windows 10 werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans1952

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2015
Na installatie werkt windows 10 niet. Geen enkele foutmelding gekregen. Alle knoppen / tegels etc zijn zichtbaar. Geen enkele knop / tegel werkt bij aanwijzen cq aanklikken. Kan dus niets met Windows 10
Firewall eraf gehaald, geen resultaat. Aan/uit gaat ook dus niet (behalve met de knop op de laptop) Iemand een idee?

Opnieuw installeren (=upgrade) met gebruikmaking van de MediaCrationTool lijkt me de snelste - te downloaden bij MS - en vervolgens op DVD of USB-stick zetten.

beste Anton 44

helaas geeft de geboden oplossing niet thuis. Doet nog steeds niets. Zijn er nog andere methoden?

Is het systeem al wat ouder, m.a.w. heb je de laatste drivers voor de hardware van je systeem ?

dag Anton44

het is een vrij nieuwe laptop van begin dit jaar, merk Acer. Hoe kan ik zien wat voor drivers er in zitten?

Hans, ik heb geen Acer en kan je daarmee niet verder helpen, sorry.

Even stap voor stap:
- wat was het oorspronkelijke systeem (voor upgrade naar W10)?
- probeer eens naar safe mode te komen en dan systeem herstel te doen. je komt in safe mode als je boot vanaf de installatieschijf en dan naar geavanceerde opties enz. Een installatieschijf maak je door het juiste iso-bestand te downloaden bij Microsoft.

Bij een vergelijkbaar probleem heb ik de volgende stappen uitgevoerd:
- rollback naar W7
- grote schoonmaak van het systeem (virusscan, mbam, combofix, adwcleaner etc.)
- daarna opnieuw upgrade naar W10
- systeem liep als een plaatje

Succes
Rob

Beste Rob, bedankt maar ik snap hier als leek helemaal niets van. Ik zoek het even via andere weg verder uit.

Beste Rob, bedankt maar ik snap hier als leek helemaal niets van. Ik zoek het even via andere weg verder uit.

Ik weet niet waar je woont maar zowel HCC als Seniorweb hebben op heel veel plaatsen in het land inloopmogelijkheden waar ervaren mensen je kunnen helpen met je probleem.
Als je me vertelt waar je woont dan kan ik je wel aan een adres helpen.
Want, echt, wat ik schreef, is waarschijnlijk de enige oplossing tenzij je een clone hebt van voor de upgrade die je kan laden.

Prachtig. Dat zijn de echte doorbijters.
En echt voldoening van je inspanningen.
Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan