Win2003 loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

AmericanFilet

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Beste allemaal,

Ik heb hier een poweredge r200 van dell staan waar Win2003 opnieuw overheen moet.
Hij geeft dit aan als foutje

Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschagkeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Ik heb een cd nodig om de raid instellingen eerst goed te kunnen instellen alvorens de win2003 setup goed te starten.
Normaal krijg je hier een cd voor van dell maar die ben ik kwijtgeraakt tijdens het verhuizen.

Weet iemand hoe zon cd heet en hoe we er op legale manier aan kunnen komen?
of heeft iemand een betere oplossing?
De server heeft helaas geen floppydrive dus dat werkt ook niet xD

Bij voorbaat dank

Misschien dell vragen om een nieuwe toetesturen, maar daar moet je wel weer voor betalen zover ik denk. Heb geen server dus

Mwah ik hoop dat iemand een goede oplossing hiervoor weet en anders moet ik het wel via dell doen

Ga eens naar deze link

Kijk onder Systeembeheer. Daar staan vlgs. mij alle tools die je (ooit) nodig zou kunnen hebben.

Succes,

Tijs.

Tsja, ik ga het niet voor je filteren: Per slot heb je zelf die cd('s) kwijtgemaakt.

Wat ik zou doen is alles waar Dell DVDimage en Dell CDimage bij staat met versie 6.2.0 downloaden en branden naar DVD. Dan kijken of er van die DVD's op te starten is en je die verder brengt.
Verder ook Windows OS Install Pack (versie 6.2.0) downloaden en CD ISO - Dell Systems Documentation (versie 5.3.0) downloaden.

Besturingssysteem installeren gaat vlgs. mij met de (opstartbare) "System build and Update" DVD. Zodra je daarvan opstart bent zal je waarschijnlijk (met de juiste keuzes) meteen van daar uit ook de Windows 2003 installatiecd moeten kunnen starten.

Succes,

Tijs.

Tsja, ik ga het niet voor je filteren: Per slot heb je zelf die cd('s) kwijtgemaakt.

Wat ik zou doen is alles waar Dell DVDimage en Dell CDimage bij staat met versie 6.2.0 downloaden en branden naar DVD. Dan kijken of er van die DVD's op te starten is en je die verder brengt.
Verder ook Windows OS Install Pack (versie 6.2.0) downloaden en CD ISO - Dell Systems Documentation (versie 5.3.0) downloaden.

Besturingssysteem installeren gaat vlgs. mij met de (opstartbare) "System build and Update" DVD. Zodra je daarvan opstart bent zal je waarschijnlijk (met de juiste keuzes) meteen van daar uit ook de Windows 2003 installatiecd moeten kunnen starten.

Succes,

Tijs.

Okay thx ben nu bezig met het dlen van "Dell DVD ISO - Systems Service and Diagnostics Tools " in de beschrijving staat nl."This CD delivers the latest drivers and utilities for supported Dell systems." dus nu maar hopen dat et goed komt, en anders probeer ik system build en update ook wel

thx!

Voor het geval je niet weet hoe je die .ISO bestanden naar CD danwel DVD moet branden:
Gebruik ImgBurn, in dat programma de optie "Write image file to disc".

Succes,

Tijs.

Is het nog gelukt? Ik heb nog geen terugmelding van je gezien nadat je die .ISO bestanden etc. gedownload hebt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan