Windows 7 explorer.exe toepassingsfout

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb ooit ook een keer zo'n explorer.exe fout gehad (en nee, dit heeft inderdaad niks met internet explorer te maken dus die opties van de internet explorer opnieuw installeren is hiervoor niet van toepassing nee) Wat bij mij hielp was een herstel/reperatie uitvoeren van windows zodat ie weer een goeie versie van explorer.exe installeerde. Groots mogelijke boosdoener is waarschijnlijk toch dat explorer.exe kapot gegaan is. Ik zou ook adviseren een virusscanner de boel te laten scannen, en dan een betere dan norton of norman (geen idee of er hier norman of norton aanhangers zijn maar die virusscanners werken niet goed, sorry). Ik kan je deze aanbevelen, avira antivir, gratis te gebruiken en hij vindt meer virussen dan norton en norman tezamen (heb ik getest meerdere malen, waar norman en norton maar 1 vonden, vond hij er wel 6 en hij maakte de boel in 1x weer schoon.) Je vindt hem op www.free-av.com. Je weet maar nooit, het kan ook zijn dat er een virusversie van explorer.exe op je PC is gekomen die je officiële explorer.exe heeft overschreven.

In het meest radicale geval moet je windows helemaal opnieuw installeren, maar hopelijk werkt een herstel reperatie. Werkt het beste als je de CD van windows hebt. En dan bedoel ik geen herstel naar een vorig installatie punt, via de CD heb je een optie om windows half en half te herinstalleren zonder dat ie echt opnieuw installeert, op die manier hou je je programma's geïnstalleerd en hoef je niks opnieuw te installeren, maar windows staat er als het ware weer opnieuw op.

Succes ermee
 
Ik weet toen ik Windows 7 hierop installeerde dat er werd gevraagd of ik een herstel-cd wil maken. Hier zijn in totaal 6 cd's voor nodig geweest. Moet ik met deze cd's werken, zo ja: hoe? Of met welke cd anders?

Ik zal ook even voor anti-vir kijken.
 
Oops, even gemist dat er al 3 pagina's waren dus ik heb de rest niet gelezen. Maar goed...

Als je windows erop geïnstalleerd hebt dan heb je de officiële CD mag ik aannemen? Waarom je dan een herstelset van 6 CDs moest maken is me dan een raadsel, maar het lijkt me handiger de repair functie van de officiële installatie CD te gebruiken. Ikzelf heb die optie tenminste niet gehad met mijn windows 7 CD, gewoon geïnstalleerd en als er iets fout is dan druk ik de CD erin en zeg repair. Dan repaired ie windows en al mijn programma's staan er dan nog in. Dat lijkt mij het veiligst. Mocht het niet werken probeer dan die herstel CDs, ik denk dat dat wel automatisch gaat als je CD 1 erin stopt en dan loopt ie wel door, lijkt mij. Alleen de kans is dan groot dat ie dan herstelt wordt naar je eerste installatie en dus alle programma's die je later geïnstalleerd hebt zullen dan niet meer geïnstalleerd zijn. Das denk ik bijna hetzelfde als windows opnieuw installeren.

Hopelijk lukt het hier een beetje mee, als dit niet werkt dan blijft als laatste optie toch over om windows helemaal opnieuw te installeren omdat explorer.exe toch kapot is gegaan op 1 of andere manier en met een schone nieuwe installatie krijg je zeker weten weer een goeie versie er van op de PC. Maar das een laatste redmiddel omdat je dan ook alles weer opnieuw mag installeren daarna. Hij is wel lekker schoon en nieuw en snel dan maar ja...

Succes ermee.
 
Ja overwegennieuwe instal is het wel. Zoals ik al aangaf in bericht met #2. :confused:
 
Dus met een herstel raak ik geen bestanden kwijt?

Hoe werkt die dan?
* installatie cd erin
* reboot???
* en dan?
 
Dus met een herstel raak ik geen bestanden kwijt?

Hoe werkt die dan?
* installatie cd erin
* reboot???
* en dan?

Reparatie-installatie Windows 7
Schakel je firewall, antivirus & alle opstartprogramma's uit, Start volledig opnieuw op. Klik op de link voor verdere info.

Na de installatie:
  1. kijk je of je userfiles mist. Kopieer deze vanaf c:\windows.old of het verborgen c:\$INPLACE.~TR & C:\WINDOWS.~Q.
  2. Voer Schijfopruiming uit. Ruim eerst systemfiles op & vink daarna files toegevoegd door Windows upgrade, eerdere windowsinstallaties &windowsupgradelogfiles.
  3. Ververs de Windows Experience Index. Combineer [Windowstoets+Pause] ->klik Systeemverhouding is niet beschikbaar
Je verliest hierbij je data niet maar het is altijd goed om een back-up te maken van je belangrijke data. Verder zul je Windows weer moeten activeren met de activatiecode en updates opnieuw moeten installeren.
 
Als deze zijn gemaakt, kunt u de Inplace Upgrade starten. Hiervoor dient de computer te zijn opgestart en alle programma's behoren te zijn afgesloten. Nu kunt u de Windows 7-DVD in de computer stoppen, waarna de setup zou moeten starten.
Dus het start als nieuw venster op de computer? Zegmaar zoals je browser?

En hoelang zal het ongeveer duren?
 
Dorado zei:
kijk je of je userfiles mist. Kopieer deze vanaf c:\windows.old of het verborgen c:\$INPLACE.~TR & C:\WINDOWS.~Q.

Dit krijg je toch alleen als je windows opnieuw installeert over een oude (vorige) versie heen? Dan maakt ie een backup van de oude windowsmap / folder. Als ie gewoon een reperatie zou uitvoeren dan krijg je dat toch niet en moet ie toch gewoon alles laten staan zoals het is? Dat dee die bij mij tenminste wel, gewoon repair gekozen en toen ie klaar was windows weer opgestart en toen had ik alles nog en geen windows.old map. Toen ik win7 op me laptop installeerde over win VISTA heen, toen kreeg ik wel een windows.old map.

In theorie zou je gewoon de CD erin moeten doen als de PC/Laptop opstart en dan zou die moeten opstarten vanaf CD en dan repair kiezen, dat zou moeten werken en dan heb je als het goed is geen windows.old map en heeft ie alle programma's nog steeds geïnstalleerd in windows laten staan. Kan zijn dat je in de bios de boot sequence moet wijzigen in eerst opstarten vanaf CD dan pas de HD. Meestal ga je met de knop Delete (Del) naar de bios toe als de computer net opstart en je het opstartlogo van je moederbord ziet. Kan zijn dat dat een andere knop is maar dat staat dan onderaan het logo. In de bios moet je op zoek naar de optie Boot sequence of iets dergelijks, het woordje boot zit er altijd bij. (Het verschilt altijd per bios hoe en waar het staat, gewoon even door de opties zoeken). En daar zet je dan bij de eerste boot optie CD rom, en als 2e de HD. Daarna moet ie eerst van CD rom gaan starten als je de CD erin hebt, anders start ie gewoon van de HD op weer.

Hopelijk werkt dit zo en anders is het wel een compleet schone installatie doen, dat kan je dan ook weer kiezen vanaf de CD als je daar mee opstart.

Succes en veel geluk.
 
Even denken hoor... De herstel staat dan op de installatie-cd?
 
De installatie-cd begrijp ik eruit dus. (Dat vind ik de originele Windows cd...)

Geen antwoord...

Is er niet iets van een thirdparty Windows Verkenner?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
zoals nodakear al zei van cd en erin laten zitten tot dat alles gereed is. ;)
 
Zoals ik de hele tijd al vraag; De Windows installatie cd toch?
 
@rcth
maak er a.u.b. geen slow-chat van, stel je vragen zoveel mogelijk in 1 keer. Het topic wordt erg onoverzichtelijk en niemand begrijpt er nog wat van.
Na alle adviezen die je hebt gekregen had dit al lang opgelost kunnen zijn.
 
Ja Mik dat ben ik wel met je eens. Ik heb al eerder gerefereerd aan het feit van een nieuwe install in bericht, #2, #26 en # 44, maar probeer altijd maar weer de vraagstellers te overtuigen van hetgeen ze moeten uitvoeren. En de een heeft er meer werk mee dan de ander om tot dit begrip te komen. Het is inderdaad een lange draad. Ik hoop nu dat de oplossing daar is want een nieuwe install is vaak sneller dan de vraagstelling in dit geval.

Groet Manamana.

En rcth, Mik bedoeld het natuurlijk goed he en graag gedaan succces. Allen bedankt. :eek::shocked::thumb:
 
Wat heb ik net toch flink gejuigd. Het is volgens mij opgelost. Ik zat vandaag met weinig hoop nog even te zoeken, en toen had iemand met dezelfde type laptop hetzelfde probleem, en hij had dat opgelost door de Asus Webstorage te verwijderen die er automatisch bijzat. Dit is iets van een cloud oid. Heb nu 2 keer opgestart zonder die foutmelding, en beetje door mappen zitten bladeren, en ik kan 2 dingen zeggen:
1) geen errors :D
2) wat voelt dat heerlijk aan zeg, ipv steeds met taakbeheer te moeten werken

Ik zet dit als het echt werkt ook in de firstpost en daarna op opgelost. Ik wacht nog 1 dag ongeveer, als het dan nog niet is, ben ik blij!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan