Windows 7 (64bit) staat regelmatig geheel vast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrFused

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2010
Berichten
6
Ik heb 3 maanden geleden een notebok gekocht, sinds gisteren gaat echter e.e.a. mis. Bij willekeurige processen slaat het systeem geheel vast (bevriest), niets werkt meer en de enige optie is de aan/uitknop ingedrukt houden om het systeem uit te schakelen en opnieuw op te starten.

Het probleem doet zich op de volgende momenten voor:
1. 2× tijdens spelen van een Flash-spelletje in de browser (Opera 10.6).
2. 7× tijdens bekijken van een Youtube filmpje (div. browsers: Opera/Chrome/Internet Explorer).
3. 1× tijdens bekijken van het nieuws via de site van RTL.
4. 3× tijdens het bekijken van een tv-serie via Media player.
Update: 1×Tijdens openen van een link die ik via e-mail ontving (Outlook 2007 & Opera 10.6)

Gezien 1&2 dacht ik eerst aan een probleem met flash, deze heb ik al opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder resultaat - vreemde is soms dat ik 40 minuten aan het kijken ben naar een serie en hij dan opeens vast staat en het de andere keer na 30 seconden al gedaan is.

Het systeem staat geheel vast, soms kan ik de muis nog bewegen en/of een andere tab in de browser aanklikken maar hier kan ik vervolgens niet in werken.
Heb een keer de task-manager opengehad toen ik het probleem gebeurde, zowel processor- als geheugengebruik zijn ruim onder de 100%, wachten heeft ook geen zin - ben een keer mijn hond uit gaan laten toen het systeem vastsloeg, uit frustratie ruim 2 uur wezen wandelen (hond ook weer blij nadat ie half in de stress schoot omdat ik tegen m'n computer zat te schelden), toen ik terugkwam stond het systeem nog net zo vast als toen ik weg ging, de aan/uitknop ingedrukt houden is echt de enige uitweg.

Wat ik al gedaan heb:
- CCcleaner en defragler hun werk laten doen;
- Systeem extra gescand op virussen en spyware, niets gevonden;
- Via CCcleaner alle overbodige rommel die met Windows opstart uitgeschakeld;
- Apparaatbeheer gecontroleerd, geen uitroeptekens, rode kruizen of andere conflicten gevonden;

Ik krijg bij het opstarten wel een foutmelding welke ik voor het eerst heb gezien na de eerste crash, ter volledigheid is de melding "Microsoft(C) Register Server has stopped working", details geeft hetvolgende:
Problem signature:
Problem Event Name: APPCRASH
Application Name: regsvr32.exe
Application Version: 6.1.7600.16385
Application Timestamp: 4a5bca28
Fault Module Name: StackHash_8864
Fault Module Version: 6.1.7600.16385
Fault Module Timestamp: 4a5bdb3b
Exception Code: c0000374
Exception Offset: 000cdcbb
OS Version: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Locale ID: 1043
Additional Information 1: 8864
Additional Information 2: 8864c1e40c75bbff65dc93379380ce55
Additional Information 3: 7b03
Additional Information 4: 7b03a8e93d6735dbc2f5497c1ad95904
De optie "Check for a solution online" doet niets...


Ik heb de GSI tool van kaspersky uitgevoerd en de errorlog bekeken, rond een crash geeft deze de volgende data:
message Error 2010/09/05 18:59:59 Application Error Application Crashing Events 1000 Application N/A
message Information 2010/09/05 18:59:57 Microsoft-Windows-WMI 5617 Application N/A
message Information 2010/09/05 18:58:25 Microsoft-Windows-WMI 5615 Application N/A
message Critical 2010/09/05 18:57:57 Microsoft-Windows-Kernel-Power 41 System NT AUTHORITY\SYSTEM
message Warning 2010/09/05 18:54:41 Microsoft-Windows-DNS-Client 1014 System NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE
message Information 2010/09/05 18:48:50 Microsoft-Windows-Security-SPP 902 Application N/A
message Error 2010/09/05 18:48:12 Application Error Application Crashing Events 1000 Application N/A
message Information 2010/09/05 18:47:18 Microsoft-Windows-WMI 5617 Application N/A
message Information 2010/09/05 18:46:22 Microsoft-Windows-WMI 5615 Application N/A
message Critical 2010/09/05 18:45:54 Microsoft-Windows-Kernel-Power 41 System NT AUTHORITY\SYSTEM
message Error 2010/09/05 18:34:29 Application Error Application Crashing Events 1000 Application N/A
Die application error welke hier staat is de eerder genoemde foutmelding die bij het opnieuw opstarten verschijnt, de lijn
message Critical 2010/09/05 18:57:57 Microsoft-Windows-Kernel-Power 41 System NT AUTHORITY\SYSTEM
is zo te zien de crash zelf, hieruit haal ik de volgende informatie:

Message:
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly

Microsoft-Windows-Kernel-Power en de "event-code" 41 brengen mij naar deze link: http://www.eventid.net/display.asp?eventid=41&source=Microsoft-Windows-Kernel-Power

hier staat:
Event ID 41
Source Kernel-Power
Type Critical
Description The last sleep transition was unsuccessful. This error could be caused if the system stopped responding failed or lost power during the sleep transition.
Comments and links for event id 41 from source Kernel-Power

Event ID 41
Source Kernel-Power
Type Critical
Description The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding crashed or lost power unexpectedly.
Comments and links for event id 41 from source Kernel-Power
Wat me dus niet veel wijzer maakt, "sleep-transition" is niet van toepassing omdat ik het systeem gebruikte en er dus geen sprake was van een slaapstand oid.

De comments op bovenstaande site schrijven hetvolgende:
An experienced Windows 7 user
This error has become rather widespread among the users of Windows 7 64-bit. It often occurs in connection to the usage of Intel's C-State-Technology. There are a couple of other reasons though, such as bad drivers and/or faulty hardware. I also experienced this type of error due to manual overclocking of the system. If this error occurs on a regular basis you should try setting any overclock-related settings back to normal aswell as disabling the C-State-Technology. If that doesnt help you should run hardware tests in order to make sure it''s not because of faulty hardware, especially RAM. If the hardware seems to be in a healthy state start removing unneccesary devices, especially wireless network adapters, to see if the problem persists and possibly isolate the responsible device. Unfortunately many wireless devices come with pretty bad drivers for Windows 7 x64, if you can even get them to work at all. In general I dare say from my experience with various machines that in the vast majority of all the cases in which this error occurs, overclocking/c-state and/or bad devices drivers are the reason, only in few cases it's actually because of defective hardware or an unsufficient power supply unit.

Intel C-State technology heeft iets met powermanagement van de processor te maken, hier heb ik niet aan gezeten, ook ben ik absoluut niet met overclocking bezig geweest, ook geeft het systeem onder apparaatbeheer geen hardware fouten (zal nog even kijken hoe ik een RAM-test kan doen). Heb geen hardware aangesloten zitten op de notebook, alleen een USB muis - werk wel via draadloos netwerk (is het de moeite waard te testen of dit probleem ook voorkomt als ik wireless uitzet via de software?).

EDIT: Inmiddels Windows Memory Diagnostics z'n werk laten doen en een volledige test uitgevoerd, resultaat: No problems found...

Als het toch hardware blijkt hoe kom ik er achter wat het is; als het bijvoorbeeld het geheugen is geef ik liever wat geld uit om het zelf te vervangen dan dat ik het systeem opstuur en weken zit te wachten op garantieafhandeling (geen idee hoe snel dit gaat bij ASUS maar ervaring met andere merken stemt me niet hoopvol).
Als ik 'm op moet sturen zit ik vrijwel geheel zonder computer hier (oude notebook is de videochip van overleden en moet nog zeker 3 weken wachten tot het vervangende onderdeel in NL is en hierna nog zien of het mij gaat lukken dit onderdeel er zelf in te bouwen (geheel systemboard, moet 'm helemaal uit elkaar schroeven en het ergste: terug in elkaar zien te krijgen...).
Mijn Webshop managen vanaf een 10 jaar oude notebook of een 7 inch netbook is zeker niet ideaal...

Adrian Grigorof
This event is simply recording the fact that the system was shut down ungracefully. It does not provide information on the source of the problem, but just the fact there is a problem. When this is happening there is a risk of data loss (the information still in the memory cache, that was not flushed to the hard disk). In most cases this indicates a serious problem with the operating system such as corrupted operating system files, faulty memory modules, faulty hardware drivers.

At the very least, the following steps should be performed:
1. Shut down the system, unplug it from power and wait at least 10 seconds.
2. Turn on the system, run a checkdsk against all the drives in order to identify and correct hard disk errors (this may or may not fix the problem, it depends on the nature of the corrupted files - if ay)
3. Run an antivirus and scan the whole system (it may take a while but it's a good thing to do anyway).
4. Run the Windows Update to install all the latests service pack and hotfixes applicable to that system.
5. If new hardware has been installed, disconnect it and try to obtain the latest drivers for it
6. Backup all the important data - you may not get many more chances to do that
1-5 gedaan, ga vanavond nog een extra backup draaien voor de zekerheid.

In het kort is de vraag dus of iemand ervaring heeft met dit probleem en/of enig idee heeft wat ik het beste kan proberen...
 
Laatst bewerkt:
Een systeemherstelpunt naar 2 of 3 dagen terug, heb je dat ook al geprobeerd
 
Probeer het volgende:
Ga naar start>alle programma's>bureau-accessoires>command prompt>klik hier rechts op en kies "als administrator uitvoeren"
typ achter de prompt
sfc /scannow
enter
(evt. Win7 dvd bij de hand houden als je die hebt)
Deze procedure kan ook vanaf de Win dvd uitgevoerd worden als je er van opstart.
 
Een systeemherstelpunt naar 2 of 3 dagen terug, heb je dat ook al geprobeerd

Vergeten erbij te vermelden, oudste herstelpunt dat er in staat is van gisteren (waarom geen idee, systeemherstel stond gewoon ingeschakeld), dus daar schiet ik niet veel mee op aangezien het herstelpunt zich bevind na de eerste crash.
 
Probeer het volgende:
Ga naar start>alle programma's>bureau-accessoires>command prompt>klik hier rechts op en kies "als administrator uitvoeren"
typ achter de prompt
sfc /scannow
enter
(evt. Win7 dvd bij de hand houden als je die hebt)
Deze procedure kan ook vanaf de Win dvd uitgevoerd worden als je er van opstart.
De reslutaten van deze scan:

Beginning system scan. This Process will take some time

Beginning verification phase of system scan.
Verification 0% Complete
Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
Details are included in the CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.Log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log


CBS.Log geeft hetvolgende:
2010-09-06 00:41:19, Info CSI 00000013 [SR] Verifying 100 (0x0000000000000064) components
2010-09-06 00:41:19, Info CSI 00000014 [SR] Beginning Verify and Repair transaction
2010-09-06 00:41:19, Info CSI 00000015 Repair results created:
POQ 1 starts:

POQ 1 ends.
2010-09-06 00:41:19, Info CSI 00000016 [SR] Verify complete
2010-09-06 00:41:19, Info CSI 00000017 [SR] Verifying 100 (0x0000000000000064) components
2010-09-06 00:41:19, Info CSI 00000018 [SR] Beginning Verify and Repair transaction
2010-09-06 00:41:21, Error CSI 00000019 (F) STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND #821676# from Windows::Rtl::SystemImplementation::DirectFileSystemProvider::SysCreateFile(flags = (AllowSharingViolation), handle = {provider=NULL, handle=0}, da = (SYNCHRONIZE|FILE_READ_ATTRIBUTES), oa = @0x1e9cc20->OBJECT_ATTRIBUTES {s:48; rd:NULL; on:[105]"\??\C:\Windows\WinSxS\amd64_brmfcumd.inf.resources_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_en-us_ce61ed8f7bb6c5c2"; a:(OBJ_CASE_INSENSITIVE)}, iosb = @0x1e9cc00, as = (null), fa = 0, sa = (FILE_SHARE_READ|FILE_SHARE_WRITE|FILE_SHARE_DELETE), cd = FILE_OPEN, co = (FILE_SYNCHRONOUS_IO_NONALERT|0x00004000), eab = NULL, eal = 0, disp = Invalid)
[gle=0xd0000034]
2010-09-06 00:41:21, Error CSI 0000001a@2010/9/5:22:41:21.274 (F) d:\w7rtm\base\wcp\sil\merged\ntu\ntsystem.cpp(2057): Error STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND originated in function Windows::Rtl::SystemImplementation::DirectFileSystemProvider::SysCreateFile expression: (null)
[gle=0x80004005]
2010-09-06 00:41:21, Error CSI 0000001b (F) STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND #821675# from Windows::Rtl::SystemImplementation::CDirectory::OpenExistingDirectory(...)[gle=0xd0000034]
2010-09-06 00:41:21, Error CSI 0000001c (F) STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND #821674# from Windows::Rtl::SystemImplementation::CDirectory_IRtlDirectoryTearoff::OpenExistingDirectory(flags = 0, da = (SYNCHRONIZE), oa = @0x1e9d518->SIL_OBJECT_ATTRIBUTES {s:40; on:"amd64_brmfcumd.inf.resources_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_en-us_ce61ed8f7bb6c5c2"; a:(OBJ_CASE_INSENSITIVE)}, sa = (FILE_SHARE_READ|FILE_SHARE_WRITE|FILE_SHARE_DELETE), oo = (FILE_DIRECTORY_FILE|FILE_SYNCHRONOUS_IO_NONALERT|FILE_OPEN_FOR_BACKUP_INTENT), dir = NULL, disp = Invalid)
[gle=0xd0000034]

Win7 DVD (althans dat recovery gebeuren dat aangemaakt werd toen ik het systeem in gebruik nam) overigens niet bij me, die ligt op kantoor een aantal vlieguren hiervandaan (New York, zit nu in NL dus die heb ik niet zomaar opgehaald)
 
Laatst bewerkt:
Naar wat ik begrijp is daar ook niet om gevraagd,de Win dvd bedoel ik? Je zou zomaar een virus kunnen hebben opgelopen ondanks je antivirussoftware,alles is mogelijk. Ik krijg de indruk dat je register corrupt is en dat ook sommige belangrijke systeembestanden corrupt zijn. Je kunt eens probreren om via de link in m'n handtekening Mbam te draaien en kijken of dat wat oplevert.
 
Naar wat ik begrijp is daar ook niet om gevraagd,de Win dvd bedoel ik? Je zou zomaar een virus kunnen hebben opgelopen ondanks je antivirussoftware,alles is mogelijk. Ik krijg de indruk dat je register corrupt is en dat ook sommige belangrijke systeembestanden corrupt zijn. Je kunt eens probreren om via de link in m'n handtekening Mbam te draaien en kijken of dat wat oplevert.

Systeem heeft inderdaad niet om de Windows dvd gevraagd maar vermelde het er even bij om iedereen die meedenkt van de info te voorzien (kan dus niet zomaar een reinstall doen).

Mbam uitgevoerd, eerste full scan liep het systeem vast, hierna een quickscan gedaan zonder resultaat, voor de zekerheid nog een full scan geprobeerd -> niets gevonden:
Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 4553

Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

6-9-2010 10:42:59
mbam-log-2010-09-06 (10-42-59).txt

Scan type: Full scan (C:\|D:\|)
Objects scanned: 434447
Time elapsed: 1 hour(s), 55 minute(s), 0 second(s)

Memory Processes Infected: 0
Memory Modules Infected: 0
Registry Keys Infected: 0
Registry Values Infected: 0
Registry Data Items Infected: 0
Folders Infected: 0
Files Infected: 0

Memory Processes Infected:
(No malicious items detected)

Memory Modules Infected:
(No malicious items detected)

Registry Keys Infected:
(No malicious items detected)

Registry Values Infected:
(No malicious items detected)

Registry Data Items Infected:
(No malicious items detected)

Folders Infected:
(No malicious items detected)

Files Infected:
(No malicious items detected)
 
Hoi, je hebt niet toevallig, vlak voor 't probleem zich voordeed, updates van Microsoft gehad? Heb zelf eergisteren 5 updates (handmatig) binnengehaald, waaronder 1 voor Windows Mediacenter, en kreeg toen ineens een foutmelding na het opstarten die ik van te voren nooit had gehad. Omdat ik niet direct de boosdoener kon aanwijzen (kreeg wel een foutmelding over de spoolsrvc.exe) heb ik de updates maar weer verwijderd en het probleem deed zich niet meer voor.
 
Laatst geïnstalleerde update is een update voor Silverlight uitgevoerd 4 dagen voordat het probleem is ontstaan, updates die daarvoor zaten zijn nog ouder dus...

Een update voor Media Center (KB981078) staat bij mij in het lijstje met optioneel te installeren updates, ga ik voorlopig maar niet installeren...
 
Lees dit even als je wilt want ik krijg toch het idee dat het iets met je flashplayer te maken kan hebben. Heb je daar nog recent een update van binnengehaald/gekregen?
 
Alles uitgevoerd mbt tot flash maar dat was geen oplossing, zelfs met flashplayer van het systeem verwijderd is het systeem 2× vastgelopen op verschillende dingen.

Elders de tip gekregen om het programma Little Registry Cleaner eens te proberen, vond 208 items die gefixed moesten worden, dit uit laten voeren en het lijkt gewerkt te hebben, het systeem is de afgelopen 24 uur niet meer vastgelopen.

Krijg nog wel de foutmelding (Microsoft(C) Register Server has stopped working) bij het opstarten dus de problemen zijn nog niet geheel verholpen, iemand een idee wat ik met deze foutmelding aan moet?

Ik heb deze oplossing gevonden: http://help.lockergnome.com/vista/Microsoft-Register-Server-stopped-working--ftopict41434.html hier wordt de volgende oplossing geopperd:
This will be helpful

1. Go to Start Menu
2. Choose Computer Properties
3. From Tab menu choose Advanced and than Performance - > Settings and then
Data Execution Prevention.
4. Select "Turn On DEP for all programs and services except those I select"
and press button "Add..." and you need to find "Regsvr32" and add it.
5. Check the box and press OK.
6. Try "regsvr32" from "cmd".

maar als ik dit probeer krijg ik de melding "You can not set DEP attributes on 64-bit executables"
 
Voorlopig heb ik dit gevonden.
Deze ook even maar dat gaat wel over Vista daar kun je in de BCD de parameters veranderen om DEP helemaal uit te schakelen, maar Win 7 heeft dat niet meer en zitten die opties in het register, hoe dat gaat weet ik nog ff niet omdat ik me daar nog niet in verdiept heb. Ik heb zelf wel EasyBCD nieuwste versie daar kun je wel het een en ander mee instellen vooral onder Advanced, maar is wel op eigen risico onder Win7 kun je wel de DEP uitschakelen met dit programma heb ik gezien. Voorheen was het allemaal een stuk makkelijker onder XP vind ik, je paste het Boot.ini file aan en je was klaar.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan