Win XP op Acer Aspire M3640

Status
Niet open voor verdere reacties.

djvdthemaster

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2008
Hallo,

een maat van mij heeft onlangs een Acer Aspire M3640 aangeschaft.
Hierbij krijg je Windows Vista Home Premium geleverd. Hij wil liever XP (of Ubuntu Linux, maar daar gaat het nu niet over) erop hebben.

Nou is het probleem dat als ik de XP install-cd erin doe, hij laad alles, alle stuurprogrammadrivers etc totdat het menu zou moeten komen van welkom bij XP installatie,
wilt u herstellen, installeren of afsluiten?

Maar voordat hij daar is krijg je een BSOD met dat hij gestopt is om verdere schade te voorkomen. Er staat dat er iets mis is met je harddisk of harddiskcontroller.

Nu heb ik gehoord dat je bij SATA-schijven soms een extra (aparte) driver nodig heb.
Deze heb ik op een usb-stick vanuit vista gekopieerd. Maar hoe kan ik deze driver aan de XP-setup geven? Ondersteund die USB-sticks? Want de pc heeft geen floppy-drive namelijk..

Of moet ik die driver integreren met de setup via nLite of zoiets?

Met vriendelijke groet,

Waarschijnlijk lijkt mij voor jou de beste oplossing het intergreren van de drivers:)

Wanneer moet je de drivers laden?
Nou je moet de drivers laden nadat je de cd in je pc hebt gedaan komt er een blauw scherm daar heb je 6 seconden om op F6 te drukken om je drivers te laden:D

Waarschijnlijk lijkt mij voor jou de beste oplossing het intergreren van de drivers:)

Wanneer moet je de drivers laden?
Nou je moet de drivers laden nadat je de cd in je pc hebt gedaan komt er een blauw scherm daar heb je 6 seconden om op F6 te drukken om je drivers te laden:D

Bedankt voor de info.
Hoe kan je die integreren dan? Gewoon met nLite of anders?

En ik weet wanneer dat kan ja, maar waar kan je die drivers dan vandaan halen?
USB-stick? Andere CDrom? Floppy?
Of alleen de geintegreerde van die CD?

Eerst moet je de moederbord drivers voor S-ATA opzoeken. dus je moet bij de site van je moederbord zijn;)

Drivers laden in een WinXP setup kan alleen via floppy. Wat wufu al zei, zoek de drivers, kwak ze op een floppy en laad ze als erom gevraagd wordt.

En misschien dat je een externe floppydrive kan vinden/lenen/kopen;)

Hoi,

Ben nieuwe gebruiker dus nog niet helemaal bekend met de huisregels maar hoop dat ik het goed doe.

Heb zelf ook een acer m3640 en zit ook met het probleem dat tijdens de installatie van XP pro er een BSOD verschijnt met de foutcode 0x000007B(0xF78D2524,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)

Heb contact gehad met Acer alleen zeggen zij dat Xp niet ondersteunt wordt door dit systeem:shocked:

Enigste oplossing dat zij geven is om er 2 nieuwe harde schijven in te zetten.

Hoop dat iemand hier al een oplossing heeft gevonden voor dit probleem

Vr, Gr, Rene

Hoi,

Ben nieuwe gebruiker dus nog niet helemaal bekend met de huisregels maar hoop dat ik het goed doe.

Heb zelf ook een acer m3640 en zit ook met het probleem dat tijdens de installatie van XP pro er een BSOD verschijnt met de foutcode 0x000007B(0xF78D2524,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)

Heb contact gehad met Acer alleen zeggen zij dat Xp niet ondersteunt wordt door dit systeem:shocked:

Vr, Gr, Rene

Hallo,

Zo te zien ben je nieuw op deze forum dus WELKOM :D

Ik raad je aan om een eigen vraag/topic aan te maken wordt je sneller en beter geholpen:)

Hallo,

Zo te zien ben je nieuw op deze forum dus WELKOM :D

Ik raad je aan om een eigen vraag/topic aan te maken wordt je sneller en beter geholpen:)

Ik wil me er niet teveel mee bemoeien maar ik denk dat het in dit geval goed is dat hij inhaakt op het topic, aangezien hij echt exact dezelfde configuratie en foutnummer heeft, dus misschien mag het volgens de rules niet maar anders staan hier 2 topic's over exact hetzelfde open? Dat is ook niet heel erg handig lijkt me..

Mwah mij maakt het niet uit maar als hij een nieuwe topic gaat openen dan kijken er meer mensen naar had ik in gedachte:)

We laten hem kiezen:p

De SATA-driver is niet op het web te vinden.
Ik laat nu die maat van mij een kopie maken van al zijn drivers en die mij mailen,
dan post ik de file hier wel maar ik ga eerst zelf ff testen of het dan wel werkt..

En wel raar dat ACER zei dat er geen XP op kon, op C:\ in 1 of andere map staat een manual in pdf en daar staat in:
OSes: XP, Vista

Misschien ondersteunt ACER Windows XP niet:confused:

hoi

Heb een nieuw bericht geplaatst met hetzelfde onderwerp en ook een beetje geleend:D

Acer zegt idd dat zij alleen vista ondersteunen, maar moet toch mogelijk zijn om Xp pro erop te zetten.

Heb het ook geprobeert met een cd van een server 2003 enterprise editie maar daarbij krijg ik dezelfde foutmelding. Dus ligt niet aan mijn xp cd.

Snap niet dat Acer nog geen oplossing heeft bedacht voor dit probleem want als je gaat google naar dit probleem kom je de naam Acer akelig veel tegen.

Hoi,

Vr, Gr, Rene

hallo allemaal,

ik heb sinds 2 dagen zelf ook een acer m3640 en zat ook met het probleem dat tijdens de installatie van XP pro er een BSOD verschijnt met de foutcode 0x000007B(0xF78D2524,0xC0000034,0x00000000,0x00000000)

toen dacht ik ook dat het aan de drivers/controllers van de hardeschijf lag en hardeschijven er uitgehaald en een andere IDE hardeschijf (Oudere model) ingezet en probleem blijft bestaan..ik geeft het op en ga tegen mijn zin wachten(Vista gebruiken) tot er een ander oplossing komt

ik blijf scherp!!!:p

hoi

Ik ben gestopt met het proberen van het installeren van XP op de Acer.
Heb nu mijn Vista volledig up to date gemaakt.
Heb nog wel een partitie vrij gelaten voor het geval het in de toekomst mogelijk is om XP erbij te laten draaien.
Het probleem blijft ook; als je al Xp erop krijgt er geen drivers beschikbaar zijn voor XP

Mee eens,

wij moeten even geduld hebben inmiddels VISTA is elke dag aan het downloaden, driver voor de moederbord is de boosdoener, ik heb driver wel gevonden maar dit kan alleen geinstallerd worden onder win XP en XP krijg je niet zonder driver dus eigenlijk ik moet een manier vinden om de driver in de installatie cd van de XP op te nemen

driver van de moederbord is onder de naam "163.75_forceware_winxp_32bit_english_whql" te vinden op diverse sites...

als iemand een manier weet hoe je dit in XP installatie CD kan onderbrengen hoor ik het graag

Hallo,

sorry van de late reply maar was even ertussenuit op vakantie.

Ik heb mijn maat al zijn drivers laten backuppen en mailen naar mij.
Ben nu bezig met het maken van een custom-xp cd voor hem met sp3 en de speciefieke acer-drivers erbij.

Ik houd jullie op de hoogte en als het lukt zal ik het ook laten weten ok?
Dan zal ik uitleggen hoe ik het gedaan heb..

Mvg,
Daniel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan