Win10 probleem, laptop usb, bluetooth werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Als je een laptop 2e hands koopt , is het logisch dat je deze ter plaatse eens test .... vindt ik ...

Werkte deze toen wel , en zijn deze "defekten" ontstaan tijdens het transport ???? (trillingen , etc... in de auto)

Wat was de reden dat betrokkene deze laptop verkocht.

Wij weten van niks , maar voor hetzelfde geld werd deze verkocht als "defekt voor onderdelen".

Een paar dingen waarbij ik mij toch vragen stel , wat betreft uw kennis , en of je dit niet beter zou laten uitvoeren door een lokale kennis met iets beter technische bagage :


"is het wifikaartje eruit en erin de beste stap nu? Dan waar vind ik dat?"

"Drivers ? Dit is een laptop van 2018, is dat nu nog nodig...ik heb geen Cd of usb. Wat bedoel je ajb"

"Heeft het zin om systeemherstel te kiezen, fabrieksinstellingen? Alles kwijt is geen bezwaar. Ik durf toch niet goed."


Peter
 
Hallo Peter, als ik handig was zou ik toch geen vragen stellen. Dan heb ik jou niet nodig.
Maar ja, ik kan hem ook naar laptop reparatie brengen. Hier om de hoek.
 
Verder, het ding is nieuw in de doos ----lijkt het. Van 2018. Alles in orde zegt eigenaar....
 
Dat valt tegen, de eigenaar heeft verkeerd zijn data verwijderd denk ik
 
Hoi Kostenzer, mooi dit ziet er veelbelovend uit. Mijn nummer staat er helaas niet bij, P6678. Wat zal ik doen, kun jij mijn nummer misschien vinden of raad je aan een van deze te nemen?

En ik zie hier ook Driver Updater, die scannen en installeren misschien correct. Maar ik vrees dat als ik betaald hebt dat hij het dan nog niet doet.
 
Laatst bewerkt:
Probeer eerst gewoon het intel progje.
Als jij op een 'exe' klikt en je krijgt alleen de mogelijkheid om te deïnstalleren dan is die dus al geïnstalleerd, kijk eerst eens in het startmenu of die daar in staat of ga gewoon naar de pagina https://www.intel.com/content/www/us/en/support/intel-driver-support-assistant.html
Als het progje geïnstalleerd is zie je daar vanzelf de driver support assistent starten. Je ziet daar dan ook of er driver updates beschikbaar zijn.
 
Gedaan, er was maar 1 driver, Graphics te donlaoden. Maar nu werkt bluetooth, wel, de notebook wordt gevonden! Wat nu nog niet werkt zijn de beide USB ingangen, ik kan zo geen muis gebruiken. We zijn er bijna denk ik toch, super dat bluetooth het nu doet. (Ik had al eerder via Intel 4 drivers gedownload, beschreven voorgaand)
Nog iets trouwens, er is geen licht onder de toetsen, is dat normaal of is dat ook driver gerelateerd denk je?
 
Ik zie een gele driehoek bij System Firmware 0.212 van Insyde Corp, start niet Code 10. Ik kan het er zo niet afgooien. Is dit een clue misschien?
 
Een stukje tekst (in het Engels, maar ikk had geen zin om het geheel te vertalen) bij Microsoft vandaan, aangaande USB problemen.
Microsoft zei:
Method 1

Disconnect all other peripheral devices connected to the PC and check if the issue still persists.

Next, run the Hardware and Device Troubleshooter

Follow these steps to run the Windows in built troubleshooter. Although not a USB troubleshooter in particular, but helps to identify any potential driver related issues present in your PC.

a) Write Troubleshooting in the search box and hit enter.
b) Click on Troubleshooting tab.
c) Click on view all option on the upper left corner.
d) Select the Hardware and Device option from the list.
e) Click Next to run the Hardware and Device Troubleshooter.

Method 2

Next, check if updating the USB drivers present in your PC helps to resolve the issue. Follow the below steps.

First of all, Press Windows logo + R from keyboard. It will open RUN.
Now type devmgmt.msc and press Enter to open Device Manager.
You will see all the driver list of your PC. Expand USB Host Controller

Update driver

Double click on your USB driver in Device Manager. Then Click on Driver tab and select Update.

Reference: Update drivers in Windows 10

Also, check for the latest available drivers directly from the manufacturer's website.

Method 3

Windows has in built Driver Verifier as well to identify problematic drivers. The Driver Verifier Manager, tests each specified driver at startup. If it detects a problem, it identifies it and then stops it from running. Here's how:

1. Type verifier in Windows Start menu Search box and hit Enter.
2. Navigate to Create Standard Settings > Click Next > Automatically select unsigned drivers > Next.
3. At last you have two options Cancel or Finish.
If you click on Cancel, no changes are made to your system configuration.

From the list which is presented, you can manually try to Roll back, Update, Disable or Uninstall the Driver.
If you click on Finish, then restart the system, you may be presented with an error message.
This will include the name of the buggy driver along with an error code.
4. Now reboot the system in to update, disable or uninstall the particular driver.
5. Type verifier/reset in Windows Start Menu Search and hit Enter to disable the Driver Verifier Manager.
 
System Firmware 0.212 van Insyde Corp
Dat is een update van je UEFI, een enkele keer kan diezelfde Hardware and Device Troubleshooter dat ook oplossen.
Heb je zelf geprobeerd de UEFI (bios is foutief, maar wordt meestal gezegd) te updaten?
Zo ja, weet je zeker dat je de goede hebt?
 
Troubleshooter ziet geen problemen. De vorige eigenaar van mijn laptop heb ik gebeld. Die heeft alle drivers in een mapje verzameld, dat is 9GB en ze zijn allemaal oud. Ik zie geen USB driver erbij. Nog iets raars, ik vind ergens dat dit .......notebook heeft niet de minimale hardware voor win 11. Ligt aan cpu, maar die is 2.50 Ghz. Ook iets mis blijkbaar

ik breng hem beter maar naar de reparatiewinkel. Medion kan ook alleen een reparatiebon uitschrijven begrijp ik...

Dank voor alles Maestro, andere wizzards, ik ben wel wijzer geworden. Groeten van Henri
 
Inmiddels is het raadsel niet-werkende usb-poorten opgelost. Ik heb de medion laptop bij een grote computershop in Loosduinen gebracht. Het was een kleine hardwarefout zei de reparateur, kosten 40e. Daar doen ze niet veel voor volgens mij.
Opgelost dus --- groeten en dank van Henryy
 
Hallo

Als ik mij goed herinner , bezit dit model een zekering voor de u.s.b. poorten ...

Vermoedelijk was deze defekt , wat overeenkomt met de door u vermelde symptomen.

Lokale hersteldienst was eerlijk in zijn prijs ... kom je niet veel meer tegen tegenwoordig.

Weet je meteen ook waarom deze laptop werd verkocht.

Peter
 
Okay ga ik doen.
En - ik weet niet hoe ik de status op opgelost kan zetten. Kan de moderator dat doen ajb?
 
O ja Peter, ik heb nagevraagd, het was niet een zekering. Op de factuur staat sub board van USB kaart vervangen.
 
Hallo

thnkx voor de feedback.

Toekomstige lezers zullen dit zeker apprecieren.

Die modellen zijn inderdaad opgebouwd uit diverse printplaatjes.

Zoiets (als voorbeeld) :https://www.benl.ebay.be/itm/262000949016?hash=item3d00793718:g:aW4AAOSwMi5d5jth

Heeft men dus vervangen van deze laptop

Mijn achting voor deze winkel is nog toegenomen ...

Dergelijke winkels zijn een bedreigde , of jammerlijk genoeg uitgestorven diersoort ....

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan