wifi werkt niet meer laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo,
op de dell laptop werkt wifi niet meer, ik kan het niet inschakelen, alleen internetverbinding via de utp kabel; in de taakbalk staat een vliegtuig !
wat is er aan de hand?
ik heb div schermnopnames gemaakt, zie......
netwerk1.JPG
netwerk2.JPG
netwerk3.JPG

netwerk4.JPG

netwerk5.JPG

Naam: Ethernet
Beschrijving: Intel(R) Ethernet Connection I218-LM
Fysiek adres (MAC): ec:f4:bb:70:47:73
Status: Niet operationeel
Maximale verzendeenheid: 1500
IPv4-adres: 192.168.178.220/24
IPv6-adres: 2001:1c05:2c16:300:7836:d777:4a10:3e/128, 2001:1c05:2c16:300:b3ce:56ef:2704:7208/64, fe80::8d9f:6242:7506:a9a6%13/64
Standaardgateway: fe80::925c:44ff:fe48:3a1c%13, 192.168.178.1
DNS-servers: 84.116.46.22, 84.116.46.23
Achtervoegsel DNS-verbinding: home
Connectiviteit (IPv4/IPv6): Verbroken

Naam: Wi-Fi
Beschrijving: Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260
Fysiek adres (MAC): f8:16:54:f0:18:e2
Status: Niet operationeel
Maximale verzendeenheid: 1500
IPv4-adres: 169.254.90.98/16
IPv6-adres: fe80::d9f0:60af:5863:5ddd%9/64
DNS-servers: 84.116.46.22, 84.116.46.23
Achtervoegsel DNS-verbinding: home
Connectiviteit (IPv4/IPv6): Verbroken

Naam: LAN-verbinding* 9
Beschrijving: Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter
Fysiek adres (MAC): f8:16:54:f0:18:e3
Status: Niet operationeel
Maximale verzendeenheid: 1500
IPv4-adres: 169.254.6.171/16
IPv6-adres: fe80::1e7:40a7:66e:2c90%11/64
DNS-servers: fec0:0:0:ffff::1%1, fec0:0:0:ffff::2%1, fec0:0:0:ffff::3%1
Connectiviteit (IPv4/IPv6): Verbroken

Naam: LAN-verbinding* 10
Beschrijving: Microsoft Wi-Fi Direct Virtual Adapter #2
Fysiek adres (MAC): fa:16:54:f0:18:e2
Status: Niet operationeel
Maximale verzendeenheid: 1500
IPv4-adres: 169.254.224.37/16
IPv6-adres: fe80::e931:8e57:5623:1715%16/64
DNS-servers: fec0:0:0:ffff::1%1, fec0:0:0:ffff::2%1, fec0:0:0:ffff::3%1
Connectiviteit (IPv4/IPv6): Verbroken


graag uitleg hoe wifi weer werkend krijg........b.v.d.
 
Vliegtuigstand lijkt mij. Klik eens op het tekstballonnetje helemaal rechts op de taakbalk. Dan misschien nog op uitvouwen, maar dan zou je een vliegtuigje moeten kunnen aanklikken
 
vliegtuigje klikken en dan in de pupop die je krijgt rechtsboven op viegtuigstand klikken en dan gaat het vliegtuigje weg.
 
Dat soort bijlagen werkt niet. Verder kan ik niet helpen. Het wordt eens tijd dat mensen strafrechtelijk vervolgd kunnen worden als ze producten leveren die dergelijke problemen veroorzaken. Het kost de maatschappij miljarden aan uren en geld en Microsoft e.a. laten fora de problemen oplossen en strijken zelf het grote geld op.
 
sorry, dat in het vorig bericht de 2 bijlagen niet te zien waren, daarom opnieuw;
met die link (url) san senso kom ik helaas niet verder mee,
via netwerk centrum zie ik dat wifi aan staat, maar er word niet mijn wifi network name (SSID) van ziggo gevonden, kan dus niet mijn wifi password invullen. zie printscreen
netwerk4.JPG

wifidell.jpg

als ik rechts onder klik op het tvschermoje dan zie ik wel wifi - vliegtuigstand en mobiele hotspot staan, maar klikken op wifi heeft geen effect
ik kan dus niet draadloos op de dell laptop, allleen via utp kabeltje op internet, terwijl het op mijn medion desktop geen probleem is.
wie o wie heeft de oplossing
 
ok......maar hoe en/of waar verwijder ik die, zit ik goed bij: eigenschappen van wifi, zie printscreen
wifi5.JPG

wat moet ik dan selecteren ?
 
Rechtermuisklik op het voorgaande icoon en kiezen voor verwijderen wil niet? wel eerst dat ding uit apparaatbeheer gedeïnstalleerd? of de Intel software voor die addapter gedeïnstalleerd?
 
In onderstaande HP link staan veel tips die in principe voor alle WiFi adapters gelden.
Het stukje van het verwijderen is hier neer gezet.


Voorbeeld: https://support.hp.com/
Los problemen met de draadloze verbinding of Internet op als uw verbinding niet meer werkt zoals verwacht.

De draadloze drivers opnieuw installeren


Gebruik Apparaatbeheer om de draadloze adapter te verwijderen en opnieuw te installeren.


  • Zoek in Windows naar Apparaatbeheer en open dit.
  • Dubbelklik op Netwerkschermadapters in de lijst met apparaten.
  • Klik met de rechtermuisknop op het draadloze apparaat en selecteer vervolgens Verwijderen.
  • win-ss-wifi-adapters-uninstall-driver-in-device-mgr
  • Wanneer het scherm Apparaat verwijderen wordt weergegeven, selecteer Verwijder de stuurprogramma's voor dit apparaat als u dit ziet en klik vervolgens op Verwijderen.
  • Bovenaan het scherm Apparaatbeheer selecteert u Netwerkadapters, Actie en vervolgens Zoeken naar gewijzigde hardware.
    win-ss-select-scan-for-hw-changes-in-device-mgr
  • Als de naam van de netwerkadapter wordt weergegeven, sluit u Apparaatbeheer en start u de computer opnieuw op.
 
Laatst bewerkt:
Even apart om het overzichtelijker te houden: Op de Microsoft website staat een vergelijkbaar verhaal, alleen de weblink.
https://answers.microsoft.com/nl-nl...-adapter/716fb60e-78a1-4245-822a-c33d856b31ff

En een zeer uitgebreide hulpbeschrijving staat op:
https://www.windowshelp.nl/netwerkadapterverwijderen/index.html
De Software van de draadloze- of de bedrade-netwerkadapter verwijderen uit uw computer
De (draadloze) Netwerkkaart softwarematig verwijderen in geval van netwerk- / internet-problemen
Een mogelijke oplossing voor het probleem: Onbekend Netwerk
 
Laatst bewerkt:
Hoi Route99,
ik heb precies zoals jij schreef en volgens de schermopnames gedaan, de adapter is opnieuw geinstalleerd op de dell laptop van mijn vrouw, maar nog steeds geen draadloze verbinding-wifi in te stellen, als ik via netwerk instellingen wifi op aan klik en dan beneden rechts in de hoek op de taakbalk klik op wi-fi, dan verschijnt: geen beschikbare netwerken en staat WI-FI weer op uit, zie printscreen.
vliegtuig1.jpg
wifiuit.JPG

wifiuit1.JPG

wifi4.jpg

wifi5.JPG


Doe ik dit (WI-FI aan) op mijn desktop, dan kan ik kiezen op div namen, zo ook op ZiggoCEE...... klik ik daarop dan heb ik draadloos internet op de pc;
maar op de laptop dan wil het niet lukken. Het vliegtuigje blijft staan in dat vak in de taakbalk
vliegtuig1.jpg
 
Even getest met een Neatgear dongle, ook geen netwerk gevonden, lan uitgeschakeld in het netwerkcentrum, bij de wifi adapter problemen vaststellen gebruikt, dan verbinding maken en dan krijg je de vraag over een lijst met beschikbare netwerken en toen, voila.
 
Hoi Route99,
ik heb precies zoals jij schreef en volgens de schermopnames gedaan, de adapter is opnieuw geinstalleerd op de dell laptop van mijn vrouw, maar nog steeds geen draadloze verbinding-wifi in te stellen, als ik via netwerk instellingen wifi op aan klik en dan beneden rechts in de hoek op de taakbalk klik op wi-fi, dan verschijnt: geen beschikbare netwerken en staat WI-FI weer op uit, zie printscreen.
Er staat ook een link naar:
En zie daar:
De probleemoplosser voor netwerken uitvoeren

  1. Selecteer Start > Settings > System > Troubleshoot > Other troubleshooters .
  2. Selecteer onder Overigede optie Netwerkadapter > Uitvoeren.
  3. Volg de stappen in de probleemoplosser en controleer of het probleem hiermee is opgelost.
En daar mis ik het resultaat van. Het is niet mijn tekst zoals je schreef ... van de 1e link was het copyen te lastig daar heb ik nl alleen de link met de titel van de tekst gegeven.

Het lijkt erop dat je alleen maar de 2e optie gekozen hebt. We kregen eigenlijk geen aanvullende info dus heb ik beide opties gepost.
Hoe dan ook: In de 1e optie stond waar Lange Pier net naar verwees.
Even getest met een Neatgear dongle, ook geen netwerk gevonden, lan uitgeschakeld in het netwerkcentrum, bij de wifi adapter problemen vaststellen gebruikt, dan verbinding maken en dan krijg je de vraag over een lijst met beschikbare netwerken en toen, voila.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan