wifi werkt niet meer laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even getest met een Neatgear dongle, ook geen netwerk gevonden, lan uitgeschakeld in het netwerkcentrum, bij de wifi adapter problemen vaststellen gebruikt, dan verbinding maken en dan krijg je de vraag over een lijst met beschikbare netwerken en toen, voila.
Jobo182, heb je daar nog iets van problemen kunnen vinden?
 
helaas lukt het niet, ik heb alles uitgevoerd zoals beschreven is,
wi-fi is niet aan te zetten;
als ik wi-fi aan klikken en dan beschikbare netwerken klik, gaat wi-fi weer op UIT,
ook kan ik de vliegtuigstand niet op uit zetten, staat automatisch op uit, zie printscreen
vliiegtuigstand (Small).JPG

ik kom dus niet verder, dan maar steeds online via utp kabel.
 
ik heb gedaan zoals jij eerder schreef.....de-installeren en opnieuw installeren, maar het heft geen effect gehad, ik kan wi-fi op aanklikken, maar ff later springt die weer op uit, ok geen beschikbare netwerken te zien, vliegtuig stand is ook niet uit te schakelen, blijft op aan (grijs) staan;
vliiegtuigstand (Small).JPG

ook de probleem oplossing gedaan, maar....zie
netwerk1.JPG
 
Goed punt. De wat oudere Dell's die wij hebben, waar Win10 nog uitstekend op draait, hebben beiden nog een schakelaar, maar het is zeer aannemelijk dat de latere types de Fn/F2 oid combi gebruiken.
Er is geloof ik nog geen model/type nr voor bij gekomen?
 
het betreft de Dell Latitude E5540 laptop

Apparaatnaam DESKTOP-JCCV4C1
Processor Intel(R) Core(TM) i5-4310U CPU @ 2.00GHz 2.60 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 4,00 GB
Apparaat-id 077D1F3A-E186-43E5-BD39-E1F6F20DC4A8
Product-id 00330-50000-00000-AAOEM
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Pen en aanraken Pen- of aanraakinvoer is niet beschikbaar voor dit beeldscherm

Editie Windows 10 Pro
Versie 22H2
Installatiedatum ‎19-‎10-‎2020
Build van besturingssysteem 19045.2846
Ervaring Windows Feature Experience Pack 120.2212.4190.0
 
Zo kan WiFi aangezet worden: https://www.youtube.com/watch?v=OC3i7WDbS9o

Andere oplossing:
https://www.dell.com/community/Latitude/cut-wifi-on-and-then-it-goes-off/m-p/7453625#M18326
Let op dit kost wel veel meer ervaring, het is het laatste antwoord, maar met goed lezen zou het te doen zijn.
Bij de vraagstelling staat ook het probleem van de vliegtuigstand genoemd, dus als de schakelaar geen probleem is, dan zou dit mogelijk een oplossing kunnen zijn.

jddfw1551
‎01-14-2020 07:45 AM

We've had end-users lose their ability to connect wirelessly (usually while remote, which is fun over the phone) and the following steps reset their wireless adapter's state.

Directed client into BIOS Setup > Wireless.
Instructed client to un-check all options under both sub-categories. Apply changes. Reboot.
Instructed client to reboot the system again, once he reaches the Windows login prompt.
Directed client back into BIOS Setup > Wireless.

Instructed client to check all options under both sub-categories. Apply changes. Reboot
 
Laatst bewerkt:
Zo kan WiFi aangezet worden: https://www.youtube.com/watch?v=OC3i7WDbS9o

Andere oplossing:
https://www.dell.com/community/Latitude/cut-wifi-on-and-then-it-goes-off/m-p/7453625#M18326
Let op dit kost wel veel meer ervaring, het is het laatste antwoord, maar met goed lezen zou het te doen zijn.
Bij de vraagstelling staat ook het probleem van de vliegtuigstand genoemd, dus als de schakelaar geen probleem is, dan zou dit mogelijk een oplossing kunnen zijn.

de eerste link is voor de HP, k heb een dell laptop, de 2de link is me te ingewikkeld, ik laat het maar zo (via utp)
toch dank voor de info
 
de eerste link is voor de HP, k heb een dell laptop,
????? Onder de video staat:
https://www.youtube.com/watch?v=OC3i7WDbS9o
How To Fix And Turn On No WiFi On A Dell Latitude Laptop Computer
We spreken blijkbaar beiden een verschillende taal. Dat kan/mag.
de 2de link is me te ingewikkeld, ik laat het maar zo (via utp)toch dank voor de info
Is er iemand uit de buurt/familie die vertrouwd is en je daarbij kan helpen?
Jammer dat het zo zo niet verder komt.
Tip: Kijk eens of er een USB Wifi stick even te leen is en mss geeft die niet deze problemen? Er is dan wel 1 USB poort bezet door die Wifi-stick. Werkt dat wel dan is er een overweging om die te kopen. Wel even de UTP kabel gebruiken als de driver voor die stick niet automatisch geupdate of geïnstalleerd kan worden.
Toch succes er mee.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog een USB Wifi stick liggen en die gebruikt, was niet nodig om driver te installeren, ik heb nu draadloos internet, zie
wifi53.JPG

wifi54.JPG

alleen kan ik vliegtuigstand niet uitzetten, vakje is grijs,
maar wifi werkt nu :)
 
maar wifi werkt nu :)
:thumb::cool:
alleen kan ik vliegtuigstand niet uitzetten, vakje is grijs,
Dat lijkt me mss toch mogelijk met het eerdere antwoord. Wrs wordt met die methode een fout in het register via een andere route rechtgezet, zodat je na een herstart wel de beschikking hebt over die aan/uit "vliegtuigstand".
Ik kan die geboden oplossing wel begrijpen, er is een redelijke kans dat die methode werkt. Denk nog eens na over die lokale hulp...

jddfw1551
‎01-14-2020 07:45 AM

We've had end-users lose their ability to connect wirelessly (usually while remote, which is fun over the phone) and the following steps reset their wireless adapter's state.

Directed client into BIOS Setup > Wireless.
Instructed client to un-check all options under both sub-categories. Apply changes. Reboot.
Instructed client to reboot the system again, once he reaches the Windows login prompt.
Directed client back into BIOS Setup > Wireless.

Instructed client to check all options under both sub-categories. Apply changes. Reboot
 
Laatst bewerkt:
vliegtuigstand blijft op Aan staan, vakje is grijs
in de bios ga ik niet, dus laat ik het maar zo, ik kan tenslotte wifi gebruiken via de usb stick;
dank voor alle info

het probleem met de wifi (vliegtuigstand) is opgelost; aan de zijkant van de dell laptop zit een klein knopje/schuifje om de vliegtuigstand in/uit te schakelen; dit zal per ongeluk verschoven zijn. Tja....je moet het maar weten; In ieder geval werkt de wifi weer. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan