Windows 7 herkent NTFS-partitie niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter irda
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

irda

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Hallo beste lezer,

Mijn HD kent 3 primaire NTFS-geformatteerde partities. De derde daarvan bevat Windows XP, op de tweede staat een slecht functionerende Windows7. DE NTFS-versie is overal 3.01.
Ik probeer nu een nieuwe installatie van Windows7 uit te voeren op partitie 1. Daarbij volgt de melding dat Windows het type partitie niet herkent en daarop dus niet kan worden geïnstalleerd. Sterker nog: Windows herkent ook het type partitie niet waarop nu die slecht werkende Windows 7 staat!
De stationsopties kennen een formatteringsmogelijkheid, maar die is niet actief. Ik kan trouwens probleemloos die lege partitie beschrijven en lezen.

Mijn vraag is: wat kan hier aan de hand zijn en vooral: wat moet ik doen om Windows te bewegen de gewenste installatie uit te voeren?

Alvast bedankt voor uw aandacht en eventuele suggesties.

Met vriendelijke groet., Irda

Welkom bij Hellpmij.nl. Ik heb de vraag uit de Feedback over Helpmij.nl sectie naar de Windows 7 sectie verplaatst omdat de kans dat u hier antwoord krijgt inmens veel groter is.

Je kunt toch gewoon die 1e partitie verwijderen en opnieuw aanmaken? Mocht dit om een of andere reden toch niet lukken met de installatie DVD van Windows 7, dan kun je altijd nog proberen om een boot-CD te maken met GParted en daarmee op te starten.

Je kunt toch gewoon die 1e partitie verwijderen en opnieuw aanmaken? Mocht dit om een of andere reden toch niet lukken met de installatie DVD van Windows 7, dan kun je altijd nog proberen om een boot-CD te maken met GParted en daarmee op te starten.

Het probleem is niet dat ik geen partitie kan aanmaken, noch dat ik de harde schijf niet kan benaderen. Mijn WindowsXP werkt nog en ik heb de keuze uit diverse partitiemangers.
Die eerste partitie had ik al nieuw aangemaakt en gepartitionneerd met een partitiemanger van Paragon. Het probleem is dat Windows7 die partitie niet wenst te herkennen.

Hallo lezer,

Nadat ik op in andere fora had ontdekt dat dit soort problemen bijna onoplosbaar is (Windows 7: Error 0x80300024 on Windows 7 Install) heb ik het op een andere manier gedaan. Eerst XP op die partitie geïnstalleerd, wat probleemloos lukte en daarna Windows7 daaroverheen. Eitje!
In elk geval bedankt voor de reacties.
Groet, Irda

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan