Windows 10 software op DVD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ada9836

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
29
Verleden jaar heb ik een PC Desktop gekocht met Windows 8.1 als operating systeem. Hierbij kreeg ik ook de officiële Windows 8.1 installatie CD.
Enkele maanden geleden heb ik de upgrade gedaan naar Windows 10.
Ik heb nu ook de Windows 10 gedownload via "media creation tool" als een ISO bestand en deze daarna op een DVD gebrand.
Mijn vraag:
Als ik mijn PC terug van scratch wil opstarten moet ik dan eerst de Windows 8.1 software installeren om daarna de Windows 10 DVD met de hierop voorziene "setup.exe" file te starten?

Alvast bedankt voor de eventuele info.
Vriendelijke groeten.
Albert
 
Met een Win 10 iso dvd kunt u een clean install doen, vooropgesteld dat u eerst de upgrade naar win10 heeft gedaan en de hardware ongewijzigd is.
Een paar berichten hieronder heb ik verslag gedaan van de verschillende mogelijkheden van een clean install.

Maar u kunt ook een system kopy maken van windows 10 zoals ie nu geinstalleerd is, op een externe HD.
Dan kunt u zo in 20 min. tijd win10 weer terug zetten op de PC.
 
Laatst bewerkt:
Op dezelfde PC bedoel je ? Dan hoef je niks te doen als je reeds eerder een upgrade hebt gedaan. Je kan gewoon een schone installatie doen. Key wordt niet eens om gevraagd. Let op !! Hardware mag niet gewijzigd zijn !!

Verder nog dit, als je Windows 10 schoon wil installeren moet je dus in het BIOS de opstartvolgorde wijzigen zodat je vanaf DVD opstart en dan de stappen doorlopen. Je kan niet vanuit een Windows zelf een schone installatie doen want je zal de schijf ook eerst moeten formatteren.
 
Laatst bewerkt:
Ja, Terrarabo heeft gelijk, je kunt gewoon de clean install doen en bij de vraag om de license key gewoon op "skip" drukken.
Hier las ik net het hele verhaal:http://www.redmondpie.com/windows-10-product-key-and-activation-how-to-find-it-and-how-it-works/

Daar las ik ook dat die key los staat van he MS-account, dus kennelijk maken ze een profiel van de hardware(onderdelen) van de PC en houden dat bij in een grote database, creapy hoor.
Ik vraag me af of het ook werkt als je alle "privacy"settings uit zet en alle taken uitschakeld die met het overzenden van informatie naar MS te maken hebben....ga ik eens proberen.
 
Maar dan niet gewoon DVD erin en setup draaien hè....echt opstarten vanaf de DVD.
 
Ja, hd formateren en dan starten vanaf de installatie dvd
 
Hoeft niet eens natuurlijk, gewoon opstarten vanaf DVD en de format doen. Net wat je wil, jou optie kan ook natuurlijk.
 
Een image/kloon bijv via een iso is altijd een aanrader, welke windows versie je ook hebt... Ben je tevreden over wat je geinstalleerd hebt... doen...
Krijg je een lastig virus of trojan of raakt je pc gegijzeld.... image teru.. klaar. Geen domme ;) verloren tijd voor het herhalen van iets dat bijna elke keer hetzelfde is...
 
Eerste test gedaan: geen productcode invullen

Start met iso dvd, c: partitie verwijderd (en alle andere partities die op die HD staan), LAN aangesloten; ongewijzigde hardware
Installatie windows 10 home 32bit
Bij vraag om licentie: skip/overslaan
Direct na installatie komt weer de vraag om de productcode in te voeren.
Gekozen voor "dit later doen"
Alle privacyzaken uitgezet.
Alle verdere taken en services aan laten staan.
Bij de vraag om een e-mail-adres in te vullen: deze niet ingevuld en gedrukt op "overslaan"

Resultaat: win10 kreeg automatisch dezelfde key en was automatisch geactiveerd
 
Laatst bewerkt:
Test 2: productcode invullen
Start met iso dvd, c: partitie verwijderd(en alle andere partities die op die HD staan),
LAN aangesloten; zelfde hardware
Installatie windows 10 home 32bit
Bij vraag om licentie: serial/productcode ingevoerd
DEZE WERD NIET GEACCEPTEERD. Boodschap: "Deze Productcode werkt niet. Controleer de Code en probeer het opnieuw"

Vervolgens de algemene MS-productcode geprobeerd, maar die gaf het bericht: "We kunnen deze productcode niet verifieren." en weigerde verder te gaan.

Toen maar op "Overslaan gedrukt" en toen ging de installatie gewoon verder.
Na installatie komt weer de vraag om de productcode in te voeren.
Weer de productcode ingevoerd en weer werd deze niet goed gekeurd.
Dus maar weer gekozen voor "dit later doen"
Instellingen aangepast (dus niet de standaard instellingen gekozen) en alle privacy gevoelige zaken uitgezet.
Alle verdere taken en services aan laten staan.
Bij de vraag om een e-mail-adres in te vullen: deze niet ingevuld en gedrukt op "overslaan"

Resultaat: win10 kreeg dezelfde key (die dus bij het invoeren tijdens de installatie afgewezen werd) en was automatisch geactiveerd
 
Laatst bewerkt:
Was toch allang bekent, eerst upgraden en dan kun je een schone installatie uitvoeren zonder code's, staat wel tig keer op diverse fora en ook hier.......
 
Klopt, maar ik wilde eens een paar dingen bekijken:
1- doet ie het ook goed als je alle privacy gevoelige zaken uitzet en geen e-mail account opgeeft
2- wat doet ie als je de product key opgeeft die ie zelf gegenereerd heeft.
Daar heb ik nu antwoord op.
Daarnaast moet je niet alles geloven wat er op fora staat :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan