Windows 7 herstel na windows 10 spijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marianne14

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2015
Berichten
5
ik heb me laten overhalen om windows 10 te installeren, kreeg er spijt van en heb van de mogelijkheid terug te keren naar windows 7 gebruik gemaakt.

Maar nu start windows niet door.

Ik zie wel "windows starten". Maar verder gebeurt er niets.
Systeemherstelpunt is er niet meer.

Mijn vraag: hoe kan ik win7 herstellen? ik heb geen CD, win7 zat op de PC.
 
Hoi hoi Marianne

:( Jammer dat je niet verteld hebt is het Desktop of Laptop ? en als maar Laptop is wel merk en type is ? :(

Ik begrijp dat jij geïntegreerde windows 7 had of hebt .. klopt toch ?

Als maar zo bij jou is dan vermoed ik dat jij ook ergens verborgen geïntegreerde system recovery hebt, dus als dit bij jou ook klopt dan moet je jouw PC toch proberen
her-starten en herhaaldelijk op F10 drukken ( dat is niet bij iedereen F10, zo misschien bij jou ook niet maar dat moet je wel zelf achter-komen ! ) ....
Op een moment zal je wel keuzes kunnen krijgen of zien, of je systeem herstellen wil of je die op laatste bekende datum herstellen wil en/ of je die op fabriek toestand terug herstellen wil enz..
of je op fabriek toestand herstellen of terug zetten wil zal je zien alleen maar als je inderdaad geïntegreerde windows hebt en ook als je geïntegreerde systeem recovery hebt ...:(

Mocht je geïntegreerde systeem recovery wel hebben dan is makkelijk toch, gewoon op klikken en rest vanzelf geregeld word, volg maar en kijk of je af/en toe wat nog ergens tijdens proces op moeten klikken ...

P.S. Hoop ik dat je van tevoren een eigen Back-Up al gemaakt hebt ?? ( of kan je dat nu niet meer :( ? ) ..

System Herstel.jpg
 
Laatst bewerkt:
Her is een ASUS laptop.
Ik heb wel een recovery CD.
Is het zo dat bij een herinstallatie alle gegevens verloren gaan? Ik heb de HDD in 2 delen gesplitst: C en D, waarbij windows op de C en alle gegevens op de D staan.
 
:confused: Yep inderdaad je raakt nu alles kwijt wat op C zich bevind ...:(

Weet je dan ook is het deze D echte partitie of aparte gewoon schijf /?
=============

Hoe bedoel je dat je Recovery CD hebt ?? sinds je Laptop gekocht hebt of heb je zelf gemaakt ?
Uiteindelijk ALS jij wel of misschien geïntegreerde Systeem Recovery hebt, die CD-tje heb je niet nodig, .... mocht je terug naar fabriek instellingen willen ...
 
Laatst bewerkt:
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, maar ALTIJD EERST EEN SYSTEM BACKUP MAKEN MET EEN BACKUP-PAKKET ALS BIJV. EASEUS TODO FREE VOORDAT U UPGRADE NAAR WIN10!!!!
U kunt niet vertrouwen op de back-out faciliteit van microsoft.
Bovendien kunt u, als u een back-up gemaakt heeft, ook na een maand nog terug van win10 naar win7
 
De D is een partitie op de HDD.

Ik heb tijdens de eerste installatie recovery CD's gemaakt. Maar ik kan kennelijk ook teeug naar de fabrieksinstellingen,
Een herstel-installatie is niet aan te bevelen? Dan zou ik toch niets kwijtraken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:confused: Och jej dan moet ik toch verder overlaten aan iemands anders tips ...:(

Ik heb geen goede ervaring met een system moeten recoveren die een eigen partitie op die manier heeft, sindsdien gebruik ik alleen maar onafhankelijke harde schijven ..
 
Laatst bewerkt:
:confused: sorry Marianne ? maar misschien srpchulp of iemand anders je nu verder helpen kan ... :(
ben sowieso overtuigt dat je nog reacties hiervoor zal krijgen ...
 
Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat de belangrijke gegevens op D: staan?
Maak dan eerst een kopie van de gegevens die op de D:partitie staan naar een externe HD voordat u wat dan ook gaat proberen.
 
@Marianne14
Welkom op Helpmij :)
Ik zie wel "windows starten". Maar verder gebeurt er niets.
Hij vindt de schijf dus wel maar het kan zijn dat je MBR corrupt is.

Controleer eerst of Windows in de veilige modus wil starten (meestal F8 trommelen tijdens de boot).
Start 'ie dan wel kom dan eerst hier terug voordat je onderstaande acties uitvoert.
Ik heb tijdens de eerste installatie recovery CD's gemaakt
Nuttige link (Eng) voor als je de juiste recovery hebt gemaakt.
Kun je aan een installatie dvd komen (lenen b.v.) dan kun je via de command prompt de opdrachten uitvoeren die in de bovenstaande link staan.
Met een speciale toets of bios de opstartvolgorde veranderen naar het cd/dvd station en je bent wellicht in 10 min. klaar.

Deze HowTo (Eng) vertelt je hoe het moet via HirensBootCd (Eng).
Maar volg eerst de raad van @srpchulp op.
Kom je er niet uit dan horen we wel weer.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb win 7 opnieuw geinstalleerd. Loopt nu weer goed. En gelijk een systeemkopie gemakt .
Met F9 tijdens het opstarten kon ik de fabrieksinstellingen terugzetten. Inderdaad eerst de D gekopieerd!

Bedankt voor het meedenken
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Marianne

:D Kijk nu goed gedaan dus .....:d:thumb: een fijne jaarwisseling nog Marianne ...
36_16_12.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan