Windows 7 bevriest

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caspar107

Meubilair
Lid geworden
2 dec 2001
Berichten
8.121
Ik gebruik al een tijdje Windows 7, en eigenlijk heb ik al een tijdje het probleem dat Win 7 willekeurig bevriest en ik de PC moet resetten.

Vanalles al geprobeerd:

- Windows 7 opnieuw, andere Win 7 versie zelfs ook al
- Drivers allemaal up to date, geen conflicten etc in apparaatbeheer
- Temperatuur is goed
- Virus/spyware scan

Allemaal niks helpt, zelfs als ik net Win 7 kaal erop heb staan bevriest hij wel eens.

In de log kan ik niks vinden

Ik heb wel eens gelezen dat bij dit soort zaken de videokaart nummer 1 boosdoener is?
 
Heeft hier altijd Win7 op gestaan?
Of zelf geïnstalleerd?
Indien het laatste, heb je vooraf gecontroleerd of de hardware geschikt is voor Win7?

Voldoende vrije schijfruimte?
Voldoende geheugen?
Bij met Updates?
Vrij van malware? Al eens een progje als Mbam laten checken?

Hebben we het over een laptop dan wel desktop?
Geheugen al eens gecontroleerd?

Heb je hardware wijzigingen aangebracht?
Was het wel ooit zonder problemen?

Kortom graag nog wat meer info?

Kijk eens bij Taakbeheer of je kan zien welke toepassing/process er dermate veel beslag op je systeem legt dat het bevriest.
 
Indien mogelijk, probeer eens vanuit het BIOS je geheugen te testen.
 
- Niet altijd Win 7 op gestaan, hiervoor Win XP (zonder bevriezen)
- Alle hardware is geschikt voor Win 7
- Schijfruimte meer als voldoende
- Geheugen is ook geen probleem
- Up to date Windows update
- Geen virus/spyware
- Geen wijzigingen qua hardware

Het is een desktop PC, heeft ooit zonder probleem gewerkt, ook met Windows 7

Geheugen heb ik al een keer met software en via BIOS getest, geeft geen probleem aan. Hetzelfde geldt voor de harde schijven die aanwezig zijn

Bevriezen gebeurt op willekeurige momenten, zelfs als de PC net uit slaapstand terug komt
 
- Geen virus/spyware
Niet alle virussen worden herkend, zelfs al is je anti virus software volledig bijgewerkt.

Maar goed, als je probleem al langere tijd speelt ( > 1 maand), dan verwacht ik niet dat hier je probleem zit.
 
Ga naar eens naar msconfig en vink alles uit op tabblad opstarten behalve je virusprotectie.
Start dan opnieuw op en kijk dan eens.
Als het goed gaat, vink dan op tabblad opstarten steeds iets aan en herhaal totdat je de "mogelijke dader" vindt.

Koppel ook alle aangesloten losse hardware eens af.
Maak dat wat uit?

Start eens op in Veilige Modus. Heb je dit dan ook?

Maak eens een nieuw account aan.

Breng TAAKbeheer in beeld en kijk wel proces de "oorzaak" is.
EVEN GEWIJZIGD!!!
 
Laatst bewerkt:
Ja is bekend, maar ik heb nu net Windows 7 opnieuw erop staan, voor de rest helemaal niks en het gebeurt ook.

Dus dan heeft het niks te maken met virussen etc

En met msconfig één voor uitzetten dat wordt een zoektocht die heel lang kan duren om dat het ook zo een dag of 2 goed gaat en dan weer fout.

Ik denk, plaats hier eens een bericht en kijken of er nog verdere tips zijn, ook zo raar dat ik in de logs niks kan vinden qua problemen rond de tijd van bevriezen
 
Hoi,
ik denk eerder dat je het probleem in je hardware moet zoeken met name je geheugenbankjes.
 
Laatst bewerkt:
Doe maar eens een HDD test met bijvoorbeeld de Hirens Boot CD, daar heb ik wel eens vaker dit soort problemen mee opgelost
 
Dit kan heel veel verschillende oorzaken hebben, al denk ik ook zoals Mik zegt dat hardware het probleem is nu.
Het kunnen ook lekke of bolle condensatoren op je moederbord zijn, of je voeding zakt in met de voltages. Maak je PC eens open en kijk of je iets verdachts ziet op het moederbord (bolle/lekkende condensatoren). Zo niet, probeer je voeding door te meten of probeer een andere voeding.

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan