Win ME en IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
4.439
Ik gebruik win Me op een computer die als server dient. Ik kom echter niet op internet de tcp/ip zou niet geod zijn Het IP adres begint met 196. etc die werkt niet. ook verwijderen en vernieuwen niet. Het moet toch makkelijk zijn om ook met ME een internetverbinding te maken. Win ME chello plus.

Iemand bekend met dit probleem ??

grt. elbert kok
 
Vertel even hoe de PC verbonden is met het internet, ik bedoel is deze rechtstreeks verbonden of via een andere PC. Heb je een andere netwerkkaart in gebruik genomen ofzo?
 
Het is een oud pceetje met een pentium 2 400 en rechtsstreeks verbonden, als ie werkt. Maar hij heeft het altijd gedaan maar ik zit nu met chello plus te pielen en nou doet niets het meer. Er wordt dus met name gezegd dat het tpg/ip adres verkeerd is geinstalleerd. Heb het opnieuw gedaan maar het lukt niet.... grt elbert
 
Als je met een andere netwerk kaart werkt momenteel moet je hem laten vrij geven.
 
Gewoon via winipcfg op vrijgeven klikken, maar ik betwijfel of dit het probleem zal oplossen.

Ben je van het gewone Chello abo naar Chello plus overgestapt en speelt het probleem zich sindsdien af? Dan zou ik de oorzaak eerder bij Chello zoeken. Krijg je geen melding over een niet gevonden DHCP server o.i.d?

Als je een 169.x.x.x adres toegewezen krijgt is dat namelijk vaak de oorzaak en niet direct met het TCP/IP protocol.

Mocht de DHCP server wel werken en het werkt niet helemaal lekker bij Chello icm je netwerkkaart of modem dan zou je een 10.x.x.x adres krijgen.
 
Het ligt aan chello, alleen kan ik dit niet aantonen. Ik heb juist chello plus genomen omdat het sneller was maar ook legaler wat een netwerk betreft. Onder chello classic met een server ertussen ging het prima. Met chello plus dus niet Ik krijg gelukkig nu wel op een computer contact. Ik heb een router gekocht op aanraden van chello, maar ze ondersteunen niks dus zodra ze netwerk horen houdt het op. Die router zou het gewoon en makkelijk moeten doen maar hij doet het niet. Hij maakt geen nw ip adres aan. Dus nou weet ik het helemaal niet meer, schijnt toch een chello buggie te zijn ?? Ik heb xp en een edimax 6104 router
 
En sinds je de router hebt gekocht heb je dit probleem? Dan heb ik daar waarschijnlijk wel een verklaring voor :

Chello registreerd van elke gebruiker het MAC adres van de netwerkkaart en deelt daarop een IP uit. Als vanaf dezelfde aansluiting ineens een ander MAC adres gebruikt wordt (In jou geval de router) krijg je inderdaad geen IP.

Mocht dit bij jou het geval wezen dan kan je (waarschijnlijk) in het optie menu van je router een MAC adres 'klonen'.. hierbij moet je het MAC adres van de oorspronkelijke Chello netwerkkaart gebruiken.

Is het trouwens niet legaal om een netwerk te hebben met Chello plus?
 
ja dat mac adres is gekloond dus daar ligt het niet aan alhoewel ik toch zo mijn vermoedens heb.. het is legaal ja met chello plus. Moet toch eenvoudig zijn heh lijkt me met zoon router

grt

elbert
 
Geplaatst door egkok
ja dat mac adres is gekloond dus daar ligt het niet aan alhoewel ik toch zo mijn vermoedens heb.. het is legaal ja met chello plus. Moet toch eenvoudig zijn heh lijkt me met zoon router

grt

elbert

Inderdaad.. maar als het legaal is om een netwerk te hebben met Chello plus dan heb je het recht op service. Dus ik zou ze nog maar eens bellen en het probleem rustig en duidelijk uitleggen.

Ik weet wel dat je de ene keer zo'n 'domme muts' ervoor krijgt (Die absoluut geen verstand hebben van netwerken enzo) terwijl je de andere keer een persoon aan de lijn krijgt die er toch wat meer verstand van heeft en je gewoon kan helpen.
 
Laatst bewerkt:
ho ho... echt niet hoor en dat verbaasde mij ook en ik heb ze wat aan de telefoon gehad omdat ik ook bij de normale aansluiting dus stand- alone het ip adres kwijtraakte...en ook de e-mail deed het een week niet. Dat is nu allemaal in orde. Maar precies, tot mijn stomme verbazing, terwijl ze het expliciet over een netwerk van max. 3 computers hebben in hun advertenties, zeggen ze meteen dat ze een netwerk niet ondersteunen. Ook de jongens die er echt verstand van hadden, en oogluikend hielpen ze overigens wel, maar de router, als je hem activeert, haalt geen ip-adres weg bij chello, dat kunnen ze daar ter plekke zien. Die chello helpdesk is trouwens prima tegenwoordig, meteen een medewerker die ook nog eens deskundig lijkt, en wat die mutsen betreft, hehehe ik heb ook een beetje zoon gevoel maar die weten er aardig wat van...
zoon routertje moet toch zo eenvoudig aan te sluiten zijn dat ik bijna wel moet geloven dat het bij chello ligt, is er iets met het mac adres te doen ofzo ??

grt

elbert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan