Windows 7 bevriest af en toe

Status
Niet open voor verdere reacties.

lollige

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Hallo Helpmij

Mijn mooie 2 jaar oude laptopje krijgt kuren. Over de afgelopen 2 maanden is hij een stuk of 7 keer 'bevroren', en ik heb het gevoel dat het steeds vaker gebeurt.
Ik ben rustig het web aan het browsen, geen zware dingen aan het doen hooguit een youtube video oid en plotseling beweegt de muis niet meer, een halve seconde later stopt geluid en niks reageert meer. Ook begint er een ventilator ineens heel hard te blazen. Die hoor ik normaal gesproken nooit.
Geen blue screen oid. Ik kan 2 minuten wachten maar er gebeurt niks behalve dat ventileren dus hou ik de aanknop 5 seconden vast... :shocked:

Ik heb net SpeedFan geinstalleerd om eens te kijken hoe warm mijn computer is, CPU is 52C, 56C max. Misschien iets aan de warme kant maar zou nog moeten kunnen toch?

Waardoor zou mijn computer af en toe kunnen vastlopen???
Bedankt voor de hulp!

Daniel :)

Te checken oorzaken die ten grondslag kunnen liggen aan willekeurig bevriezen:

1. Check het Windows logboek. Combineer [wndowstoets & r] → typ: eventvwr.msc
    Klik op Windowslogboeken → Systeem. Klik rechts op Huidig logboek filteren Klik hier Kritiek en Fout aan.
  2. Check het geheugen van de computer met Memtest86. Brand iso op een cd en start de computer hiermee op en voer de diagnostiek uit.
  3. Combineer [windowstoets & r] → typ: devmgmt.msc. Schakel hier 1-voor-1 de USB, netwerkadapter en andere apparaten uit om er achter te komen wat de veroorzaker is van het probleem.
  4. Update de stuurprogramma's, BIOS en de Windows updates
  5. Repareer Windows. Start up met de installatieschijf → Opdrachtregel. Typ hier:
    • chkdsk c:\ /r &
    • sfc /scannow
  6. Voer een schone opstart uit om de veroorzaker te ontdekken.
  7. Pas de energie-instellingen aan. Combineer [windowstoets & ] → typ: powercfg.cpl. Klik op "Schema-instellingen wijzigen" → "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen".
    Klik hier en schakel uit: beide
    • Instellingen voor selectieve USB-onderbreking &
    • Link Power State Management
    Herstart om te kijken of het probleem is opgelost.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!
Helaas heb ik in het logboek niks gevonden, geen bijzonderheden vlak voor de meldingen van het ' opnieuw opgestarten zonder eerst correct te worden afgesloten'.

Alle apparaten uitschakelen wordt een lastige taak aangezien hij niet zo vaak uit valt, maar mocht het vaker voorkomen dan begin ik daar toch aan. Stuurprogramma's en windows zijn up to date, BIOS zal ik nog eens checken. Oh en memtest zal ik ook eens uitproberen.

Bedankt!
Daniel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan