Windows 2003 start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

lafra002

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2004
Ik zit met het volgende probleem: Onlangs heb ik geprobeerd Windows 2003 te installeren op een voormalige Windows 98 pc. Door boot-problemen is dit niet gelukt, maar ik heb de hardeschijf in een andere pc gestopt en via die pc windows 2003 geinstalleerd.

Dit is gelukt, hierna heb ik de HD weer teruggezet in de oude W98 pc, de pc start op, er komt een voortgangsbalk (zo'n witte met zwarte streepjes van links naar rechts). Deze loopt af en vanaf daar gebeurt er niks meer.

De HD start echter wel op als ik hem in de pc zet waarmee ik Win2003 heb geinstalleerd. Waar kan dit aan liggen? In de vooormalige W98 pc zit een Pentium II, 550 MHz, BIOS uit 1999.

Iemand enig idee? Of misschien toch maar een ander moederbord aanschaffen?

je moet windows altijd installeren in de machine waar je op draait dus overzetten naar een andere pc gaat niet

Hoi !

Tja, da's toch logisch ?

Ook Win2003 werkt alleen op de PC waarop je 'm geinstalleerd hebt !

Je kunt de schijf niet in een andere PC hangen en verwachten dat die dan opstart.

Je zult een Windows-versie op de oorspronkelijke PC moeten installeren.

Greetz,

Harry.

Uiteraard snap ik dat dit in principe niet mogelijk is, vandaar dat ik de setup alleen zo ver heb uitgevoerd tot aan waar alle installatiebestanden worden gekopieerd naar de HD, zodat de installatie van windows zelf gewoon op de pc zou vervolgen waar ik hem op wilde hebben.

Dan kom ik terug op het feit dat de installatie CD van windows niet wilde booten, heb in BIOS de juist volgorde gezet. Vervolgens kreeg ik een Code 5 error. Heb opgezocht wat dit was, vervolgens met Nero een opstartbare cd gebrand met de installatie van 2003. Toen kreeg ik de melding dat DOS niet geladen kon worden. Verder ben ik niet gekomen.

Daarna geprobeerd om een windows 98 opstartdiskette te maken met cd-rom ondersteuning, ook dit lukte niet. Wat zou een volgende stap kunnen zijn?

Hallo !

Hier: www.bootdisk.com een Win98SE opstartdiskette gehaald ?

fdisk ingetrommeld ?

Wordt er wel een HDD gezien ?

Als dit niet lukt zou ik een hardware-probleem vermoeden.

Greetz,

Harry.

Ja HDD wordt gezien, bootdisk inderdaad gedownload. Gekke is dat bij elke diskette (toevallig had ik er nog een stuk of 10) het programma een leesfout constateerd op de diskette, elke keer in een andere sector. Misschien omdat de diskettes al wat ouder zijn?

Ik heb toen geprobeerd handmatig een opstartdiskette te maken, het bestand emm386.exe hier ook opgezet. Toen kreeg ik een melding dat er al een EMM systeem geinstalleerd was en kwam ik vervolgens niet in de command-mode.

Minimum eisen voor 2003 is een 155Mhz trouwens.

Hoi !

Eerst maar es 'n goede diskette gebruiken......

Greetz,

Harry.

Het is inmiddels gelukt, idd met een goede opstartdiskette wilde het wel werken ;) 2003 draait inmiddels!

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan