Windows 2000 HD geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilburt

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2005
Ik ben sinds een paar weken overgestapt van Windows ME naar Windows 2000 Professional.

Vanaf dat ik de computer opstart merk ik dat er ontzettend veel schijfactiviteit is (ook toen ik nog virusscanner en firewall had geinstalleerd).

Is er iemand die een oplossing weet voor dit probleem?

Laatst bewerkt:
Heb je die me geformat of wat?
Hoe heb je de installatie gedaan?
Zijn al je drivers geïnstalleerd?

Hoi,

Ik heb hem helemaal geformateerd en toen Windows 2000 Professional schoon geinstalleerd (geen upgrade). En al mijn drivers zijn goed geinstalleerd.

Is er nog iemand die een oplossing weet?

Laatst bewerkt:
Hoe lang duurt het vooraleer deze is opgestart.

Het opstarten duurt niet zo lang.

Er zit 64 MB-RAM geheugen in, misschien dat het daar aan ligt?
Maar ik denk zelf van niet want ik heb Windows 2000 Professional ook al geinstalleerd op een PC met 256 MB-RAM en daar was ook veel schijfactiviteit. Op die PC ben ik weer overgestapt op Windows ME.

Laatst bewerkt:
ME versus W2k

Wilburt zei:
Hoi,

Ik heb hem helemaal geformateerd en toen Windows 2000 Professional schoon geinstalleerd (geen upgrade). En al mijn drivers zijn goed geinstalleerd.

Is er nog iemand die een oplossing weet?

Wilburt,
ME, wat Millenium genoemd wordt is het besturingsysteem dat gemaakt is door onze vrienden van Microsoft, die versie is eigenlijk de voorloper van Windows 2000.
Het is eigenlijk een overgang geweest van FAT32 onder Dos naar NTFS.
Als je Windows 2000pro op een bootable cd hebt staan, moet je partitioneren en zou het besturingsysteem na installatie gebruiksklaar moeten zijn.
Heb je misschien een partitie op je schijf waar andere programma's van ME op staan?
Als je een partitie hebt waar al je programmatuur van ME hebt staan, dan zou dat misschien problemen kunnen opleveren.
Bij de installatie van 2000 wordt je gevraagd of je formateren wilt met Fat of NTFS.
Als je partitie is geformateerd met NTFS, dan zal je de andere partities niet kunnen zien als die zijn geformateerd met FAT32.
Maar ik loop nu vooruit op zaken.

Heb je meer dan 1 partitie op je schijf staan en zo ja hoeveel partities heb je?
Hoe zijn die geformateerd, FAT of NTFS?
Zo ja, heb je op die andere partitie dan programma's van ME op staan?

Succes:cool:

Hoi, bedankt voor je reactie.

Op de PC staan 3 patities:

- Hoofd partitie: Windows 2000, NTFS
- 2e partitie: FAT32
- 3e partitie: FAT32

Ik heb Windows ME er helemaal afgehaald (Windows ME stond eers op de hoofdpartie maar dan FAT32). Ik kan de andere partities wel zien.

Hoe zou het kunnen dat er zo veel schijfactiviteit is? Window ME die vraagt meer van het systeem, maar heeft minder schijfactiviteit.

Verder heb ik nog een opmerking: Windows ME is nieuwer dan Windows 2000. Windows ME komt van 19 Junie 2000 en Windows 2000 van 15 December 1999.

mcp-mario zei:
Wilburt,

Bij de installatie van 2000 wordt je gevraagd of je formateren wilt met Fat of NTFS.
Als je partitie is geformateerd met NTFS, dan zal je de andere partities niet kunnen zien als die zijn geformateerd met FAT32.

Succes:cool:

Net andersom. Als je windowsME hebt geinstalleerd en je installeert daarbij windows2000 op een NTFSpartitie, dan zie je vanuit WinME(FAT32) de NTFSpartitie niet meer.
Windows2000 is meer op de zakelijke markt gericht, windowsME meer op de thuisgebruiker. (ME staat dan ook voor: Meer Ellende) :D

64MB is wel wat magertjes hoor, daar kan best wat meer bij.
Wat voor harde schijf zit er in? Als het een oude is, dan kan het zijn dat alles langzamer wordt en er dus langer ingelzen moet worden. Als ik me niet vergis heeft windos2000 de neiging om in haar vrije tijd oude bestanden te comrimeren enzo.
Zelfs als je helemaal niks met een pc doet, zal het je verbazen wat er allemaal gebeurt. Af en toe vraag ik me ook af waar zo een pc dan mee bezig is allemaal. (Bij mijn ma bijvoorbeeld, die heeft een oude pruttelbak :D)

Laatst bewerkt:
Hallo,

In de PC zit een Maxtor schijf die uit 1998 komt. Kan dit iets mee te maken hebben?

De harde schijf maakt veel lawaai (daarom ook deze titel), dit was bij Windows ME minder.

Ik heb voor Windows 2000 gekozen omdat Windows 98 en ME steeds voor problemen zorgden.
De PC liep heel vaak vast. Ik heb met Windows 2000 nog niet zoveel vastlopers gehad.

Dat kan kloppen, want 2000 draait een stuk stabieler. Maar ik zou er wel een wat nieuwere harddisk in doen.

Hoi,

Hoe kan het dat er zoveel schijfactiviteit is terwijl dat bij Windows ME minder was?
Moet ik echt een nieuwe harde schijf kopen? I

Ik weet niet of een nieuwe hardeschijf wel in deze PC kan, er zitten wel IDE-kabels in, maar ik weet niet of dat bij nieuwe hardeschijven nog past.

Je moet geen nieuwe harde schijf kopen, het is slechts een aanbeveling, net als wat geheugen er bij.
Dat je veel schijfactiviteit hebt heeft waarschijnlijk 2 oorzaken:
Zoals je zelf al aangaf, omdat er weinig geheugen aanwezig is, dan wordt je swapfile vaker gebruikt en omdat windows een beetje opruimt als er even niks gedaan wordt.
Met een nieuwe schijf gaat dat veel sneller en heb je er minder last van, zeker omdat nieuwe schijven een stukje stiller zijn. Je kan in principe iedere IDEschijf er in plaatsen.

Wilburt zei:
Moet ik echt een nieuwe harde schijf kopen? I

Hoi,

Hiermee bedoelde ik of het kopen van een nieuwe harde schijf de enigste optie is. Is het ook mogelijk om iets te veranderen in de instellingen van de Swap file?

Laatst bewerkt:
Je kan de swapfile minimaal en maximaal instellen op 256MB. Als de minimale en maximale waarde gelijk zijn, zal je swapfile minder snel fragmenteren, wat de schijfactiviteit kan reduceren.
Het swapfile op een ander schijf zetten is nog beter, maar dat gaat bij jou dus niet.

Hallo, bedankt voor je reactie.

Bij Windows ME wordt het gebruik van de Swap file zelf geregeld door Windows. Bij Windows 2000 is dit niet meer zo, kan dit er wat mee te maken hebben?

En heeft het uitzetten van de Indexing Service ook nut?

Bij 2K wordt dat ook door windows zelf geregeld hoor. Je kan zelf de standaard instellingen overrulen, dat wel, maar dat kan in ME ook.
Wat die indexing service betekent weet ik niet precies, maar je kan het proberen.

Hoi,

Hoe groot moet ik de Swap file maken op een partitie van 2 Gigabytes?

Sarvo zei:
Je kan de swapfile minimaal en maximaal instellen op 256MB. Als de minimale en maximale waarde gelijk zijn, zal je swapfile minder snel fragmenteren, wat de schijfactiviteit kan reduceren.
Het swapfile op een ander schijf zetten is nog beter, maar dat gaat bij jou dus niet.

Hoi,

Wordt het aanbevolen om de Swapfile zo groot mogelijk de doen?

Niet om ***lig te zijn, maar volgens mij heb ik nu al twee keer een optimale instelling aan je doorgegeven :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan