Windows 10 crasht voortdurend + internetproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mboka

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
Dag iedereen,

Ik heb sinds een jaar een DELL laptop. Al na enkele maanden crashte hij voor het eerst. Plots uit het niets kwam er een blauw scherm op met daarop 'Er is een probleem met de computer en deze moet opnieuw worden opgestart. Er worden foutgegevens verzameld. Hierna wordt de computer opnieuw opgestart. Als u meer wilt weten, kunt u later online zoeken naar deze fout: DRIVER_POWER_STATE_FAILUR'. Meteen na de crash startte de laptop meteen op, dus zo erg was het niet. Tot voor kort had ik om de maand ongeveer zo'n crash. Een goeie maand geleden heb ik echter geupgrade naar Windows 10, en sinds dan is het veel verergerd. Mijn laptop crasht nu zo goed als dagelijks en ik krijg verschillende foutmeldingen zoals ATTEMPTED_SWITCH_FROM_PC en PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Ondertussen kan ik ook niet meer downloaden via Bittorrent, telkens ik iets probeer te downloaden crasht de pc automatisch met de laatstgenoemde melding.

Een 2e (groot probleem) dat ik ondervind sinds ik Windows 10 heb, is de internetverbinding. Het is heel raar, maar sinds ik Windows 10 heb, lijkt het ontvangsignaal van de pc enorm zwak te zijn. Om een voorbeeld te geven: bovenaan in het huis heb ik absoluut geen verbinding meer, de wifi staat zelfs niet tussen de beschikbare verbindingen. Met mijn iphone daarentegen (normaal gezien toch een minder sterke ontvanger dan van mijn laptop) heb ik op diezelfde plaats wel goeie wifiverbinding. Voor de update had ik ook een volle verbinding op de bovenverdieping. Op de benedenverdieping heb ik enkel verbinding als ik mijn laptop heel dicht bij de modem gebruik (max 10 meter ervan), anders is de verbinding zwak/onbestaand en valt die constant weg. Ik ondervind dus op het 1e zicht hardwareproblemen sinds de softwareupdate.

Is er iemand die een oorzaak zou weten die al deze zaken kan veroorzaken? Na wat surfen vond ik nog mensen met een gelijkaardig probleem, zoals deze:

http://superuser.com/questions/9998...fault-in-non-paged-area-only-while-torrenting

Wellicht heeft het iets te maken met drivers, maar ik ken er zelf bitter weinig van dus ik hoop dat er hier iemand is die me exact kan zeggen welke driver ik moet updaten en hoe dat precies moet, want de kans is anders groot dat ik een fout maak en mijn pc zo helemaal naar de vaantjes is.

Alvast bedankt voor de hulp!

Hoi mboka

Deze melding NONPAGED AREA ( oftewel Attempted Switch From PC en Page Fault in Nonpaged Area ) is beetje moeilijk op te lossen omdat deze probleem duid soms en verbonden is ook met verschillenden blauw-screen andere problemen ... etc.., tenminste in Windows 10 i.v.m. deze fout is dat volgens mij, en ondanks dat ik geen windows 10 gebruiker ben laat ik je zien een link waar je
beetje over mogelijke evt. oplossingen lezen kan .. ==>> KLIK HIER

:( Of zoiets ook misschien wat helpen kan ?? ==>> KLIK bij deze link method 5 lijkt mij voor jou interessant ! ook via deze vijfde methode kom je bij Microsoft een mooie tip terecht ==>> Kijk DEZE dus !

:( Handig kan worden als jij iets meer over foutmeldingen kan vertellen, en meer foutmeldingen als je hier doorgeeft zodat je ook een andere mogelijke of betere oplossing voor je probleem van andere helpers kan krijgen ..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan