Wii softmod

Status
Niet open voor verdere reacties.

NasTyDeadz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2014
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje betreffende een omgebouwde wii (softmod)

Mijn oom heeft ca. 2 jaar geleden zijn wii laten softmodden, maar nu heeft hij een skylanders portal gekocht voor zijn zoon,
ik heb het een en ander opgezocht en kwam erachter dat je dan een bestand moet installeren op de wii, want de portal werkt niet, en dan wel.
Hij heeft usb loader gx, en daar werkt de portal niet, ik heb configurable usb loader en daar werkt hij wel. Nu wil ik wel CUL erop zetten,
maar mijn oom heeft geen SD kaart in zijn wii, en je kan de harde schijf niet openen op de computer want dan vraagt hij of je hem wilt formatteren,
maar dit willen wij dus niet.

Heeft er iemand een oplossing?
Moet ik hem formatteren en dan de wii opnieuw softmodden?
En als ik hem formatteer, dan ben ik alle softmod bestanden kwijt, is dit erg?

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft,

Gr. Niels

Laatst bewerkt:
oplossing -linux 90% kans dat hij gepartitioneerd is onder een linux partitie download op de site van http://ubuntu.com de iso brand deze naar de cd start de cd op (op pc)
en kijk of je dan de hdd kan uitlezen

Beste
alain1988 wat bedoelt u mee dat linux 90% het oplossing kan zijn?? als hij de iso via de website download en dan op een cd brand en dan opstart via de cd dan start de ubuntu instalatie procedure en als hij dit doet is hij windows kwijt toch

eigenlijk mogen we niet met modded of softmodded of jailbreaking en dat soort hackings en andere hacks helpen op dit forum

ik had vroeger ook een Softmodded wii witte (heb hem al 1jaar niet meer speel de toen meer ps3 dus wii verkochten speel ps3) en ook ik had dat probleem met formatteren dat ik steeds kreeg maar was als opgelost en dus ik help je graag als je de Externe harde schijf uit je wii trekt zo vaak als je maar wil blijft de Softmod gewoon behouden omdat de softmod na dat je hem softmod(jailbreakt software matig) Gewoon op de Wii Geheugen staat (tot je een orginele systeemupdate doet via de instellingen en een orginele firmware er op zet dan ben je de softmod wel kwijt) dus doe dat niet

en inderdaad als je de Externe harde schijf die je voor de wii gebruikt aansluit op de computer vraagt hij of je hem wilt formatteren omdat er spellen op staan en hij via de wii zelf toen je hem aansluit e op de wii al in wii formaat is geformatteerd en de Computer dit formaat niet herkent zegt ie wil je hem formatteren Als er 1 of 2 dus weinig spellen opstaan dan kan je hem in ntfs formaat Formatteren maar staan er 100-400 Dus veel spellen op formatteer hem dan zeker niet omdat je dan alle Spellen kwijt bent die op de externe harde schijf staan iedere keer wanneer je hem aansluit op de computer zou hij vragen of je hem wil formatteren dus daarom doe je dat niet maar hoe zet je dan games op de Externe Harde schijf zonder hem te Formatteren ?? vraag je je af nou dat is simpel Download Wbfs Manager of Wii back-up Manager Ik raad Wbfs Manager aan betrouwbaar en simpel sluit daarna na het downloaden en installeren je Externe Hardschijf aan je computer en negeer door de melding of je hem wil formatteren en daarna klik op de naam van je Externe Hardeschijf welke letter die heeft e:/ g:/ enz en klik daarna op bladeren en selecteer de wii Game in iso formaat en klik dan op openen en dan klik je op de knop om hem op de hardeschijf te zetten en de game staat er op zonder de hdd te formatteren

En om configurable usb loader op je wii te zetten heb je een sd kaartje nodig of een usb stick want via externe harde schijf kan je hem niet er op zetten hier heb ik voor u een tutorial in het nederlands gevonden hoe je configurable usb loader op je wii zet --> https://sites.google.com/site/wiikralingen/usb_loader_ download links zitten erbij

Tevens is er ook in 2011 3jaar terug op deze forum een topic geopend op Home -> Helpmij.nl Forum -> Spellen -> Spel werkt niet (meer), link ernaar ----> http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/665167-Spel-Skylander-voor-de-WII-kan-USB-niet-vinden hier vroeg ook iemand hoe hij de portal kon laten werken met een softmodded wii en via usb loader gx en dit was als oplossing Zorg voor een cIOS die up to date is en kies in de spelinstellingen cios v2.22. Werkt dan verder prima.

en usb loader gx op cios v2.22 dus cios 222 te zetten kun je dit doen

http://r3dux.org/tag/cios-222 Volg instructie op deze site exact.

Na kopiëren van de cIOS_installer naar de /apps directory, kun je deze cios 222 installeren via homebrew .
Kies eerst cios249 om de installatie te doen, maar installeer in cios37/38 zoals op de r3dux site staat aangegeven.

Daarna kun je in usbloader bij de instellingen voor het spel de te gebruiken cIOS aanpassen naar 222

Success!

Vriendelijke groet Musa heb heb behoorlijk wat tekst

ja maar als hij zen windows wilt behouden maak je toch 2partities aan he , net zoals overal moet je maken dat je alle tijde een backup hebt van je recentste bestanden / os.

en verder lijkt me de uitleg musaneter1 het meest accurate ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan