Windows 7 herinstallatie mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

nijtram1236

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2012
Hallo,
Ik heb een asus notebook.
Aangezien mijn laptop op ten duur steeds trager werd besloot ik om met mijn back-up cdtjes windows opnieuw te installeren. Normaal gesproken werkt dit altijd voor mij. Tot vandaag.
Het herinstallatie programma startte en ik stopte cd 1 er in. Deze verliep succesvol en de cd ging er automatisch weer uit. Maar toen ik cd 2 er in deed bleef het programma hangen en er stond nog steeds dat cd 1 bezig was. Na ongeveer 2 uur geen vooruitgang besloot ik om mijn laptop opnieuw op te starten in de hoop dat ik het herinstalleren opnieuw kon doen. Maar als ik hem nu opnieuw opstart staat er: "Reboot and Select proper Boot device, or Insert Boot device and press a key" Ik neem aan dat er geen windows 7 meer opstaat, daar werd ik ook voor gewaarschuwd.

Kan iemand mij met dit probleem helpen?

Blijft riskant met die CD's... helaas..
Mogelijk de CD beschadigd of smerig (voorzichtig schoonmaken, met je vochtige adem en dan meteen met een zachte doek voorzichtig schoonmaken).
Nog een keer proberen....Hij zet iig de boot mngr niet terug.
Anders: herinstalleer snel win7 heel kaal en kijk of je een restore vanuit een werkende win 7 kunt doen. (ik heb het nog nooit zo gedaan... maar ja... je moet wat...).
Maak de volgende keer een image met een ghost programma en zet die op minimaal 2 plaatsen weg...

Probeer eerst nog: start op van de originele win7 boot DVD en kies voor herstel optie. Grote kans dat ie dan de boot manager alsnog repareert... duimen...

Laatst bewerkt:
Ten eerste bedankt voor de snelle reactie. Helaas ben ik niet de slimste op dat gebied en snap niet precies wat je bedoelt. Mijn laptop is ongeveer 4 jaar oud. Vanaf het begin heb ik een Back-up gemaakt met normale r+ cd'tjes. En als ik cd 1 erin doet gebeurt er niks anders. Ook ctrl f12 werkt niet.

Windows 7 kan je ook legaal downloaden, mits je de zelfde versie installeert die je al had. Dan kan je je eigen productkey gebruiken.

Opzich heb ik wel een backup, maar wat moet ik doen zodat ik deze backup weer kan gebruiken. Want nu zie ik alleen die letters

Lees eerst die instructies eens door van die links.
Daar staat het imho precies in.

Ik heb alles gelezen, maar alles gaat over het terug zetten van de backup vanaf de computer. Maar ik kan niet op mijn computer, ik kan er niks mee.

Daarom:
1. herstel de bootmanager met de Win7 DVD want je krijgt daarom die melding
OF
2. maak die CD's nog eens schoon en probeer het nog een keer
OF
3. installeer een schone kale Win7 met DVD en sleutel/key
en probeer vanuit configuratiescherm (zie 2e link van microsoft) de backup terug te zetten als dat lukt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan