Windows 10 blijft doorlopend herstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Berichten
524
Beste lezers,

Heb een Acer PC die, Heb indertijd het Windows 10 besturingssysteem volledig geupdatet, die bij het starten dit telkens blijft doen. Heb al een opstart-cd die ik gebruik, maar die wordt niet herkent. Het komt zomaar out of the blue. Hiervoor deed de computer het prima. Wat kan ik hier aan doen.

Met dank voor een eventueel antwoord, Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Gert-jan Krol,

Dat hij telkens opstart bedoel ik. Dacht dat dit duidelijk was. Heb hier wel het 1 en ander over opgezocht maar er is hier volgens mij weinig over te vinden. Windows 10 zou dit probleem zelf moeten kunnen oplossen, maar dat doet hij dus niet. Had ik Windows 8.1 maar gehouden; altijd wat. Als je een suggestie hebt zou dat heel fijn zijn.
 
Veel problemen na een upgrade, ik zou hem even schoon installeren. Key is inmiddels geactiveerd.
 
Beste Terrabo,

Als aanvulling:het probleem ontstond pas, dacht ik, toen ik Windows 10 wilde reparen door Windows 10 opnieuw te installeren met behoud van bestanden.

Ik wil hem best schoon installeren, maar door dat telkens opstarten kan ik dit niet doen. Heb al F8 geprobeerd, maar daar reageert hij niet op; wel op Delete dan krijg ik de Bios Setup Utility functie. Maar ik weet niet wat ik hier kan veranderen om de mogelijkheid te krijgen hem schoon te installeren.

Wat ik wel kon doen bij de opstartprocedure is dat ik CD&DVD als eerste. Als tweede heb ik Windows Bootmanager, als derde LAN en logischerwijs dan Removable Device heb ingesteld. Tevens is door mij binnen Boot Options het Boot Menu van disabled op enabled gezet.
Heb wel een Ultimate Boot CD, maar die start niet op. Een Cd met Windows 10 heb ik sowieso niet.
 
Laatst bewerkt:
Je moet de media creation tool hebben, deze op USB zetten en in het BIOS aanpassen dat je van USB wil opstarten
 
Kan ik dan de door mij genoemde, bij BIOS, boot instellingen houden?

Heb op mijn USB-stick een launchpad bestand staan die de comp weigert te verwijderen, dit omdat hij in gebruik is. Nu is er te weinig ruimte voor die media creation tool.

Buiten dat feit om, deze tool moet toch eerst geinstalleerd worden eer hij door mijn Acer PC kan worden gebruikt? Of niet. Gewoon een vraagje.

Marc
 
Laatst bewerkt:
Nou, je moet hem eerst aanpassen daarna kan je hem eventueel terugzetten maar maakt verder niet uit hoor.
 
wel op Delete dan krijg ik de Bios Setup Utility functie.
Wordt de systeemtijd nog correct weergegeven in de Bios?
Hoe oud is de pc/laptop? Nog wat info (typenr. van Acer).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Mik,

De PC is nog maar 2 en een half jaar oud en niet veel gebruikt
Het model van de PC is de Acer AR5B22.

Heb op instigatie van Terrarabo de Media Creative Tool op een USB-stick gezet, Maar, logischerwijs reageert de comp niet. hij blijft dooropstarten. Welke handelingen moet ik nog met deze tool - stick - uithalen voordat de PC deze herkent? Voor het geval dat jou aanwijzingen niet helpen.
Heb de tijd vrijwel op de seconde gelijk gezet. Ook dit had geen effect.
 
Het lijkt er erg op dat je Bios is doorgedraaid en de instellingen niet onthoudt, normaal is dit het geval bij een lekkende of bijna lege CMOS-batterij (CR 2032 dacht ik).
Normaliter zou dat na twee en een half jaar niet aan de orde moeten zijn maar het is wel mogelijk.
Als je een laptop hebt is het best lastig om die batterij te vinden en te vervangen maar als je een desktop hebt is het een fluitje van een cent.

Kijk ook eens of je de bios-instellingen naar "factory defaults" o.i.d. kunt zetten omdat evt. in het verleden gemaakte aanpassingen mogelijk voor Win 10 niet werken.
Kan zijn dat een recente update van Win 10 er iets mee te maken heeft, het is een beetje koffiedik kijken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan