Windows 7 en overige programma's fonts spontaan gewijzigd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Katz85

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Ik zit met het volgende probleem, mijn fonts zijn in heel Windows 7 x64 spontaan veranderd, o.a. het startmenu, de snelkoppelingen / iconen, Deze Computer, Windows Verkenner etc, maar ook programma's zoals Microsoft Outlook, Firefox. Ik ben niet eens in de buurt geweest van de fonts en heb verder ook niets bijzonders gedaan of veranderd. Ik heb vanochtend Photoshop CS6 gedeinstalleerd en ik zag dat er later een Windows Update automatisch is uitegevoerd.

Bekijk bijlage 170671

Ik heb zelf het e.a. proberen op te zoeken via google, en kom dan ook veel mensen tegen met hetzelfde probleem, alleen niemand weet wat de oorzaak is en dus ook niet wat de oplossing is. Ik hoop dat iemand hier een oplossing weet? Want ik zie het niet zo zitten om heel Windows opnieuw te gaan installeren voor alleen de fonts, ook gebruik ik liever de herstel functie niet als het even kan.

Alvast iedereen bedankt voor het meedenken.

Groet,

Katz

Laatst bewerkt:
De font die op de screenshot actief is is de standaart font van windows, kan je een ander voorbeeld geven van het probleem?
Bedankt,
Tim

De font die op de screenshot actief is is de standaart font van windows, kan je een ander voorbeeld geven van het probleem?
Bedankt,
Tim

Beste Tim,

Ik vermoed dat de afbeelding niet duidelijk genoeg te zien is, het is namelijk wel degelijk een ander front in het startmenu (het is als het ware een schuin lettertype).

Bijgevoegd nog 2 voorbeelden.

Bekijk bijlage 170673
Bekijk bijlage 170675

Bij mij (ook Windows 7 x64) zien de letters er net zo uit als in jouw afbeeldingen, Katz. Normaal dus. Misschien leest mijn computer de letters anders dan jij ze ziet. (???)

Bij mij (ook Windows 7 x64) zien de letters er net zo uit als in jouw afbeeldingen, Katz. Normaal dus. Misschien leest mijn computer de letters anders dan jij ze ziet. (???)

Ik neem even dit mailtje als voorbeeld, kijk even goed naar het verschil van de tekst in de afzender vakken (die dus niet klopt) en de tekst in de mail zelf die wel klopt.
En anders begrijp ik er echt helemaal niks meer van:confused:

Bekijk bijlage 170689

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik geen Outlook, maar alle letters zien er heel normaal uit. Er is in elk geval niets cursiefs te zien. Ik neem aan dat je met "Afzendervakken" het blauwe gedeelte bedoelt met "Aan", "Van" en "CC". Als je wil maak ik een schermafdruk van wat ik zie.

kan je eens bij Configuratie scherm kijken, dan lettertypes en dan aan de linker kan ClearType-tekst aanpassen. Staat dit aan of uit?
Het staat bij mij namelijk aan, en als dit bij jouw uit staat, verklaart het alles :-)

kan je eens bij Configuratie scherm kijken, dan lettertypes en dan aan de linker kan ClearType-tekst aanpassen. Staat dit aan of uit?
Het staat bij mij namelijk aan, en als dit bij jouw uit staat, verklaart het alles :-)

Tim voor mij ben je de held van de dag hoor, een groot bedankje vanaf mijn kant!:thumb: Dit is idd de oplossing:D
Kan jij mij alleen uitleggen waar deze optie voor bedoeld is en hoe deze opeens uitgeschakeld kan zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan