windows 7 access denied

• Onderwerp starter Onderwerp starter GAB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GAB

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2009
Ik heb een tijdje terug een synchronisatie/backup programma geschreven dat perfect werkt op mijn XP laptop (runt als een executable jar) maar nu wou ik die ook installeren op mijn windows 7 desktop, maar daar mag ik blijkbaar niets op doen. Ik kan niet schrijven naar een folder en erger nog, ik kan blijkbaar mijn java.policy file niet eens wijzigen, niet met notepad en ook niet met de policy tool. Ik krijg steeds een access denied. Iemand die dit probleem al heeft gehad en heeft opgelost gekregen?

Nevermind, ik bedacht opeens dat Windows 7 'sudo' heeft gecopiëerd van Linux. Ik moest de policy tool runnen als administrator.

Probleem nog niet opgelost. Ik heb de regel java.security.AllPermissions toegevoegd aan de java.policy maar ik mag nog altijd niet schrijven naar een folder... Iemand een idee?

Heeft de gebruiker die jar/jvm start genoeg rechten om de folder te schrijven ?

De policy file regelt de policies binnen de JVM, maar het OS bepaalt (gelukkig) de rechten van JVM..

Anders zou elke gebruiker een java programma kunnen schrijven, die overal toegang toe zou hebben..

Blijkbaar moet ik de UAC uitschakelen of de jar via een batch file als administrator runnen. Problem solved.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan