Win XP en updates installeren op verschillende computers

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo, *

Ik moet Windows XP installeren op een aantal min of meer (maar niet helemaal) gelijke computers. Het liefst zou ik daarvoor een image maken met Acronis of TrueImage en dat dan op alle machines zetten. Gaat dat? Ook als de schijven en CPUs niet helemaal gelijk zijn (ze zijn wel alle groot genoeg). Het gaat me niet alleen om Windows, maar ook over SP3 en alle (ca. 50) updates die inmiddels binnegekomen zijn.

Het is niet de bedoeling, licenties te ontduiken; alle licenties zijn voorhanden. Ik neem dus aan, dat ik na het opzetten van het image ook (opnieuw) moet activeren met een van de beschikbare licentiecodes-- hoe gaat dat?

Er staat ook Office op het image, zelfde verhaal: gaat het, en kan ik daarna ook opnieuw activeren?

En tenslotte staat er ook nog ESET antivirus op-- gaat dat goed?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo jjge.
Een oude installatie-cd-rom van Windows XP is niet meer te gebruiken op nieuwe computers, omdat die cd-rom niet geschikt is voor onder andere PCI Express. Een installatie-cd-rom met Service Pack 2 kan daar wel mee omgaan. Het is mogelijk om zo'n oude cd-rom met speciale programma's om te zetten naar een installatie-cd-rom met Service Pack 2. Dat wordt slipstreaming genoemd.

Bron wikipedia.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_XP

Ja, maar ik wil gewoon een image maken van een reeds voltooide installatie (die me ettelijke uren gekost heeft). En dan redelijk snel alles installeren, inclusief alle service packages en upgrades. En inclusief Office. En dan alleen nog alles opnieuw activeren om de juiste licenties in te voeren. Met één CD.
Volgens mij moet je met slipstreaming nog steeds 50+ updates ophalen, waaronder één van Explorer 8, die ook weer een halfuur duurt en het nodige handwerk vereist.
Kan dat echt niet vlotter?

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens mij gaat dit niet vlotter omdat je toch alles moet doorlopen. Ik zou het anders niet weten.

Graag gedaan, daar is dit forum voor hè..... we proberen elkaar te helpen.

Maak vaak gebruik van deze tool en werkt perfect en scheelt me een hoop tijd.

Ben trouwens weg van je gebruikersnaam en Avater ;-)

Heb ik wat moois voor je.....
Heel mooi, ongetwijfeld, maar dan heb je computers waarop al een basisinstallatie staat. Ik heb "kale" computers, en dan moet ik voor elke computer WinXP installeren, EN Office (dat is samen al ongeveer een uur) en dan spaar ik met al die upgrades misschien een uurtje uit, is op zich mooi natuurlijk. En dan moet ik waasrchijnlijk nog steeds van alles met de hand vogelen (instellingen en zo).
Ik heb begrepen dat die licentiecodes gewoon in het register staan. Als ik nou gewoon een image trek van de HD en ik kopieer dat, en ik vervang die licentiecodes, dat moet toch gewoon kunnen? Of heeft dat weer wat te maken met de zgn "intellectual property" van Microsoft?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan