden gemaakt.
De externe host is door Netwerkcontrole gepingd maar er is geen antwoord ontvangen.

Na een automatische reparatie kreeg ik de melding dat het probleem was opgelost, echter kan ik nog steeds geen websites bezoeken.

Laatst bewerkt:
Af en toe lijkt het te werken, ik kan dan naar verschillende websites toe. Maar na een paar keer van website verwisseld te zijn valt de verbinding weer weg, terwijl we bijna naast de router zitten.

Dit probleem is nog steeds niet opgelost, iemand?

Dit probleem is nog steeds niet opgelost, iemand?

Hallo Scary, ik heb precies hetzelfde probleem. Duurt nu al meer dan een maand en heb het nog steeds niet kunnen oplossen. Zelfde probleem, zelfde wireless adapter (maar ook opvolgende versie) en zelfde provider (Ziggo).

Ik kom er niet uit, heb jij inmiddels al een oplossing gevonden?

Gr. Slater

Nee, dit probleem heb ik nog steeds niet opgelost.
Ik hoop dat iemand hier nog een oplossing weet want momenteel moet ik mijn telefoon als Router gebruiken (denk niet dat T-mobile er heel blij mee is :rolleyes: )

Nee, dit probleem heb ik nog steeds niet opgelost.
Ik hoop dat iemand hier nog een oplossing weet want momenteel moet ik mijn telefoon als Router gebruiken (denk niet dat T-mobile er heel blij mee is :rolleyes: )

Ik ben vandaag weer aan het zoeken gegaan. Zat een beetje aan 't klooien in de router. Het type draadloos netwerk stond op 'mixed'. Ik heb dat op Wireless-N gezet. Sinds ik dat gedaan heb, werkt het zonder problemen! Hoe ik er op kwam? Ik zag wat opties staan en bedacht dat de adapter een 'N' als achtervoegsel heeft. Werkt 't bij jou ook als je het netwerktype wijzigt? Ben benieuwd!~

Goeie Tip! Van het weekend ga ik het gelijk proberen, dan is de laptop er weer.
Je hoort het nog!

Wel opletten dat je andere apparaten dan ook op N werken. Dus apparaten die geen N ondersteunen kunnen dan niet verbinden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan