window's 2000 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

judith228

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
ik heb op dit moment xp prof. maar ik wil terug naar window's 2000. Nu probeer ik dat maar krijg melding:
"This cd-rom is from an older version of window's than the one you are presently using. Setup functionlity from this disk will be disabled".
Formateren lukt ook niet.
Wat moet ik doen??

gewoon doorgaan met de installatie,en zet hem op de partitie waar nu xp op staat en je zult zien dat je die dan kunt formatteren.

het lukt niet om door te gaan met installeren omdat de button "installeren" grijs is, kan alleen exit aanklikken.

Dat klopt. Je moet eerst formatteren en dan opnieuw installeren.

Wat je ook kunt proberen is opstarten met de w2k cd en dan de stappen volgen

W staat meestal voor windows 2 is 2 en k staat voor 1000. W 2k is dus windows 2000.

dat doe ik ook maar dat lukt niet omdat de button "installeren" grijs is, kan alleen exit aanklikken.

Start je echt je PC op met de windows 2000 cdrom erin
Of start je eerst XP en dan de cdrom van w 2000 erin.
Als je namelijk de eerste optie neemt begint meteen de setup.

LenBasic

Hallo........

als er een nieuwer besturings systeem opstaat dan de gene die je er wil opzetten werkt het niet. Voor zover ik weet.........downgraden kan simpel weg niet....

Ik denk dat je met een 98opstartdisk de boel moet formateren..

Groet,
Harmen

Geplaatst door harmen__666
Hallo........

als er een nieuwer besturings systeem opstaat dan de gene die je er wil opzetten werkt het niet. Voor zover ik weet.........downgraden kan simpel weg niet....

Ik denk dat je met een 98opstartdisk de boel moet formateren..

Groet,
Harmen

Hoe kom je daar nou bij!!Tuurlijk kan dit wel.

ja ik start me pc op dat de window's 2000 in de cd-rom zit, maar start niet automatich op.

Hallo,

Van een win 2000 cdrom moet je gewoon kunnen booten .. lukt dit niet kijk dan even in je bios bij boororder en zet cdrom even als eerste boot device..
Boot tie namelijk niet van de w2000 cdrom dan start XP weer op en dan lukt je install niet .. maar dat had je al gemerkt..

LenBasic

Wat je ook kan doen als je cdrom niet bootable is is opstarten met een opstartdiskette (www.bootdisk.com als je er geen hebt)

Dan goed opletten welke driveletter je cdrom krijgt. Op de a prompt geef je in x: [enter] x=je cdrom speler

dan typ je in cd i386 [enter] en daarna typ je in winnt.exe en drukt weer op enter

Mooi dat het gelukt is.

Hoe heb je het nu gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan