window verkleinen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooon

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2008
Berichten
138
zit in een programma, ik klik een optie aan en krijg een window.
maar dit window is te groot voor het scherm, nu kan ik de knoppen niet gebruiken die onderaan staan om de aktie te bevestigen enzo.
is er een manier om dit window te verkleinen? krijg het zelf niet voor elkaar.

hieronder een link naar een schermafbeelding zodat je begrijpt wat ik bedoel.
screen -> http://download1590.mediafire.com/1opmtd3o1mkg/j5993l0v5aem110/vb.jpg
 
Dat windows kan je toch gewoon rechts- of links bovenaan vastpakken om hem kleiner te slepen?
Daarna kan je hem omhoog slepen.
 
nee dat gaat niet.
kan het scherm niet van formaat veranderen, vond ik ook al vreemd.
 
Dit is een dialoog binnen de applicatie. Met vensters in Windows heeft het niets te maken.
 
heb ook niet gezegt dat het aan windows ligt.
maar is dit te veranderen? mijn scherm resolutie kan ik niet nog hoger zetten zodat het beeld kleiner word.

moet toch te doen zijn, of is dit programma alleen gemaakt voor grote schermen?
moet opzich niks uitmaken, hij moet zich toch aan het scherm aanpassen zou je zeggen.
 
Ja, het programmavenster kan aangepast worden en dan wordt het dialoog ook kleiner.

Op welke plaats het getoond wordt zal in het programma geprogrammeerd zijn en kan heel misschien bij de voorkeuren worden gewijzigd.
 
Op YouTube zie ik dat het lager getoond wordt. Probeer het eens te verslepen met Shift ingedrukt. Misschien kan het dan ergens anders in het venster komen te staan.
 
kan hem niet hoger slepen, kan het venster alleen boven vastpakken en dan krijg ik hem niet hoger.
 
Nee, niet hoger maar lager. Dan wordt het minder functioneel omdat je minder ziet en je wilt het venster denk ik kleiner hebben in plaats van half buiten beeld. De monitor kan misschien Pivot (een kwart slag draaien).
 
Misschien staat er in het register ook wel waar het getoond moet worden wanneer lager slepen, met Shift ingedrukt, niet helpt en de stand dan niet onthouden wordt. Om in het register te komen geef je de opdracht regedit. Vervolgens zou je de naam van het programma kunnen zoeken om vermeldingen ervan te vinden. Het is een beetje cryptisch en je kan niet zomaar dingen gaan aanpassen dus je zou de maker of helpdesk een mailtje kunnen sturen, en natuurlijk kijken of er een forum is over dit programma. Succes.
 
dan zal ik het daar is geen zoeken, dankje voor alle moeite.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan