Win7 wil niet installeren op Sata schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Berichten
3.663
Hallo heren/dames,
eindelijk een nieuwe pc gekocht, inelkaar gezet, maar nu wil ik win7 installeren geeft het OS een vreemde foutmelding:

Windows kan niet worden geinstalleerd op schijf 0, partitie 1
Kan windows niet installeren.
Partitie bevat 1 of meerdere dynamische volumes die niet voor een installatie worden ondersteunt


De gegevens die ik zie bij het informatieverzamelen bij installatie van Win7:

schijf0, partitie1, 750 GB disk, tot.grootte 698,6GB besch.692,2GB dynamisch
schijf0, niet toegewezen ruimte, Tot.grootte 1,0 MB, besch.1,0 MB

Eventuele opties om de schijf te formatteren, partities verwijderen of uitbreiden zijn grijs en kan ik niet aanklikken.

Wat heb ik inmiddels gedaan:
Via USBaansluiting op laptop:
- HD in extbehuizing gedaan, aan de laptop gekoppeld en proberen te formatteren, HD word niet herkend in verkenner ..
- Samsungtool om externe Samsungschijven te formatteren gedownd en executed, HD word niet gevonden in tool ..
In de pckast gesitueerd onder Win7:
- Geprobeerd om de MBR te fixen dmv DOSbox in setupWin7 mbv de commando's:
bootrec /fixboot (enter)
bootrec /fixmbr (enter)
exit getypt en vervolgens opnieuw geboot.

Ook na de reboot wil Win7 niet installeren en geeft de foutmelding waar het allemaal mee begon..

Heeft iemand van jullie een idee hoe dit te fixen?
PS: ik heb geen floppydrive in het nwe systeem zitten, en de HD is een Samsung HD753LJ
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook ongeveer die errormelding toen ik win7 installeerde; nou bleek dat de schijf waar ik windows op wou installeren niet werd herkend, en in Windows zelf werd hij pas herkend en kon ik hem gebruiken. Ik moest alles toen weer op mijn andere schijf zetten, die wel werd herkend zonder hulp van Windows. Ik heb hier niets aan kunnen doen. Misschien ligt het aan hetzelfde bij jou.
Het zou ook kunnen liggen aan het feit dat het een dynamische partitie is; dat lijkt me het meest logische (hier heb ik in elk geval wel het meeste over kunnen vinden). In dat geval zou je er toch een standaard partitie van kunnen maken? (ik heb hier geen verstand van, ik probeer alleen een oplossing te bedenken :eek: dus het kan makkelijk dat ik het mis heb)
EDIT: sorry, ik was vergeten dat het niet herkend werd in Windows verkenner, dus dan werkt mijn oplossing zeker niet.:confused:
 
Laatst bewerkt:
Hallo Whittey,

Een meschien nog wat onbekende melding denk meer maar geen vreemde hoor en zeker geen fout melding.
Je kent het vast wel van MS-DOS, Microsoft Windows versies die 4 primary partities per fysieke hardeschijf ondersteunen, en ze kunnen extended zijn.

Een dynamische schijf is een fysieke schijf die geen partities of logische schijven gebruikt maar inplaats daarvan gebruikt het een dynamische volume, maakt uit wat voor format van een file systeem je gebruikt, alleen een Win2K computer kan er meteen gebruik van maken.

Dynamische schijven kunnen werken met basic schijven en de limitatie daarvan is dat je geen dynamische schijven en basic schijven op een zelfde harde schijf kunt mixen.

Er zijn 5 types van dynamische schijven ,simple ,spanned ,striped ,mirrored en RAID-5 volumes.
Maar die namen zal nu best wel bekent voor gaan komen.:)

Dit is zo dan wel een beetje de basis kennis die je nodig heb om er goed mee om te kunnen gaan in een harddisk/partition manager.

En dat is dan ook een oplossing ,je start met een boot schijfje van een partitie manager even de pc op en converteer de dynamische schijf naar een basis schijf ,en je kunt dan meteen de partities daarop gaan indelen.

:thumb:
 
Hoi !

Eerst dynamische partitie verwijderen (schijf in 'n andere PC plaatsen): http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc780763(WS.10).aspx

Daarna kun je via de Win 7 instllatie DVD normaal partitioneren en formatteren,

Greetz,

Harry.

Ik kan me niet voorstellen dat je een nieuwe HDD zo geleverd krijgt........wis er 'n raid-configuratie ingesteld op de PC ?
 
Hartelijk dank voor de reacties, nu heb ik mn ouwe pc al verkocht (hoihoihoi, en nu weer jammer zo blijkt...)
Wat betreft die HDD, die komt uit mn ouwe pc vandaan en heb ik gisteravond nog helemaal leeggetrokken mbv verplaatsen van de bestanden naar andere schijven.
mm, es kijken wie van mn kennisen zn pckast wil opentrekken voor mij ...

EDIT: ik zie nu ook dat het vanuit de prompt kan, effe printen ...
 
Laatst bewerkt:
Dus je stelt een vraag op helpmij en vervolgens horen we dat je je pc al verkocht heb? :p
Ik zat er in elk geval niet helemaal naast en het heeft mij ook geholpen voor mijn D schijf dus ik bedank jullie ook maar even :)
EDIT: ik moet echt eens wat beter gaan lezen zo te zien.
 
heb vanochtend mn ouwe verkocht .... die waar ook deze betreffende schijf uit vandaan kwam

EDIT: In DOSbox uitgevoerd wat in de link stond die HarrySnor aangaf, volume wél verwijderd, maar wil nog steeds niet installeren ..
Dan maar bij een ander in de PC stoppen..

EDIT: eerst eten ...

UPDATE: HDD in andere pc gedaan, de dynamische partitie verwijderd, nu aan het formatteren met een RAW indeling ...(raar, ik had NTFS als standaard ingesteld). Duurt effe een poosje, zo rond 22.00 nog es kijken bij de betreffende pc met mijn HDD..

UPDATE2: HDD in eigen systeem gehangen, huppakee Win7 d'r op en klaar is kees/clara, hartelijk dank allemaal voor het meedenken!!
 
Laatst bewerkt:
Het nwe systeem draait als een tierelier, ik zal mn profiel zo aanpassen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan