wil/kan iemand me helpen met normaliseren van paar gegevens voor een database?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je geen spam op je mail wil hebben, dan kan je dat mail-adres beter weghalen :)

Maak eens een screenshot van je relaties tussen die tabellen. Vreemd, voor een facturatie prog, 5 tabellen en dan nog in 1 tabel 3 primaire sleutels.

deze heb ik nog geprobeerd te maken maar als ik wil de lever_adres van lever_regel naar lever_adres van fac_regel koppelen dan wil het niet, of klopt de hele relatie niet ? :(

de groeten,
denic

Bijlagen

• relaties-screenshots.jpg
    relaties-screenshots.jpg
    24,1 KB · Weergaven: 79
Je hebt 3x lever_adres erin staan.. en de 3e is zonder relatie... dat is niet handig...

het is ook het handigste dat je de tabel "lever_regel" een ID geeft.. bijv: Lever_ID
Dat je daar dan de relatie op kan maken, want een adres is makkelijk fout te typen ;)

Laatst bewerkt:
Geplaatst door fantomas
deze heb ik nog geprobeerd te maken maar als ik wil de lever_adres van lever_regel naar lever_adres van fac_regel koppelen dan wil het niet, of klopt de hele relatie niet ? :(

de groeten,
denic

Je moet even structueel denken.

Je begint met een klant. Die klant, kan meerdere oorders plaatsen, en ook meerdere producten aankopen. Wat betreft je facturatie adres, dan kan via VB geregeld worden. In bijlage een structuur van een oug prog.

Bijlagen

• screenhunter_014.gif
    screenhunter_014.gif
    16,5 KB · Weergaven: 72
maar willen/kunnen jullie mij mischien vertellen meer in details wat er nog aan gedaan moet worden om goei werkende normalisatie te maken want ik heb echt te weinig ervaring met normaliseren van gegevens:o

groetjes,
denic

Geplaatst door fantomas
maar willen/kunnen jullie mij mischien vertellen meer in details wat er nog aan gedaan moet worden om goei werkende normalisatie te maken want ik heb echt te weinig ervaring met normaliseren van gegevens:o

groetjes,
denic

Als je de bijlage van VanZwam bekijkt, dan staat daar een goed voorbeeld van de relaties die jij ook kan maken..

mij mentoor zal het zeker niet goed vinden killermenace :( hij heeft liever een tabel waar 3 primarie sleutel bevat, ik weet dat er nergens opslaat en een database kan ook net zo geod werken met een tabel waar 2 primarie sleutel bevat maar jah zo staat het op mijn opdracht :D

maar vanzwam bedankt voor je bijlage, als je/u een voorbeeldje hebt waar in een tabel 3 primarie sleutel heeft wil ik het graag zien en als het mag ook natuurlijk ?

de groeten,
denic

Ik snap eigenlijk je mentor niet, maar ja wie ben ik. En waarom het nu makkelijk maken, als het moeilijk ook gaat.

niemand snapt het hem maar jah niks aan te doen, sorry wat bedoel je hiermee? (En waarom het nu makkelijk maken, als het moeilijk ook gaat)

de groeten,
denic

Geplaatst door fantomas
(En waarom het nu makkelijk maken, als het moeilijk ook gaat)
de groeten,
denic

Ja, dit eigenlijk een typisch gezegde. Vele mensen zijn geneigd een moeilijke oplossing te bedenken, waar het op een makkelijke manier kan, en beter ook. Dat is zo ongeveer wat daar mee bedoeld wordt.

Kijk ik maak nu al jaren fac progs. Dus ik snap niet waarom hij het zo wil, dat is om moeilijkheden vragen.

jah ik ben met jouw eens... het is zo dat wij op de hoogste niveau op school zitten en hij vind dat wij zulke soort relaties moeten kunnen maken en als ik bijv. database maak waar een tabel 2 primarie sleutels heeft dan zeg hij zit jij op zo'n lage niveau hier op school of zo en dan zegt hij weer je moet meer laten zien dat je professioneel bezig bent. maar vanzwam heb je ook te maken met zulke fac progs waar in een tabel 3 pramarie sleutels zitten ?? of is dat niet nodig

groetjes,
denic

Kijk, als ik de opdracht bekijk, is een gewone verkoop per klant, via een order, en moet een factuur gemaak worden. enz... Ok het leveringsadres kan verschillen van het factuuradres, maar kan ook hetzelfde zijn. Die is perfect op te lossen via VBA. Maar als hij het moeilijk wil, en daarbij nog een tabel met fac adressen wil, ja dan.. maar dat is muggenziften.

Trouwens, kan hij het wel, want volgens mij voelt deze persoon zich verheven.

In bijlage een layout, van vorig jaar, dat ik in het begin van dit jaar moest aanpassen. Leg mij even uit hoe je daar je artikelen tabel kan inpassen. Kan ik even zien hoever je staat.

Bijlagen

• screenhunter_015.gif
    screenhunter_015.gif
    23,5 KB · Weergaven: 68
onder de Klant gegevens en Factuur gegevens kun je opzich een RG (repeating group ) maken dat is dus waar je art_code kunt maken overschrijving, aantal enz..

groetjes,
denic

Geplaatst door fantomas
onder de Klant gegevens en Factuur gegevens kun je opzich een RG (repeating group ) maken dat is dus waar je art_code kunt maken overschrijving, aantal enz..

groetjes,
denic

Dat is zo, maar dat moet dan wel in een suformulier.

:thumb: maar hoe heb je zo mooie uiterlijk gegeven die bijlage dan? en je noemde net VBA ..bedoel je virual basic ?

groetjes,
denic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan