willekeurige internetpagina's laden niet sinds windows10 ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mitrovic54

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 okt 2015
Hey !

Ik heb sinds mijn upgrade naar windows 10 dagelijks last van het probleem dat verschillende (willekeurige) internetpagina's niet meer laden.

Bijvoorbeeld ik heb 3 internetpagina's openstaan (facebook,twitter en youtube) , dat gaat alle 3 goed en als ik dan bijvoorbeeld een ander filmpje op youtube wil afspelen krijg ik de volgende melding te zien : laden.jpg , nu neem ik als voorbeeld youtube aan maar het zijn echt elke dag willekeurige websites die opeens niet meer bereikbaar zijn terwijl andere websites dat wel gewoon zijn ?

als ik dan m'n laptop heropstart zijn alle sites weer gewoon bereikbaar en een uur later heb ik gewoon weer hetzelfde en dan kan ik bijvoorbeeld facebook niet meer bereiken en youtube gewoon wel.

Hallo 13Mitrovic54,

Ik zie dat je Firefox gebruikt! , heb je dit probleem ook als je gebruik maakt van Microsoft Edge of google chrome?

wat gebeurd er als je je browser afsluit en opnieuw start? blijft dit probleem zich dan ook aanhouden?

Laatst bewerkt:
Stel eens, in ncpa.cpl op de door jou gebruikte netwerkverbinding eens vaste DNS-servers in bij de IPv4 instellingen ipv. automatisch laten toewijzen.
Gebruik/stel in:
8.8.8.8
en
8.8.4.4
Laat het toekennen van IP-adres wel gewoon op Automatisch staan.

Kijk of het dan beter gaat. Indien ja, dan heeft het 0,0 met firefox of Windows 10 te maken, maar met de DNS-server die je oorspronkelijk automatisch toegewezen had gekregen (vaak je eigen router, danwel de DNS-servers van je provider).

Tijs.

Laatst bewerkt:
via chrome lukte het wel gewoon om de sites te laden die ik in firefox niet geladen kreeg , ik heb die ipv4 instellingen gewijzigd van automatisch naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 en het blijkt nu ff verholpen maar kheb het nog maar 30 minuten geleden gewijzigd dus hoop dat het zo blijft. alvast bedankt !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan