Windows 7 explorer.exe toepassingsfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

rcth

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2012
Berichten
72
Hallo,

Sinds deze week heb ik een verschrikkelijk irritante error op mijn Windows 7 home premium laptop.
Laten we vanaf het begin beginnen:

Ik heb begin 2012 een nieuwe laptop gekocht, een Asus N53S serie. Deze is overigens 64bit met service pack 1.
Nu krijg ik sinds 2-3 dagen bijna elke keer dat ik een map open de error dat explorer.exe niet meer werkt. Je ziet dan zo'n balk de hele tijd zoeken, en een annuleren knop. Als je op annuleren drukt (is het enige wat IETS doet), krijg je dat explorer.exe opnieuw moet worden opgestart met dezelfde balk en knop. Alle icoontjes en de taakbalk verdwijnen enkele seconden en komen dan terug, deze error herhaalde zich gisteren zo'n 10 keer (later op de dag 30) en sinds vandaag al 60 keer! ! !

Een enkele keer krijg ik tussendoor deze foutmelding, waar we waarschijnlijk wat meer mee kunnen:
http://updo.nl/file/5a221d08.png
5a221d08.png

Nu heb ik al wat dingen gevonden, onder ander dit topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/649741-Windows-Verkenner-werkt-niet-meer
Helaas werken geen van deze technieken om dit weer werkend te krijgen.

  • Systeemherstel lukte niet, Windows faalde erin
  • Met shellexeviewer werkte het gisteren 1 dag (ik had "CIESpeechBHO Class" uitgeschakeld), maar na een reboot van het systeem werkt ie niet meer
  • Ook met andere dingen uitschakelen werkt het niet

Ik wil dus zorgen dat mijn explorer.exe zich weer normaal zal gedragen. Is er iemand hier die nog een andere oplossing heeft?
Ik ga wel vandaag nog proberen de explorer.exe van een andere computer te kopiëren en dan hier bij mij te zetten. Weet iemand waar ik die .exe kan vinden?
 
Laatst bewerkt:
Oh, ik heb het gelezen. Misschien is dit met de botte bijl werken. Maar gooi IE 9 (die heb je he) er eens af. Dan komt IE 8 vanzelf en kijk dan eens of het probleem zich niet meer voordoet. Wel even werk maar zo is het ook niets of een nieuwe install overwegen. Ook wel wat werk. :evil:
 
Dus IE9 (heb ik idd, net gecheckt) verwijderen en dan komt IE8 VANZELF? Zal het even doen.
 
Ja zo zou het moeten. Geen garantie dat het is opgelost, maar nooit geschoten is altijd mis. Ik heb nog eens gekeken naar diverse andere oplossingen, maar velen blijven er in zwemmen en komen niet tot een oplossing. Succes ermee en laat maar eens weten of het wat werd. ;)
 
Mijn IE versie is nu 8, maar het probleem blijft zich helaas voordoen. Nog andere opties, aangezien ik de herstel-cd niet bij de hand heb?
 
ja dat kan maar hoeft niet. Heb je nu geen problemen meer met IE 8.
 
Je hebt de herstel cd niet bij de hand, maar heb je hem wel. Het beste is een nieuwe install. Dan ben je overal vanaf.
IE 9 terugzetten kan natuurlijk ook, maar dan hou je het probleem waarschijnlijk ook.
 
Als het goed is heb ik hem wel.

Zou een explorer.exe van een andere computer kopieëren helpen?
 
Als het goed is heb ik hem wel.

Zou een explorer.exe van een andere computer kopieëren helpen?
Nee wss niet

Deze foutmelding krijg je als in dit geval Verkenner, waar explorer.exe voor staat (niet te verwarren met iexplorer.exe, dat Internet Explorer is), het geheugen probeert te benaderen Maar als zij er niet bij kan omdat een ander programma voorrang heeft, verschijnt er een error. Dus loop even al je processen na in taakbeheer om te zien of er iets is wat voorrang heeft. Een reinstall of een gekopieerde explorer.exe gaat m.i. niet werken.
 
Beter is dit Als je internet explorer op je andere pc wilt hebben zou je hem gewoon moeten installeren. Dan heb je een schone installatie. En volgens mij gaat dit ook niet werken.

Nog even dit je hebt deze begin januari 2012 gekocht. Dan zou ik zeker gebruik maken van de garantie. Volgens mij een beetje computer heeft zeker 1 jaar garantie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee wss niet

Deze foutmelding krijg je als in dit geval Verkenner, waar explorer.exe voor staat (niet te verwarren met iexplorer.exe, dat Internet Explorer is), het geheugen probeert te benaderen Maar als zij er niet bij kan omdat een ander programma voorrang heeft, verschijnt er een error. Dus loop even al je processen na in taakbeheer om te zien of er iets is wat voorrang heeft. Een reinstall of een gekopieerde explorer.exe gaat m.i. niet werken.
Hoe zie je dan welk programma voorrang heeft?
 
Nog even dit je hebt deze begin januari 2012 gekocht. Dan zou ik zeker gebruik maken van de garantie. Volgens mij een beetje computer heeft zeker 1 jaar garantie.
Dit probleem heeft natuurlijk niets met garantie te maken, dit is een fout die gebruiker zelf heeft veroorzaakt door e.o.a. software te installeren die de fout veroorzaakt.
Als je een virus op je pc krijgt kun je ook niet je garantie claimen bij de winkel.
 
Het prioriteitsprobleem heeft het opgelost half. Als de prioriteit op hoog staat krijg ik de error (nog) niet. Maar helaas wordt de prioriteit snel veranderd naar normaal en dan komt het... Dus hoe zorg ik dat de prioriteit op hoog blijft?
 
Ok, de prioriteit wordt idd gewoon vergeten als je weer opnieuw opstart. Het is te voorkomen door een contextmenu in taakbeheer met "Save priority" te creëeren. Je kunt hiervoor dit programma(x86) of dit programma(x64) downloaden.

Save_Process_Priority.png
 
Dankje. Ik zal kijken of ie nu blijft. Wel was de prioriteit al veranderd na enkele minuten ipv de reboot...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan