Win 7 en XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik draai met win 7 64 bit. Nu wil ik van mijn oude computer de harde schijf met xp gaan gebruiken. Deze heb ik uitwendig gemaak en via usb aangesloten. Een HD met volledige OS (XP) dus. Deze schijf wordt wel herkend in "computer". Maar ik zie hem niet in de BIOS staan. In mijn computer alleen SATA schijven. De aangekoppelde HD is een IDE schijf via een uitwendige behuizing aangesloten via USB. Hoe kan ik nu op starten van deze xp (usb ) schijf?? Want de bios ziet hem niet??
 
in bios instellen dat het een IDE systeem is,dacht ik:eek:

ik zeg volgens mij iets doms
 
Laatst bewerkt:
In de BOOT-opties van het BIOS zul je moeten aangeven dat als eerste van de USB gestart moet worden. Wil je W7 booten dan zul je de externe schijf niet aan moeten zetten.
1e bootschijf is dus USB, 2e harddisk of CD, 3e CD of harddisk.
 
probleem is dat de externe schijf (usb ) niet in het rijtje staat.Wel herkend in mijn computer, een uitwendige usb freecom schijf zie ik weer wel staan.
 
Wat je ook probeert, opstarten vanaf die (externe) harddisk zal nooit lukken.

Windows XP is geinstalleerd op een andere pc, met andere hardware en alle betreffende register-verwijzingen en hardware drivers.
Die zomaar op een andere pc laten werken, gaat dus niet.
 
maar wel als ik de originele c schijf uitschakel?? Alleen wordt de usb nog niet herkend in het bios?
 
Ook dan werkt het niet.
Heeft ook niets te maken met de Win 7 of originele C schijf van de pc.

Nogmaals, die XP is op-via een andere computer geinstalleerd en dat is niet zomaar te gebruiken op een andere machine, werkt gewoon nooit
 
Eens met mrmusic, in feite spreek je over een dualbootsituatie die niet gaat werken met een externe schijf. De gegevens v.d. schijf zijn niet in de MBR v.d. opstartschijf weggeschreven, de externe schijf is geen vast station, de stationsletter is geen vast gegeven, drivers niet geïntegreerd enz,enz. Er zijn tig redenen waarom het niet kan, teveel om hier precies uit te leggen.
Daarbij is booten van usb heel iets anders dan booten van usb waar een externe schijf aanhangt met b.v. ntfs-indeling.
Je kan een linux live cd laten draaien vanaf de cd of usb maar dat is wel iets anders dan Windows.
Op die manier gaat het iig niet werken. Zou wel mooi zijn, dat je ieder willekeurig systeem aan je pc zou kunnen hangen. :D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan