Opgelost Windows 10 Kuren En Fratsen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je een Blue Screen ziet, dan heb je mogelijk pas een geheugen probleem in je pc zitten. Maar probeer DISM eens.
DISM.png
DISM1.png

Geprobeerd... Kennelijk alles okidook.

Laatst bewerkt:
Probeer dit eens? Misschien is er toch iets met het geheugen aan de hand:
mdsched.exe

Dan denk ik eerder aan een herinstallatie van Windows.

Dan denk ik eerder aan een herinstallatie van Windows.
Dat is al gebeurd....! Evenals de door jou aanbevolen proggies zoals DISM, welke nul resultaten opleverde.
Ik blijf het vreemd vinden dat als ik een programma open dat het programmavenster 'wit' wordt (inactief venster), ik vervolgens Taakbeheer start, afsluit(zonder programma te beeïndige), en dan pas verder kan. Dit lijkt er op te wijzen dat pf programma's niet goed geladen worden, of blijven hangen tijdens het laden...

Al met msconfig.exe aan de gang geweest?
Alle niet-Microsoft services tijdelijk uitzetten?
Ik denk dat het onder windows 10 niet veel anders gaat.

Bijlagen

• 1703939968227.png
    1703939968227.png
    44,5 KB · Weergaven: 4
Nog een paar aanvullende ideeën. Als het na een herinstallatie ook niet goed werkt dan is er een goede kans dat het hardware gerelateerd is. Mogelijk iets met een disk die niet meer helemaal lekker is.

Tenminste ik neem aan dat je een originele installatie van Microsoft zelf hebt gebruikt bij het installeren van Windows. Indien niet, probeer dat dan ook nog eens.

Je hebt ook verschillende manieren van (her)installeren.
Zwaarste is formateren en windows opnieuw installern, in-place is meen ik soort hersteloperatie.

Je hebt ook verschillende manieren van (her)installeren.
Zwaarste is formateren en windows opnieuw installern, in-place is meen ik soort hersteloperatie.
Zo... allereerst een goed '24 gewenst!
En IEK want dat wil zeggen dat ik eerst alles moet migreren naar een ander systeem, wat als backup werkt (Win7/64) voor de admimnistratie foto's etc. En daar ben ik wel twee dagen zoet mee dan! :( >:(

Controleer de gezondheid van de solid-state drive (SSD)
Ga naar de website https://crystalmark.info. Download en Installeer CrystalDiskInfo. Voer het programma uit, kies de juiste schijf en kijk of er Goed 100% bij de SSD staat.

Schijven kun je controleren met Schijfcontrole (chkdsk /f).
* Schijfcontrole uitvoeren (chkdsk.exe)

- Ga naar > Zoekvak (icon vergrootglas = zoeken naar)
- Typ > cmd
- Kies rechts > Als administrator uitvoeren
- Typ > chkdsk X: /f (achter de prompt)
- vul in voor X: de gewenste schijfletter v.d. betreffende schijf
- Voorbeeld > C:\Windows\System32\chkdsk D: /f

Power Eraser kun je wellicht nog uitvoeren.

Laatst bewerkt:
Eh.. Ik realiseer me ineens dat de systeemschijf van mijn puter een SSD is... die werken met geheugenbanken en hebben géén bewegende delen meer... kan het dáár niet aan liggen, misschien?

Wat is nu nog het probleem dat je hebt? Wat heb je gewijzigd/vervangen in jouw systeem? CrystalDiskInfo uitgevoerd? Resultaat?

Wat is nu nog het probleem dat je hebt? Wat heb je gewijzigd/vervangen in jouw systeem? CrystalDiskInfo uitgevoerd? Resultaat?
Het probleem bestaat uit dat ik constant via taakbeheer programma's moet starten omdat als een programma start, het vastslaat. Binnen dat programma kan ik dan niks anders dan taakbeheer oproepen en weer wegklikken voor ik verder kan.

Bijlagen

• Schijf.png
    Schijf.png
    412,8 KB · Weergaven: 7
Denk dat het de SSD is die dat veroorzaakt. Temperatuur is volgens mij veel te hoog. Bij mij 20 graden en 100%.

Typ > station in het zoekvak en kies > Optimaliseren en trim de SSD.

SSD kunnen juist erg heet worden, ze komen vaak met een heat-sink... Overigens gaan ze dan uit zelfbescherming "throttlen".
Mijn ssd is op dit moment 46 graden, desktop.

Laatst bewerkt:
Dat zal dan afhangen van het type SSD. Ik heb drie SSD's en 21, 24, 22 graden. Heb je het over een Samsung 980, 990 PRO dan zal dat anders liggen. Maar goed, lijkt mij dan beter naar een computerreparateur te gaan als niets meer goed werkt en alles in twijfel wordt getrokken. Op deze manier kom je niet verder.

Succes verder.

Denk dat het de SSD is die dat veroorzaakt. Temperatuur is volgens mij veel te hoog. Bij mij 20 graden en 100%.

Typ > station in het zoekvak en kies > Optimaliseren en trim de SSD.
Heb nu optimaliseren aangezet... kijken wat dat doet. Tevens heb ik chkdsk gedraaid op C en die sloeg aan het repareren na reboot.
Voor Senso: Mijn systeem is een Acer Aspire TC-886 I5521 Kwam met W10/64 Home. Heeft 2 schijven. Een SSD systeemschijf en een klassieke SATA data schijf... RAM is 8 Gig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan