WIN7 en toetsenbord probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorvuxCorone

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2011
Hallo,

Ik heb een probleem; na een crash probeer ik win7 opnieuw te installeren. Ik heb een USBstick met installatiefiles klaargemaakt en in de bios de first boot device op USB-ZIP ingesteld.
Wanneer ik de computer start komt eerst dat scherm waar je naar bios enzo kunt gaan tevoorschijn, en vervolgens komt er een scherm met "Loading Operating System", waar na enkele seconden "BOOTMGR is missing, Press Ctrl+Alt+Del te restart" komt te staan.
Het probleem is dat ik niet Ctrl+Alt+Del kan doen.
Ik heb het idee dat het probleem bij mijn toetsenbord ligt, het is een Logitech G11 (USB toetsenbord dus). Ik heb dat legacy gedoe in de bios ook al op enabled gezet maar dat maakt niets uit. Het rare is dat het toetsenbord in dat eerste scherm (dus waar je voor bios enzo kunt kiezen) wel gedeeltelijk werkt, ik kan wel in de bios komen en daar navigeren, ik kan niet voor de recovery optie kiezen (F9), wel in bootvolgordemenu (F12) maar daar niet navigeren, en wel in het flashmenu.

Ik denk dus dat mijn toetsenbord het probleem is, al vind ik het wel raar dat ie het gedeeltelijk wel goed doet voor dat Ctrl+Alt+Del-probleem zich voordoet. Helaas heb ik geen ps/2 toetsenbord tot mijn beschikking.

Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt!

Thijs

Hoi,
welkom op Helpmij
er zijn adaptertjes van usb naar PS/2 in de elctronicawinkel te koop, €1,50 dacht ik.

Dankje voor je snelle reactie!
Dat klinkt als een makkelijke en goedkope oplossing, dat is mooi!
Maar als het toetsenbord het probleem is, dan ligt dat toch bij de driver lijkt me? En een adapter maakt wat dat betreft niet veel uit toch?

Je sluit je toetsenbord dan wel rechtstreeks aan op je PS/2 poort die normaal altijd geactiveerd wordt zodra je de powerknop indrukt. Dat is bij usb niet altijd het geval.

Ah okee, niet aan gedacht. Ik ga morgen gelijk naar de winkel, hoop dat het werkt!
Bedankt in ieder geval!!

Vandaag naar de winkel geweest, ze hadden niet zo'n adapter maar hun goedkoopste ps/2 toetsenbord kon ik voor 1 euro meenemen dus heb ik dat maar gedaan.
Thuis gelijk dat toetsenbord aangesloten en het werkt perfect!

Maar helaas is het probleem niet opgelost. Ik kom nu wel voorbij het bootmgr probleem en start via de USB.
Ik heb geprobeerd opnieuw te installeren (install now, of start now of iets dergelijks), stel vervolgens de partitites in en dan begint de installatie. Al die stappen worden goed afgelopen en dan gaat de computer opnieuw opstarten maar dan kom ik weer waar ik begon; het schermpje waar ik opnieuw kan installeren, repairen, etc. Heb het meerdere keren geprobeerd maar hij blijft steeds opnieuw de installatie starten.

Vervolgens heb ik maar de repairfunctie geprobeerd. Dit leek goed te gaan maar na 2 uur wachten gebeurde er nog niks. Even gegoogled en 2 uur zou veel te lang moeten zijn.
Opnieuw opgestart en nu heb ik het volgende probleem waar ik niet uit kon. Gelijk na het opstartscherm (met bios enzo) krijg ik dit:

Windows boot manager

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. To fix the problem:
1. Insert your Windows installation disc and restart your computer.
2. Choose your language settings, and then click "Next."
3. Click "Repair your computer."

If you do not have this disc, contact your system administrator or computer manufacturer for assistance.

File: \Boot\BCD
Status: 0xc0000001
Info: An error occurred while attempting to read the boot configuration data.

Enter = Continue Esc = Exit.

Zowel enter als esc starten de pc weer opnieuw op en brengen me opnieuw naar dit scherm.

Google helpt mij niet verder en ik heb zelf echt geen idee meer.
Ik heb toevallig vlak voor dit gedoe een back up van al mijn bestanden gemaakt dus ik hoef niets te behouden, liever niet zelfs, ik wil graag alles volledig leeg hebben en beginnen met een schone computer.

Iemand een idee?

Thijs

Laatst bewerkt:
Ik heb net opnieuw gestart en de HDD als first boot device ingesteld en toen ging de installatie ineens verder. Ik moet nu mijn username en pcname enzo invullen dus het lijkt goed te gaan. Bovenstaande vraag is dus waarschijnlijk niet meer van toepassing!

Omdat het allemaal niet helemaal vlekkeloos is verlopen vraag ik me af of ik de installatie opnieuw moet uitvoeren. Het lijkt me beter als alles in een keer goed gaat, maar ik ben bang dat het bij een nieuwe poging weer niet goed zou gaan. Wat is verstandiger?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan