Win10 probleem, laptop usb, bluetooth werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Berichten
509
Dag, beste wizards, ik heb net gekocht een laptop Medion Akoya P6678 MD61550 met Duits toetsenbord en oorspronkelijk Duitse Windows, nu naar NL omgeschakeld. Tweedehands, hij is opnieuw geïnstalleerd. Nu doen de USB aansluitingenhet niet, ik kan zo geen muis aansluiten. Bluetooth doet het evenmin, waardeloos.
Opnieuw opstarten via start helpt niet. Opnieuw installeren, is dat nuttig en hoe doe ik dat? Geen bestanden van waarde.
Of is er iets anders aan de hand? Vast dank voor een suggestie, groeten Henryy
 
Drivers al geïnstalleerd?
 
Iets?
https://community.medion.com/t5/Rec...het-niet-meer-Akoya-P4365D/td-p/112221/page/2
[FONT=&amp]De instelling voor selectieve USB-onderbreking in energiebeheer stond op ingeschakeld. Deze heb ik nu op uitgeschakeld gezet.[/FONT]
[FONT=&amp]In apparaatbeheer is bij de USB-hoofdhub het onderste vinkje uitgeschakeld.[/FONT]
[FONT=&amp]Bij de USB-hoofdhub staat in de tab Algemeen bij Apparaatstatus: Dit apparaat werkt correct.[/FONT]
Anders zelf daar een vraag stellen op dat Medion forum.
 
Ik heb apparaatbeheer geprobeerd ---geen gele driehoekjes, alles werkt correct. Vinkje weg bij energiebeheer, opnieuw opgestart, geen resultaat.
Is het zo specifiek dat alleen Medion hier raad weet? Ik zie daar zo geen aansluiting bij mijn vraag
 
Drivers al geïnstalleerd?
 
Drivers ? Dit is een laptop van 2018, is dat nu nog nodig...ik heb geen Cd of usb. Wat bedoel je ajb
 
Wel internet, hoop ik?
 
Is het zo specifiek dat alleen Medion hier raad weet?
Tis wel een zeer Medion specifiek forum, toch?
Ik zie daar zo geen aansluiting bij mijn vraag
Dat geeft je nog steeds het recht om een nieuwe vraag te stellen... anders zou het forum nooit meer nieuwe vragen krijgen....
Als... je het doet, zet dan ff de forumlink er van hier neer.
 
Ik ben nu bij medion.de beland. Die hebben alles voor deze laptop aan drivers en foutmeldingen zie ik En ook service.Bedankt Aar en Route 99, ik kom verder!
 
Medion maakt zich op driver gebied er erg makkelijk van af, die zeggen 'maak gebruik van windows update en als dat niet werkt heb je pech' (het goedkope moet ergens vandaan komen, dus weinig ondersteuning)
Maar er is wel een oplossing, je gaat de drivers halen bij de diverse fabrikanten van de gebruikte chips (die werken meestal beter als de standaard Windows drivers)
Om voor je te kunnen zoeken moeten we precies weten welke hardware er in de laptop zit, daarvoor gebruik je Speccy
https://www.piriform.com/speccy/download
Als je Speccy gedraait hebt is er een mogelijkheid om hiervan een weblink te maken en deze hier te plaatsen, uitleg hierover op de volgende link.
https://www.piriform.com/docs/speccy/using-speccy/publishing-a-speccy-profile-to-the-web
 
Vanuit het verleden weet ik dat je met de nummers op de computer bij medion naar de specifieke drivers kon zoeken.
Zoek het maar uit was er toen niet bij. Je kon ook bellen en dan kreeg je goed advies. Zou dat nu niet meer zijn?
 
Vanuit het verleden weet ik dat je met de nummers op de computer bij medion naar de specifieke drivers kon zoeken.
Zoek het maar uit was er toen niet bij. Je kon ook bellen en dan kreeg je goed advies. Zou dat nu niet meer zijn?

Inderdaad, het enige wat je nu nog kunt vinden van dit model Medion is de handleiding en een regeltje dat je voor de laatste drivers windows update kunt gebruiken.

@henryy
Begin maar met de Intel Driver & Support Assistant te installeren (en te gebruiken) als het goed is gaat die de goede drivers voor je vinden (chipset, bluetooth etc.), zeer waarschijnlijk werkt alles dan al wel (anders gaan we verder zoeken.
https://www.intel.com/content/www/us/en/support/detect.html
 
....heb ik gedownload maar er gebeurt niks...als ik bij downloads op de link klik kan ik alleen uninstalleren... Bij installeren van... exe lijkt niets te gebeuren en bij test bluetooth is niets te vinden.
Heeft het zin om systeemherstel te kiezen, fabrieksinstellingen? Alles kwijt is geen bezwaar. Ik durf toch niet goed.
 
Ik zou beginnen met de software die hier aanbevolen wordt.

Je kunt ook met rechtermuisknop op start drukken en dan apparaatbeheer kiezen. Kijk of je daar wat van Bluetooth vindt en verwijder dat. Dan zoeken naar gewijzigde apparaten. Dan gaat hij opzoek naar drivers. Niet lokaal laten zoeken.

Lukt dat niet, dan is het maar wat je durft/waar je handig in bent. Maak dat ding open en haal het wifi kaartje, waar meestal ook bluetooth op zit, er uit. Start hem op nieuw op. Sluit hem weer af, stop kaartje terug en start hem weer op. Dan gaat hij achter de juiste drivers aan. Maak ook direct een foto van de beschrifting van het kaartje. Je weet nooit waarvoor het goed is
Een fluitje van een cent, als je weet wat je doet.....
Mocht dat niet werken is er een redelijke kans dat er wat met dat kaartje is. Omdat je weet hoe je het er uit moet halen, zou je een nieuwe kunnen bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de tip met het wifi kaartje. dat moet ik wel eerst localiseren...

Via Medion service heb ik de notebook nu geregistreerd. daarbij kwam ineens Update van Inteldrivers in beeld. Vier stuks uitgevoerd, langdurig. Helaas geen effect na opstarten ----geen usb en geen bluetooth nog steeds. Toetsenbord doet het nu wel precies volgens layout.

is het wifikaartje eruit en erin de beste stap nu? Dan waar vind ik dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan