Windows 7 geeft na opstarten wit scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Asmaiac

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2009
Berichten
51
Hai hai,

Ik vrees dat ik de dupe ben van een virus op mijn pc. Wanneer ik de pc opstart krijg ik alle "normale" schermen van win 7 te zien. Tot het moment dat ik mijn bureaublad zou moeten zien. Op dit moment zie ik namelijk een wit scherm en mijn muis (die ik wel kan bewegen en ook zie bewegen). Wanneer ik crt+alt+del probeer krijg ik wel het blauwe scher met de opties Deze computer vergrendelen - andere gebruiker - etc. Wanneer ik voor Taakbeheer starten kies kom ik weer in het witte scherm, zonder dat ik iets nieuws zie.

Is dit nog op te lossen? Want wil mijn data (staat helaas op de c schijf:() niet kwijt.



Groetjes
 
Heb je al geprobeerd in Veilige Modus te scannen met je virusscanner? En zo ja, heb je al gescand met MBAM?
 
Voordat je met je Windows gaat klooien (oplossen:p) zou ik als ik jou was eerst ff je data veiligstellen. Download Ubuntu: klikkerdeklik! Pak 13.10 en brand de ISO met dit proggie naar een USB-stick. Start van de USB-stick op en kies voor 'Ubuntu uitproberen'. Ga nu naar bestandsbeheerder Nautilus (onder de Dash linksboven). Klik in de linkerbalk op je HDD. Plug een andere USB-stick in en kopieer je stuffz daar naartoe. Mocht je er niet uitkomen, post het ff :p!
 
Hoi AndreazZz:

Heb inderdaad geprobeerd om de pc in veilige modus op te starten. Dit lukt helaas niet. Ik krijg het scherm Welkom waar hij even gaat nadenken, waarna hij gaat Afmelden en Afsluiten. Hij start dan opnieuw op. Kom er dus helaas niet in. Ook wanneer ik kies voor de optie veilige modus met netwerkmogelijkheden. Veilige modues met opdrachtpromt wilt wel starten.

Wanneer ik overigens (dmv crt+alt+del) voor opnieuw opstarten kies, meld hij zich af en krijg ik (soms) mijn achtergrond of achtergrond met mijn bureaublad (dus incl bestanden) te zien. Weet niet of dit nog toegevoegde informatie is?

@Bassie9: veiligstellen van data is inderdaad wel belangrijk. Kan dat ook via veilige modus met opdrachtpromt? Heb nu zowel Ubunto als Rufus gedownload op mijn laptop (die wel werkt). Zal het zo op een USB sticky zetten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand anders eventueel nog een oplossing om alle data (zonder eventuele virus) over te zetten? Dan zou ik er eventueel een nieuwe versie van Win op kunnen zetten denk ik? Of is het beter om het probleem eerst grondig op te lossen al vorens ik opnieuw ga installeren?
 
Heb je al geprobeerd met ubuntu in te loggen op je pc zoals hierboven beschreven? Op deze manier backup ik ook altijd mijn bestanden op mijn externe harde schijf mocht er iets mis zijn.
 
@asmaiac: het lijkt er heel erg op dat dat hetzelfde probleem is. Kan je de stappen, die daar gegeven zijn, volgen?
 
Via veilige modus met opdrachtprompt => explorer het bureaublad naar voren weten te toveren. Alles even netjes geknipt en geplakt naar D schijf en vervolgens geformatteerd en windows er op nieuw op gegooit. Hoop dat het probleem zo is opgelost :)

Bestanden zijn in ieder geval save. Thnx allemaal:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan