Windows 11 op oude laptop zetten

Katz85

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Het probleem is als volgt, de ondersteuning van windows 10 stopt er binnenkort mee. Helaas word de functie om via windows update een update te doen naar windows 11 niet weergegeven. Ik heb een systeem check gedaan en daar kwam uit dat de processor niet ondersteund zou worden. Ik wil toch graag gaan proberen om via een omleiding winbdows 11 te installeren. Lukt dit zonder de persoonlijke items aan te tasten van windows 10? Zo ja, hoe kom ik aan de benodigde ISO voor bv op een usb stick. Hoe werkt? Als iemand mij stapsgewijs op weg zou kunnen helpen, heel graag!

Offtopic, mijn moeder is komen te overlijden en de laptop is één van de laatste spullen die ik dus graag nog een "nieuw" leven in wil blazen. De accu loopt ook heel snel leeg, deze zou dan ook vervangen moeten worden. Ik begreep van ChatGPT dat dit ongecveeer tussen de 50 en 150 euro zou kosten. De vraag is natuurlijk, is al deze moeite nog de moeite waard.

Laatst bewerkt:
De Windows 11 ISO kan je hier bij Microsoft downloaden:

Met Rufus kan je er een bootable USB stick van maken:

Zo kan je de Windows 11 vereisten omzeilen:
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Bij installatie kan je aangeven dat je alles wilt behouden.
Bericht automatisch samengevoegd:

Een vervangende accu voor die laptop:

Met de webshop van Dennis heb ik zelf goede ervaringen.

Laatst bewerkt:
Alleen met een upgrade van 10 naar 11 is het volgens mij mogelijk om je data te behouden.
aangezien dat niet mogelijk is, is een nieuwe installatie onvoorkomenlijk.
De tip met Rufus maakt het wel mogelijk om het te omzeilen, echter moet je officieel wel een win 11 licentie hebben. Bij de upgrade van 10 naar 11 via de update is dat niet van toepassing.
Blijer kunnen we je niet maken.

Heb overigens je vraag van hardware sectie verplaatst naar de windows sectie.

Het probleem is als volgt, de ondersteuning van windows 10 stopt er binnenkort mee.
Dat is niet helemaal waar. Je kan de ondersteuning (gratis) met een jaar verlengen. Zie HIER. Misschien is dat voor jou ook een optie.

De W10 key wordt gewoon geaccepteerd door W11 ondanks een upgrade naar W11 via de Rufus methode, zelf gedaan......

Terug
Bovenaan Onderaan