Win98, wel ping maar geen websites

Status
Niet open voor verdere reacties.

almer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 dec 2000
Berichten
1.051
Na een lange tijd niet verschenen op dit forum, toch een vraag:

Ik heb hier een windows98 machine, verbonden aan een geroute adsl internet verbinding. Deze heeft verbinding, gewoon via een lan aansluiting direct op de switch. Maar bij het bezoeken van internet pagina's geeft hij de melding: "De zoekpagina kan niet worden geopend".

Het ligt niet aan de DNS-gegevens, deze zijn natuurlijk niet nodig. Het gekke is dat een ander windows98 computer het wel doet. Herkent iemand dit probleem?

Een ping naar bijvoorbeeld helpmij.nl wordt wel beantwoord.
 
Probeer sockfix eens. Moet je even zoeken, kan op de Microsoft support pages staan of anders via Google wel te vinden.

Zo niet dan was mijn enige oplossing Formatteren en installeren. Heb hetzelfde probleem gehad nadat de Casema installatie CD (nieuwe Broadband destijds) er een zootje van gemaakt had - en dan kom je er pas later achter dat Win98 (1st edition) niet ondersteund wordt, maar dat stond niet in de folder e.d.

In mijn geval kon ik wel een ping uitvoeren maar de DNS functionaliteit was met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.
 
Geplaatst door Palmpje
Probeer sockfix eens. Moet je even zoeken, kan op de Microsoft support pages staan of anders via Google wel te vinden.

Zo niet dan was mijn enige oplossing Formatteren en installeren. Heb hetzelfde probleem gehad nadat de Casema installatie CD (nieuwe Broadband destijds) er een zootje van gemaakt had - en dan kom je er pas later achter dat Win98 (1st edition) niet ondersteund wordt, maar dat stond niet in de folder e.d.

In mijn geval kon ik wel een ping uitvoeren maar de DNS functionaliteit was met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.

Bedankt, dat was het antwoord op mijn vraag:
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=257

Deze versie is goed, een andere sockfix werkte niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan