Windows 7 'bevriest' na invoeren admin wachtwoord, ook in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doelder

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2012
Berichten
5
Hallo, ik ben Martin, nieuw op dit forum, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mijn zeer lastige probleem:

De laptop van mijn vriendin heeft twee accounts. Als ik het wachtwoord van de administrator account invoer, blijft hij hangen, en doet helemaal niks meer. Hij moet dan uit worden gezet door de uitknop lang ingedrukt te houden. Op het andere account kan ik wel gewoon inloggen, maar zodra ik iets wil installeren of veranderen (windows update bijvoorbeeld) vraagt hij het administrator wachtwoord. Zodra ik dit invoer blijft hij weer hangen en moet ik hem geforceerd uitzetten.

Het vervelende gevolg hiervan is dat de oplossingen voor dit soort problemen die ik op internet ben tegen gekomen niet werken omdat er altijd het admin wachtwoord voor nodig is.
Opstarten in veilige modus verandert niks aan het probleem, hij bevriest meteen na het invoeren van het wachtwoord.

De computer is Frans (net als mijn vriendin) dus de termen komen niet altijd overeen met de Engelse of Nederlandse...

Het besturingssysteem is windows 7 'édition intégrale' 32 bits
processor: Intel Core (TM)2 Duo CPU T8100 @ 2,10GHz 2,10 GHz
RAM : 2Gb

Alvast bedankt voor de eventuele suggesties
 
Laatst bewerkt:
Hoi Mik,

Bedankt voor je reactie. Ik heb Hiren's boot CD gedownload, maar helaas krijg ik een foutmelding bij het unzippen. (corrupt or damaged). Ik zal proberen om het opnieuw de downloaden, en dan kijken of het wel werkt. (zal even duren want hier in Frankrijk hebben we een verbinding van 0,5 Mb...)
 
Het allerveiligste is al je belangrijke bestanden back-upen en de pc opnieuw installeren als dat niet teveel tijd / moeite in beslag neemt.
 
Nou, het goede nieuws is dat het gelukt is om met Hiren's boot Cd het password te verwijderen, het slechte nieuws is dat dat het probleem niet heeft verholpen. De pc vraagt nu geen wachtwoord meer, maar blijft wel hangen na het selecteren van de admin account.

Kevin, ik zou inderdaad het liefst Windows opnieuw installeren (Ik heb al een backup gemaakt van de bestanden) maar heb helaas geen windows cd gekregen bij aanschaf van de laptop. Of is er een manier om dit zonder cd te doen?

Bedankt voor de suggesties zover, en hopelijk hebben jullie nog nieuwe ideeën
 
Hoi Harry,

Ook al geprobeerd (maar nog niet met die cd), het probleem is dat ik dan het admin wachtwoord in moet vullen, en dan bevriest 'ie weer... Ik zal het eens met de neosmart cd proberen, en dan maar hopen dat hij niet om het wachtwoord vraagt.
 
Sorry voor de dubbele post, maar ik heb net een oplossing gevonden!

Ik heb net nog eens geboot met de Hiren's boot cd, want ik had de eerste keer een optie gezien om een guest account te 'promoveren' naar een administrator account. Dit is gelukt, en nu heb via die account weer rechten op de computer! Dus problem solved.

Bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan