Windows 25H2 installeren nadat w 10 is geüpload naar w 11 24H2

CorVerm

Redacteur
Lid geworden
11 mrt 2005
Beste mensen,
Zoals in de kop beschreven heb ik en ongeveer een jaar geleden W 10 (met Rufus methode) geüpload naar W 11 24H2. Nu wil ik uploaden naar versie 25H2, echter loop ik tegen een probleem aan. Bij zowel opstarten van usb-stick als van het gebruik maken van setup (met opgestarte computer) wil Windows tijdens het installatieproces geen updates ophalen. Dat blijft steken op 46%.

In de nieuwsbrief van Menno Schoone heb ik gelezen dat het ophalen van updates moet worden overgeslagen maar ik weet niet wat dat voor consequenties heeft,

Wie heeft raad voor dit probleem? Ik hou me aanbevolen voor de oplossing in deze.

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb dat gelezen, maar ik dacht dat hij voor het eerst van W 10 naar W 11 wilde uploaden. Mij huidige versie heb ik ook met de Rufus methode gemaakt en is dus voor vernieuwing van de huidige versie. Ik weet niet of dat verschil maakt.

Overigens vermoed ik (maar weet het niet zeker) dat die updates overgeslagen kunnen worden en dat win11, na installatie, alsnog alle updates gaat ophalen.

Dat vermoeden is correct.
Je moet dan wel zelf die updates starten via Windows Update.

Beiden bedankt voor jullie antwoord. Ik ga het zo doen en laat het weten als het gelukt is.

Die van mij heeft wel een halfuur op 46% gestaan. Misschien nog wel langer.

IK heb zonder problemen W 11 op een andere schijf gezet, dus van het genoemde probleem ben ik af. Nu staat Windows op schijf H, maar zou graag de C schijf willen verwijderen. Formatteren kan niet omdat daar het oude besturingssysteem op staat. Is er een andere manier (behalve de schijf fysiek te verwijderen) om de C schijf buiten werking te stellen?

Ik denk dat je je daarmee meer problemen op de hals haalt dan wachten op die update.

Kan het niet volgen. Waarom OS op H. Of ga je de letter aanpassen. Waarom kan de C dan niet geformatteerd worden?
Ik denk dat veel software er van uitgaat dat het OS op de C staat.

Inderdaad, ook ik denk dat windows op H: problemen gaat geven.
Maar de partitie-letter zo maar aanpassen gaat ook problemen geven, want veel zaken in de registry staan nu op H:
Dan moet je die in de registry ook allemaal aanpassen. Ga er maar aan staan......

Ja, en jij hebt er verstand van.👍

Dat heb ik niet expres gedaan. Op het moment dat ik een schijf moest kiezen kon ik niet bepalen welke de juiste is. De benamingen waren onduidelijk en aan de grootte van de schijven kon ik niet opmaken welke de juiste is. Nu zit ik er mee in m'n maag. wie kent er een programma om schijf H te formatteren?

Het makkelijkst en het minste werk is Windows 11 op de juiste schijf te installeren (Disk0).
En dan wachten op die updates of aangeven dat je die updates niet tijdens de upgrade wilt doen.

Ik vind het om die reden altijd handig om alleen de schijf/SSD aangekoppeld te hebben waar windows op moet komen, zodat het nooit onduidelijk is welke drive de juiste is.

Opgelost! met EasuUS Partition Manager schijf H geformatteerd.
Dank voor jullie inzet.

Terug
Bovenaan Onderaan